Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-04 22:11
Hoi,

Ik verwacht vandaag mijn 27" 4K-scherm, welke ik ga gebruiken in combinatie met mijn laptop (waarschijnlijk boven elkaar).
Het betreft in mijn geval de LG 27UK600, met een dikke bezel onderin en dunnere bezels op de andere 3 kanten van het scherm. (afbeelding)

Mijn vraag is daarom: is het een probleem om zo'n scherm op z'n kop op te hangen met een wandbeugel? Op die manier krijg ik veel minder rand tussen laptop en extern scherm. Softwarematig is geen probleem, dus voornamelijk hardwarematig ben ik benieuwd.

Deze vraag heb ik voornamelijk, omdat OnePlus ooit een telefoon uitbracht waar het scherm ondersteboven geplaatst was, wat zorgde voor een vreemd en anders scroll-effect.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-05 16:53

Soggney

Zeekomkommer

Hoewel ik de reden relatief vreemd vind, zou het geen bal mogen uitmaken hoe een scherm ophangt. De LG schermen die ik heb, zijn via de VESA bevestiging in nagenoeg alle dimensies op te hangen.

Zelf werk ik ook met laptop extra scherm boven elkaar. wanneer ik mijn scherm openklap, plaats ik deze zo dat het scherm van mijn laptop tegen de bezel van m'n scherm valt, waardoor die bezelruimte minder in de weg zit.

[ Voor 0% gewijzigd door Soggney op 11-01-2019 12:13 . Reden: vreemde zinsconstructie ]

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bij oudere Lcd-schermen/-tv's zitten er nog wel eens luchtroosters aan de bovenzijde voor de afvoer van de warmte; bij die schermen zou ik het dus zeker niet doen, warme lucht wil graag naar boven, en als dat daar dicht zit, warmt de boel van binnen teveel op.

Ik gok bij dit recent model niet dus in dat opzicht zou het waarschijnlijk wel kunnen.

De opbouw van beeldlijnen zal inderdaad van beneden naar boven gaan als je het ondersteboven hangt; in hoeverre dat opvalt zul je proefondervindelijk vast moeten stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-04 22:11
Soggney schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:54:
Hoewel ik de reden relatief vreemd vind, zou het geen bal mogen uitmaken hoe een scherm ophangt. De LG schermen die ik heb, zijn via de VESA bevestiging in nagenoeg alle dimensies op te hangen.

Zelf werk ik ook met laptop extra scherm boven elkaar. wanneer ik mijn scherm openklap, plaats ik deze zo dat het scherm van mijn laptop tegen de bezel van m'n scherm, waardoor die bezelruimte ik minder in de weg zit.
Dat is een nog beter idee dan het ding ondersteboven mounten! Dit ga ik even mooi uitmeten dit weekend.