Mijn vraag
Ik maak gebruik van Perfectview 9.2. Deze gebruiken wij bijvoorbeeld voor het maken van offertes. Nu is het zo, om offerte's te kunnen verzenden, slaan wij eerst het bestand op als PDF (d.m.v. print to PDF). We benoemen het bestand dan "Offerte" en dan typen wij ons offerte nummer daar achter.
Nu zou ik wensen dat dit automatisch zou kunnen via een script maar ik zou qua script niet weten waar ik moet beginnen.....
Uiteindelijk zou het dus zo moeten zijn:
- we geven een print opdracht (Print to PDF)
- Dan hebben wij een veld dat heet "offertenummer" en daar staat ons offerte nummer in en die moet worden opgenomen in de bestandsnaam (dus bijvoorbeeld "offerte 191050")
- daarna moet de PDF zich openen
Wie kan en wil mij helpen zo een script te schrijven?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Software is Perfectview 9,2
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Van alles maar ik kom niet eens in de buurt......
Ik maak gebruik van Perfectview 9.2. Deze gebruiken wij bijvoorbeeld voor het maken van offertes. Nu is het zo, om offerte's te kunnen verzenden, slaan wij eerst het bestand op als PDF (d.m.v. print to PDF). We benoemen het bestand dan "Offerte" en dan typen wij ons offerte nummer daar achter.
Nu zou ik wensen dat dit automatisch zou kunnen via een script maar ik zou qua script niet weten waar ik moet beginnen.....
Uiteindelijk zou het dus zo moeten zijn:
- we geven een print opdracht (Print to PDF)
- Dan hebben wij een veld dat heet "offertenummer" en daar staat ons offerte nummer in en die moet worden opgenomen in de bestandsnaam (dus bijvoorbeeld "offerte 191050")
- daarna moet de PDF zich openen
Wie kan en wil mij helpen zo een script te schrijven?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Software is Perfectview 9,2
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Van alles maar ik kom niet eens in de buurt......