Advies aankoop hoekzetel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-05 16:50
Ik verlaat binnenkort het ouderlijk huis en heb nog steeds geen zetel.
Momenteel heb ik 3 modellen waar ik maar niet uit kan kiezen:

Model 1: Ville.
Zetel uit de lokale meubelwinkel. Voordeel hierbij is dat ze ook het transport voorzien.
Bij deze hoekzetel hoort er ook nog een poef die €279 kost.
=> Totale kostprijs (inc. poef): €1364
Link: https://www.weba.be/nl/ho...tof-grijs-164913-001.html

Model 2: Ikea Nockeby
Bij dit model bestaat geen bijhorende poef. Heb reeds een aantal reviews van deze zetel doorgenomen en meeste zijn wel positief. Qua uitzicht vind ik deze minder goed uitzien dan model 1.
=> Totale kostprijs (exc. poef): €999
Link: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S19129263/

Model 3: Ikea Sorvallen
Zetel alleen kost €1199 en bijhorende poef €299.
=> Totale kostprijs (inc. poef): €1498
Link: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S19128230/

Wat is de algemene concencus betreffende Ikea hoekzetels? Nadeel bij de Ikea modellen is dat ik die nog volledig in elkaar moet steken. Mijn gevoel zegt momenteel model 1 maar ik blijf twijfelen. Wie trekt mij over de streep? Alvast bedankt voor de meningen. Ik had graag een poef bij besteld omdat we vaak movie nights houden in onze vriendengroep.

[ Voor 5% gewijzigd door dotacom op 11-01-2019 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-05 18:15
Koop degene die je mooi vindt.

Ikea banken zijn tegenwoordig overigens van prima kwaliteit, gaan rustig 5-10 jaar mee.

Geld lijkt geen rol te spelen als ik de bedragen zo zie, maar in Nederland kun je veel mooie 2e hands spullen vinden wellicht is dat in België ook een goede optie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:32
Wat verwacht je van ons hierin? Dit is extreem smaakgebonden, deze keuze zal je echt zelf moeten maken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-05 23:14
ik zou eerst rondkijken wat je mooi vind en dan tweedehands iets zoeken. Kan niet in je portemonnee kijken maar 1000 - 1500 euro voor een bank vind ik veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
Señor Sjon schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:27:
[mbr]Wat verwacht je van ons hierin? Dit is extreem smaakgebonden, deze keuze zal je echt zelf moeten maken.[/]
Wat advies zoals: waarop te letten bij de aankoop van een zetel, wat is er belangrijk. Ik heb geen ervaring met meubels kopen. Ook ken ik niemand IRL met een Ikea hoekzetel waarbij ik eens te rade gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
Smobbo schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:23:

Ikea banken zijn tegenwoordig overigens van prima kwaliteit, gaan rustig 5-10 jaar mee.

Geld lijkt geen rol te spelen als ik de bedragen zo zie, maar in Nederland kun je veel mooie 2e hands spullen vinden wellicht is dat in België ook een goede optie?
Budget is rond de €1500. Tweedehands heb ik lange tijd zitten kijken maar een zetel koop ik liever nieuw in de winkel. Je hebt geen garantie hoe goed de vorige eigenaar deze onderhouden heeft. Ook qua vervoer moet ik dan nog alles zelf regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:37
Wij hebben net een bank besteld bij Pronto. Een vier-zits niet hoekbank a 290cm met hocker gekocht. Zo rond de 1500 euro totaal. En daar zit dan 5 jaar garantie voor vloeistoffen en inzakken bij.
Je kunt bij een aantal meubelwinkels of bankenwinkels gewoon een bank in elkaar zetten zoals je zelf zou willen. Voor jouw budget/de prijs van de Ikea bank kun je zelfs nog groter krijgen met elektrisch verstelbare rug en benen gedeelte. Los of aan elkaar.

Ikea banken vind ik zelf te zacht, maar dat is ieder zijn ding denk ik.

Qua hoek als het wat korter is, is het ook wel mogelijk lijkt me zo.
Qua budget kun je denk ik willekeurige winkels wel in lopen.

[ Voor 34% gewijzigd door Arunia op 11-01-2019 09:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-05 12:46
Welke vind je het lekkerste zitten? Er zit nogal verschil in de banken van IKEA die je noemt...
Zo halen wij binnenkort de Vimle. Die andere vinden we niet lekker zitten, maar is persoonlijk.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-05 08:55
Arunia schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:33:
Wij hebben net een bank besteld bij Pronto. Een vier-zits niet hoekbank a 290cm met hocker gekocht. Zo rond de 1500 euro totaal. En daar zit dan 5 jaar garantie voor vloeistoffen en inzakken bij.

