Ik wil een Dell switch in de meterkast aansluiten. Hij komt niet in een rek maar gewoon op een plank te liggen. Nu maakt die ventilator behoorlijk lawaai. Wordt zo'n switch erg warm als hij niet is ingebouwd en kan ik eventueel de ventilator loskoppelen?
Ligt ook een beetje aan de switch of het kan. Een switch met POE wordt een stuk warmer dan eentje zonder. Dus wat voor iets heb je?
Ik heb een Netgear switch met hetzelfde probleem, daar heb ik de fan uitgezet (open schroeven en stekkertje losgehaald van de printplaat) en die doet het na jaren nog uitstekend, but your milage may vary.
Ik zou zeggen, probeer het? Fan loshalen, switch aanzetten en voelen of dingen erg warm worden...
Ik zou zeggen, probeer het? Fan loshalen, switch aanzetten en voelen of dingen erg warm worden...
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Je zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om de ventilator te vervangen door een stiller type of te vertragen. Veel fabrikanten van dit soort apparatuur letten echt niet op dB en laten alles dus vol gas draaien; better safe than sorry. Maar de kans is klein dat zo'n switch dergelijke koeling ook echt nodig heeft.
En zolang je het een beetje in de gaten houdt kan er weinig mis gaan.
Kijken welke chips het heetst worden en daar heatsinks op zetten (indien niet al aanwezig) zou ook kunnen helpen.
En zolang je het een beetje in de gaten houdt kan er weinig mis gaan.
Kijken welke chips het heetst worden en daar heatsinks op zetten (indien niet al aanwezig) zou ook kunnen helpen.
[ Voor 13% gewijzigd door Roxsman op 11-01-2019 14:31 ]
It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..
Het is een Dell 2824, sinds vandaag een null modem cable dus kan nu (hopelijk) van alles instellen.TERW_DAN schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:25:
Ligt ook een beetje aan de switch of het kan. Een switch met POE wordt een stuk warmer dan eentje zonder. Dus wat voor iets heb je?