Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Print naar PDF en bestandsnaam automatisch toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• vincentpv
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 11-01 12:51
Mijn vraag
Ik maak gebruik van Perfectview 9.2. Deze gebruiken wij bijvoorbeeld voor het maken van offertes. Nu is het zo, om offerte's te kunnen verzenden, slaan wij eerst het bestand op als PDF (d.m.v. print to PDF). We benoemen het bestand dan "Offerte" en dan typen wij ons offerte nummer daar achter.

Nu zou ik wensen dat dit automatisch zou kunnen via een script maar ik zou qua script niet weten waar ik moet beginnen.....

Uiteindelijk zou het dus zo moeten zijn:
- we geven een print opdracht (Print to PDF)
- Dan hebben wij een veld dat heet "offertenummer" en daar staat ons offerte nummer in en die moet worden opgenomen in de bestandsnaam (dus bijvoorbeeld "offerte 191050")
- daarna moet de PDF zich openen

Wie kan en wil mij helpen zo een script te schrijven?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Software is Perfectview 9,2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Van alles maar ik kom niet eens in de buurt...... :(

Alle reacties

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

RobIII

Moderator Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

vincentpv schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:44:
Van alles maar ik kom niet eens in de buurt...... :(
Toch is 't wél de bedoeling dat je laat zien wat dan "vanalles" is en wat je dan geprobeerd hebt, gezocht en/of gevonden hebt etc. Zie daarvoor ook onze Quickstart. Daarmee voorkomen we namelijk dat we met zaken aankomen die je zelf al lang geprobeerd hebt of gevonden had of... We doen hier namelijk niet aan Kan iemand even...? en scriptrequests. Dus ik zou heel graag zien dat je je topic aanvult met de ontbrekende informatie en dan zien we dan wel verder ;)

RobIII wijzigde deze reactie 11-01-2019 12:07 (7%)

Flat earth is not theory, it is a diagnosis.

Over mij | Wat vervelend

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True