Afzuigkap verlichting en afzuiging gaat soms uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:14
Ongeveer twee jaar geleden hebben we een wasemkap aangeschaft voor onze nieuwe keuken. Het betreft een Boretti BCHS90AN. Nu wil het geval dat de kap zich sinds kort vanzelf uitschakelt. Het maakt daarbij niet uit of je aan het koken bent of niet, ook al staat alleen de verlichting aan. Het valt wel op dat het vaak op bepaalde tijden voorkomt, meestal tussen 17:00-18:00 uur.

Als het apparaat staat ingeschakeld, bijvoorbeeld met de ventilator en LED-verlichting aan, dan kan het gebeuren dat hij opeens uit gaat (zowel fan als LEDs). Vervolgens kun je hem direct weer aanzetten, maar gaat hij binnen 60 seconden weer uit. Dit 'spel' kun je vervolgens blijven herhalen tot je eten klaar is. Het maakt niet uit of je alleen de fan en/of LEDs aanzet, binnen de minuut gaat hij vanzelf weer uit. Er zit ook een timerfunctie (5 min) op voor het nadraaien van de fan, maar die is niet actief.

Verder is de bediening via capacitive touch, maar dat lijkt niet de oorzaak omdat input via het bedieningspaneel een 'beep' laat horen bij iedere aanraking/bediening. Alle andere (keuken)apparatuur en verlichting blijven overigens gewoon werken, wel flikkert af en toe de LED-verlichting boven de eettafel. In de handleiding staat een opmerking die van toepassing zou kunnen zijn:
Als er tijdens de werking van de afzuigkap de stroomtoevoer wordt onderbroken, zet de afzuigkap zich automatisch uit, en de knop gaat over in de OFF-stand. De motor moet dan weer handmatig aangezet worden.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Contact opgenomen met de service afdeling ? (lijkt mij stap 1) Lijkt mij los zittend contactje of kortsluiting ..
die ze daar wellicht snel kunnen aanwijzen.

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-05 10:43

Spacialz

Ovenvers

Misschien een hele simpele test om je groep uit te sluiten: probeer de kap anders eerst is buiten de groep aan te sluiten middels een haspel oid?

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je ook bij de eettafel raar gedrag hebt en het is rond specifieke tijden; nergens een tijdklok die iets extra's bijschakelt? Of, zeeeer onwaarschijnlijk, een dubbele meter die naar het "goedkope" tarief schakelt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-05 12:15
Is het niet toevallig op hetzelfde moment als dat de koelkast (of een andere grootverbruiker) aanslaat? Dat kan een spanningsdipje veroorzaken en mogelijk voor de afzuigkap het signaal geven dat de stroomtoevoer is onderbroken.

[ Voor 7% gewijzigd door Marber op 11-01-2019 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
@vso We hebben geen garantie meer. @Spacialz Dat ga ik uitproberen, vervelende is dat het soms goed gaat en soms niet. @MAX3400 Het knipperen van de lampen gaat niet één op één gepaard met het uitschakelen van de wasemkap. Er is geen tijdklok oid, we hebben onlangs wel een 'slimme' meter gekregen. @Marber Ja dat is wel een mogelijkheid, de koelkast zit wel op een andere groep.

Bedankt voor de reacties, ik ga ermee aan de slag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

erhm ... dan mag je niet bellen :? gewoon doen nee heb je nu al .. en kan je bakken ellende schelen als ze het antwoord hebben.

;) en die mensen aan de andere kant van de lijn maken ook liever mensen blij dan "slecht nieuws" dus ... waag dat gokje nu maar ..

[ Voor 18% gewijzigd door vso op 11-01-2019 13:27 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05 17:46
Inderdaad, sowieso ze maar eens op de goede plek zetten.

WVB >>> WG

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puch-Maxi
@Richh Ik was idd geïnspireerd door het topic van @miicker.
Voor alle duidelijkheid: het probleem is wel echt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Vanavond weigerde hij opnieuw, nu pas om 18:15 uur. Geen sprake van knipperende lampen oid. Vooraleer ik mijn kabelhaspel had uitgerold kon ik het probleem al niet meer reproduceren. De spanning was eerder aan de hoge kant dan te laag met 238Vrms, dat moet geen probleem zijn. Wat in de handleiding staat:
Als er tijdens de werking van de afzuigkap de stroomtoevoer wordt onderbroken, zet de afzuigkap zich automatisch uit, en de knop gaat over in de OFF-stand. De motor moet dan weer handmatig aangezet worden.
Klopt van geen kant, als je de voeding onderbreekt en weer inschakelt gaat hij gewoon vrolijk verder waar hij is gebleven, inclusief de verlichting. Mijn idee is dat de micro (MC9S08SE8VWL) af en toe in paniek raakt, crasht en reboot met alles uit als default. Verder is er nog een 74HC595D en daar sturen ze de transistors mee aan. Nieuwe unit kost ongeveer €200,-

Boretti BCHS90AN
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CvEjd9MgE4FSieddCv3e7GcM/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DrP5ublqGOzS1Irsy6R8N2wX/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SOhzYghshK8GLKf04V3uy9oO/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vY6S830BGGvv90kaeIzJWNAb/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DMDUfXQV6KGkHWfogGDiJUQ9/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9NGdBkCvdw4nVma8APs4gw30/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-04 21:04

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Wij hebben ook problemen gehad met onze boretti afzuigkap. Uiteindelijk is toen de besturingssysteem unit verangen door boretti voor 91 euro (uit coulance geen extra kosten) en die kap is uit 2004. Werkt perfect weer. Was vrij makkelijk te vervangen dus als je het kan vinden vast zelf te doen.

Be fast .... Be furious....

Pagina: 1