Ik ben opzoek naar een nieuwe smartphone.
Heb nu een samsung galaxy s4 black mist, en ben opzoek naar een nieuwe. IOS of android maakt me niet uit.
De eisen die ik aan mijn nieuwe smartphone heb is dat ik er foto's van goede kwaliteit mee kan maken.
Foto's van die kwaliteit dat ik mijn digitale fotocamera achterwege kan laten. Voor de goede orde ik heb een Panasonic dmc-fs10. Deze heeft een 28mm groothoeklens met 5x optische zoom
Op diverse sites zie ik staan dat ik dan voor een telefoon boven de €300,- moet gaan, maar dan zijn er nog tal van keuzes. Ik heb ergens gelezen dat de Iphone xs de beste foto's maakt. Prima, maar ik ga niet meer als €700 euro voor een toestel betalen.
Ook heb ik gelezen dat je moet letten op:
• optische beeldstabilisatie: dat compenseert trillende handen;
• beeldhoek: hoe groter, hoe meer er in
de breedte op een foto past;
• tweede lens: je kunt verder inzoomen
en zoomfoto’s worden mooier;
• kwaliteit van de camera aan de voorzijde: die is vaak slechter;
• filmmogelijkheden: HD of 4K, beeldhoek, beeldstabilisatie en beeldsnelheid.
Maar die specs zie ik nergens terug bij smartphones.
Wie kan me helpen?
Heb nu een samsung galaxy s4 black mist, en ben opzoek naar een nieuwe. IOS of android maakt me niet uit.
De eisen die ik aan mijn nieuwe smartphone heb is dat ik er foto's van goede kwaliteit mee kan maken.
Foto's van die kwaliteit dat ik mijn digitale fotocamera achterwege kan laten. Voor de goede orde ik heb een Panasonic dmc-fs10. Deze heeft een 28mm groothoeklens met 5x optische zoom
Op diverse sites zie ik staan dat ik dan voor een telefoon boven de €300,- moet gaan, maar dan zijn er nog tal van keuzes. Ik heb ergens gelezen dat de Iphone xs de beste foto's maakt. Prima, maar ik ga niet meer als €700 euro voor een toestel betalen.
Ook heb ik gelezen dat je moet letten op:
• optische beeldstabilisatie: dat compenseert trillende handen;
• beeldhoek: hoe groter, hoe meer er in
de breedte op een foto past;
• tweede lens: je kunt verder inzoomen
en zoomfoto’s worden mooier;
• kwaliteit van de camera aan de voorzijde: die is vaak slechter;
• filmmogelijkheden: HD of 4K, beeldhoek, beeldstabilisatie en beeldsnelheid.
Maar die specs zie ik nergens terug bij smartphones.
Wie kan me helpen?