Scherm + scherm = storing

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:29
Ik heb sinds kort een 2e scherm aangesloten op mijn pc. Mijn primaire scherm (Daewoo 712B) zit op een Viper770 (AGP) en mijn tweede scherm (Daewoo 710B) zit op een Matrox Millennium (G100). Alles werk goed, behalve dat er op beide schermen een streep naar boven en naar beneden beweegt. Dit ligt aan de monitoren, want als ik ze verder uitelkaar zet, dan verdwijnen de strepen. Ook is het zo dat de strepen erger worden als ik de resolutie en vooral de refreshrate hoger instel.

Kent iemand dit (magnetische??) probleem??? Post even als je me kan helpen, alvast bedankt,

Frank Timmer

Verwijderd

Ja, dat is normaal.. dan zijn de beeldschermen niet magnetisch afgeschermd, het is een bekend verschijnsel.. waarschijnlijk is 1 beeldscherm niet zo nieuw, (ofwel?) :)

Verwijderd

Probeer eens een metale plaatje tussen je monitoren te zetten en experimenteer wat met afstanden, de grootte van de plaat etc. Misschien helpt dat wat. Succes !

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:29
Bedankt
Je ziet de strepen gelukkig niet zo heel erg erg. De schermen zijn overigens niet echt oud. De ene is bijna één jaar oud en de andere bijna een half jaar. Ook voldoen de schermen beide aan TCO95 en nog zo'n andere standaard MPR (ofzo, ik weet niet meer hoe dat heet).

Nog een vraagje: Is het erg (lees: slecht) voor de schermen dat er een lijn over heen beweegt?