Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb momenteel een slaapkamer TV van LG. Een 32" Full HD LED van bijna een jaar of 8 oud.
Deze begint wat kuren te vertonen dus ben ik mij een beetje aan het oriënteren voor een nieuwe.

de huidige TV heeft een mooie feature die ik voor de slaapkamer eigenlijk wel een must vind. Hij meet namelijk het omgevingslicht en stelt daar de helderheid van het scherm automatisch op af.

Die feature wil ik eigenlijk wel terug maar ik weet niet hoe dat heet en of je daarop kunt filteren in de pricewatch / andere vergelijkingssites.

Daarnaast wil ik eigenlijk wel een blauwlicht-filter op mijn slaapkamer tv hebben als zoiets al gebruikelijk is in de moderne tv's en het liefst een heel nauwkeurig instelbaar volume. Vaak heb ik in de slaapkamer het volume op 1 boven mute staan maar dat kan alsnog soms best hard zijn als je probeert te slapen terwijl ik wel juist wat achtergrondgeluid nodig heb om snel in slaap te vallen. 8)7

Lastige eisen waar ik voor mijn gevoel alleen in sta omdat ik die features nergens filterbaar vind.
Iemand ideeën?

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Beste antwoord (via Ferruginous Hwk op 14-01-2019 20:30)

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Een blauwlichtfilter kun je makkelijk instellen door het kleurprofiel van de TV even in te duiken, en dan voor Warm 1 of Warm 2 te kiezen (andere fabrikanten hebben soms andere namen).

Een ambient light meter wordt door de fabrikant meestal wel aangegeven op de site. Als je dus een specifiek model op het oog hebt, zou ik daar even kijken.

Bij Samsung weet ik dat zelfs een budgetmodel die features al heeft.
https://www.samsung.com/uk/tvs/full-hd-n4000/

Deze bijvoorbeeld. De ambient light sensor heet dan Eco Sensor.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-10 09:32
Misschien is een indicatie van hoe groot de nieuwe tv moet zijn en een budget ook handig. Er moet toch vast wel iets te vinden zijn dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Sorry, dat had ik inderdaad beter even kunnen benoemen.

Ik wil eigenlijk geen grotere TV op de slaapkamer dus 32" Full HD is voldoende.
Qua budget.. Tja het is een 2e TV voor de slaapkamer. Die hoeft niet heel duur te zijn. onder de 600 euro zou moeten lukken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En hoe stuur je de TV aan? Decoder? HTPC? Chromecast? Want ook hier kan je vaak/eerst nog iets met volume doen waarna de TV helemaal specifieker het volume kan regelen.

Heb zelf trouwens een iets grotere op de slaapkamer maar met "voorkeursinstellingen", heb ik een custom weergave waarbij het allemaal een heeeeel stuk minder fel is en wat "geliger" en dus fijner aan de ogen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Ik heb nu een CI+ module en dat voldoet vooralsnog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan99jl
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-10 14:43
Kijk je soms ook Netflix of YouTube? of echt alleen puur TV?

Anders heb je hier een aantal FULL HD smart TV's van 32": categorie: Televisies

Met dat budget kan je ook makkelijk een 4K kopen. Ik zal persoonlijk voor een 4K tv gaan, omdat er steeds meer dingen naar 4K content gaat komen + 4K is gelukkig niet meer zo duur als een paar jaar geleden.

Hieronder zie je een aantal 4K 40" televisies:
categorie: Televisies

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Een blauwlichtfilter kun je makkelijk instellen door het kleurprofiel van de TV even in te duiken, en dan voor Warm 1 of Warm 2 te kiezen (andere fabrikanten hebben soms andere namen).

Een ambient light meter wordt door de fabrikant meestal wel aangegeven op de site. Als je dus een specifiek model op het oog hebt, zou ik daar even kijken.

Bij Samsung weet ik dat zelfs een budgetmodel die features al heeft.
https://www.samsung.com/uk/tvs/full-hd-n4000/

Deze bijvoorbeeld. De ambient light sensor heet dan Eco Sensor.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Dank je! Ik zocht vooral naar de namen van die features. Ik neem ook aan dat het nagenoeg standaard is maar ik vind het wel een absolute must voor de slaapkamer. (persoonlijk)
Vreemd genoeg nergens een filter voor dat soort opties te vinden op de vergelijkingssites. Blijkbaar ben ik een van de weinigen die dat graag wil. :)

Pagina: 1