Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Pino Blauw
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17-01 22:46
Hi Guys,

Ik heb een een thin itx GA-H81TN moederbord liggen (voorheen gebruikt met 19V laptop voeding) die ik met wat randapparatuur in een gewone pc behuizing met ATX voeding wil monteren. Het moederbord heeft een 19V DC plug connector (metaal/zwarte rechts onder) en een 2-Pin 12V voeding aansluiting (witte rechts onder) waaruit gekozen kan worden.

Ik zou graag alleen van een ATX voeding gebruik maken maar in de standaard ATX kabelboom zit niet een 2-pin 12V stekker.

Hoe sluit je zo'n moederbord aan met alleen een ATX voeding?

Pino Blauw wijzigde deze reactie 11-01-2019 12:24 (17%)

• jctjepkema
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 09:29
Check de polariteit, maar de normale 4 pins 12V atx zou moeten passen hierop. Nogmaals controleer even de grond van de connector en van je voeding.

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 07:13

Damic

Afwezig soms

p23 van de handleiding https://www.gigabyte.com/...7TN-rev-10#support-manual en je bordje heeft graag 19V ;)

Damic wijzigde deze reactie 11-01-2019 22:35 (15%)

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Pino Blauw
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17-01 22:46
jctjepkema schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:48:
Check de polariteit, maar de normale 4 pins 12V atx zou moeten passen hierop. Nogmaals controleer even de grond van de connector en van je voeding.
Dankjewel, ik zal de polariteit even dubbel checken!
Yes, het bordje draait nu ook op een 19V laptop voeding, maar daarmee kun je geen led's en fans etc voeden vandaar dat ik graag een ATS (Of SFX) voeding wil gebruiken. Gigabyte geeft trouwens aan "Wide Range Voltage Input. Offering additional flexibility for system DC voltage input, GIGABYTE Thin Mini-ITX motherboards offer a broad voltage range of 12v to 19v"
Dus ik neem aan dat 12v geen probleem is.

• Mandem808
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 02:58

Mandem808

Onder-tiet-el HAHA

Yes, het bordje draait nu ook op een 19V laptop voeding, maar daarmee kun je geen led's en fans etc voeden vandaar dat ik graag een ATS (Of SFX) voeding wil gebruiken. Gigabyte geeft trouwens aan "Wide Range Voltage Input. Offering additional flexibility for system DC voltage input, GIGABYTE Thin Mini-ITX motherboards offer a broad voltage range of 12v to 19v"
Dus ik neem aan dat 12v geen probleem is.
Pas maar op.
Volgens mij interpreteer je het niet helemaal juist. Maar ook ik kan er naast zitten uiteraard.

Hoe ik het begrijp is dat;
Gigabyte geeft aan dat ze meerdere Mini-ITX moederborden aanbieden binnen deze 12v tot 19v range - niet dat het moederbord een range van 12v tot 19v accepteert.
Jouw moederbord, het specifieke type dat het betreft, heeft 19v nodig.

Als oplossing om alsnog je laptop voeding te gebruiken, en nogsteeds je led's en fans etc voeden - informeer eens naar step-down converters.
Het hoeft allemaal lang niet zo complex als het lijkt.

Mandem808 wijzigde deze reactie 17-01-2019 12:30 (3%)

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True