BF V Crash naar desktop.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exctize
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14-12-2023
Hallo,

Met grote regelmaat krijg ik regelmatig tijdens het spelen van Battlefield V een crash naar desktop geheel zonder (fout)melding. Op Tweakers kan ik niets vinden over een vergelijkbaar product vandaar dat ik hier een toppic over wil aanmaken. Vaak gaat de eerste game prima daarna is het afwachten totdat hij crashes naar desktop.

De game speelt soepel ook temperaturen zijn inorde. CPU@67 en graka@65

Specs

8700k @ 4.7ghz
16gb 3000mhz
MSI 2080 gaming x
Corsair RM750i
Kraken x62
Windows 10 home

Zowel op ultra als high zelfde probleem.
Direct x 11 en 12 mocht ook niet baten.

Wat heb ik gedaan? Geprobeerd?

Voeding vervangen (hiervoor Seasonic 550 focus gold)
Graka vervangen
Schone installatie Windows (inclusief drivers mobo)

Op verschillende internet fora's wordt gesproken over geheugen problemen. En dat dit een 'defect' is van de game.

Zou fijn zijn als iemand hier een oplossing voor heeft. De crashes ontnemen het speelplezier namelijk.

Met vriendelijke groet,

Maikel

Beste antwoord (via Exctize op 15-01-2019 13:39)

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:55
Check inderdaad als eerste de logs

Altijd als eerste om te doen,draai alles eens op stock

Wat mijn ervaring is met de BF games,dat die nogal eens laten zien dat een component instabiel is,dus zet alles op standaard,

Dus ook het geheugen.
Dat het geheugen 3000mhz is,wil namelijk niet perse zeggen dat deze stabiel is met je cpu op die snelheid

Je hebt hebt een Focus 550 watt,gebruik je wel 2 kabels voor de gpu?

[ Voor 78% gewijzigd door freaky35 op 11-01-2019 16:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 10:53
En wat zeggen de logs van de crashes?
Event logs nagekeken ten tijde van de crash?

Drivers bijgewerkt (Chipset, geluid, video, sound etc).

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:55
Check inderdaad als eerste de logs

Altijd als eerste om te doen,draai alles eens op stock

Wat mijn ervaring is met de BF games,dat die nogal eens laten zien dat een component instabiel is,dus zet alles op standaard,

Dus ook het geheugen.
Dat het geheugen 3000mhz is,wil namelijk niet perse zeggen dat deze stabiel is met je cpu op die snelheid

Je hebt hebt een Focus 550 watt,gebruik je wel 2 kabels voor de gpu?

[ Voor 78% gewijzigd door freaky35 op 11-01-2019 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exctize
Bedankt voor de reacties :)

Hoe kan ik deze logs inzien/aanmaken? Als jullie mij dat willen uitleggen graag.

Ik had hiervoor de seasonic focus gold, nu de RM750I. Ik had zelf namelijk het idee dat het mogelijk daar aan kan liggen.Vandaar dat ik voor vervanging ben gegaan.

Vandaag heb ik gek genoeg zonder crash kunnen spelen, ik weet niet in hoeverre MSI afterburner kan zorgen voor een crash? ik heb dit namelijk als enige niet aangehad.

De GPU heb ik nu ook met twee kabels verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exctize
Update:

Helaas toch weer een crash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exctize
Naam van toepassing met fout: bfv.exe, versie: 1.0.68.32584, tijdstempel: 0x5c1007a4
Naam van module met fout: bfv.exe, versie: 1.0.68.32584, tijdstempel: 0x5c1007a4
Uitzonderingscode: 0xc0000005
Foutmarge: 0x0000000001b62386
Id van proces met fout: 0x26e0
Starttijd van toepassing met fout: 0x01d4aa6b4ae5ecd3
Pad naar toepassing met fout: C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield V\bfv.exe
Pad naar module met fout: C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield V\bfv.exe
Rapport-id: 14f72909-2209-46c1-b357-054f06f1fd64
Volledige pakketnaam met fout:
Relatieve toepassings-id van pakket met fout:

de log..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:58
I was looking into why my game was crashing and it is related to the ram. no, your ram is not bad but their is a bug within the game where it will keep loading game data to the memory of your ram at a speed where your ram cant deem that it doesn't need it on demand anymore. for example, if you have 16gb ram, it will keep loading data from your ssd/hdd and fill up all that space as the game doesn't recognize unneeded on-demand data and causing a soft crash with no error because it is a resource problem

I saw a solution on another post but nobody really followed up so I decided to give it a try.

User MoskitoBaski suggested download this tool: https://www.wagnardsoft.c...st-cleaner-v1000-released

essentially, the tool will determines how much free ram space you have available and starts removing data when you have 1gb left. lets say you have 16gb of ram, when you only have 1gb of ram space available because BFV is not actively removing old data that is not needed, it will remove the oldest loaded data on your ram allowing your game not to crash. This is was my solution to the no error crash to windows, and have been playing for the last 4 hours without a hiccup.

it seems that the oldest data that was staged in ram doesnt affect forward game play. i havent noticed any changes in fps, game quality, or error crashes if any off the cleared ram space has game structure data. i hope this helps.

Is dit iets? Ik hoor veel mensen met problemen, ze hebben 1 ding gemeen: RAM OC's en CPU OC's

[ Voor 3% gewijzigd door greyfox1987 op 15-01-2019 08:10 ]

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 10:53
Conclussie is dus eigenlijk dat het een softwarefout van Battlefield is.

Ik zou het melden bij de makers en hopelijk hebben die een patch o.i.d.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exctize
Voor de mensen die tegen hetzelfde probleem zijn aangelopen.

De fix gevonden op een YouTube filmpje;https://m.youtube.com/watch?v=EzUAkydPEkQ&t=76s

Sinds dat ik bovenstaande heb toegepast werkt alles wonderbaarlijk weer.

Default bios opstarten, daarna overclock settings terug zetten en sindsdien geen crash meer. _/-\o_
Pagina: 1