Qua hoek als het wat korter is, is het ook wel mogelijk lijkt me zo.
Qua budget kun je denk ik willekeurige winkels wel in lopen.
Wij ook een jaar of 3 geleden, echter is hij inmiddels 5 tinten grijs lichter geworden door de zon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Uncle Mel Ik las na onze bestelling ook allerlei dingen. Maar mijn ouders hebben hun bank al en mijn schoonouders hebben er ook eentje besteld.
Blijft toch moeilijk. Wij hebben volgens mij zo'n lederachtige stof TPU denk ik. Er is altijd wat over te zeggen natuurlijk. Maar we zien het wel. Is ook wel de eerste keer dat we zo'n bedrag uit geven voor een bank.

Een geluk is dat bij ons eigenlijk de luxaflex altijd omlaag is.

[ Voor 8% gewijzigd door Arunia op 11-01-2019 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:23
Uncle Mel schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:34:
[...]

Wij ook een jaar of 3 geleden, echter is hij inmiddels 5 tinten grijs lichter geworden door de zon...
Ik verwacht eigenlijk niet anders :P

Heb bij de betreffende toko ook twee banken in bestelling staan, maar ga me voor dat segment echt geen hoge verwachtingen hebben. Het alternatief was een andere winkel die ogenschijnlijk (d.w.z. in absentie van bewijs/garantie) iets betere banken kon leveren voor meer dan het dubbele.

In tegenstelling tot hierboven koop ik dus per definitie ook geen extra garanties (specifiek die van vloeistoffen moet je online ook even zoeken of de betreffende Radar uitzendingen :+): mijn relatie met zo'n toko eindigt als ik de winkel met het product uitloop en dan hopen we voor het beste :+

Voor de grootste kans op een fatsoenlijk (niet geweldig) product met een goede prijs/kwaliteit garantie zou je bij Ikea moeten zijn. Als een van hun producten aan mijn eisen had voldaan dan had ik daar blind gekocht in plaats van een andere meubeltoko's waar je niet weet wat je krijgt voor je geld.

[ Voor 15% gewijzigd door Rukapul op 11-01-2019 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Rukapul Maken jullie me nou niet bang! :P
Ik leg het wel naast me neer. Heb de verhalen ook gelezen, maar voor ons zijn het eigenlijk bedragen die we liever ergens anders aan uitgeven. Dus liever niet.
Andere keuze was DFS, maar de banken waren het net niet.
Ach, wie weet hebben we geluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:49

Bob Popcorn

Plop!

Grootste nadeel van Ikea banken vind ik dat de rugkussens vrij snel uit model gaan. Voordeel is dat je voor sommige modellen een nieuwe hoes kunt kopen en je dus weer een fris bankstel hebt uiteindelijk.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:23
dotacom schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:30:
[...]

Wat advies zoals: waarop te letten bij de aankoop van een zetel, wat is er belangrijk. Ik heb geen ervaring met meubels kopen. Ook ken ik niemand IRL met een Ikea hoekzetel waarbij ik eens te rade gaan.
Het belangrijkste is dat het in elk geval voor jou lekker zit. Wat houd je tegen om in de Ikea een uur op de betreffende bank te gaan zitten/hangen/liggen?

Een meubel koop je niet primair op basis van reviews! Secundair kun je reviews gebruiken om slechte winkels en producten te filteren.

[ Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 11-01-2019 10:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:32
Bij onze huidige bank hebben we er een uur of 2-3 op gezeten in de winkel voor we hem kochten. :P Ga uitgerust zitten, als je moe bent, zit alles lekker.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:53

VW-Arjan

★★★★★

Volgens mij is bij IKEA altijd het geval dat de kussen (zitting en rug) los zijn.
Dat vinden wij iig erg irritan, wij hebben uiteindelijk een bank gekocht bij een bankenwinkel.
Daar een aanbiedingsmodel genomen, de configuratie aangepast (2 zits en 3 zits met lounge eraan) en vervolgens de duurste stofsoort genomen voor leer (leer vind de hond te lekker).

Na wat op en neer gehannes met prijzen tot een schappelijke prijs gekomen (meen 1350,- incl bezorgen).
We hebben nu een flink zitlandschap met stof die heel erg op suede lijkt en met vaste kussens. Die zakken dus niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 22:10
Ik heb een mix van banken/stoelen van Pronto en Lederland. Het is inderdaad maar waar je lekker op zit. Onze bank is voor 2-3 uur prima, maar heel veel langer en je gaat het voelen als je niet goed zit (wat dus niet door de bank "geforceerd" wordt). Onze eetkamerstoelen echter zitten heerlijk, ook voor 8+ uur (lanparty :)).

Ik hou persoonlijk helemaal niet van stoffen bankstellen, doe mij maar (nep)leer, maar des te meer bewijs om vooral zelf te gaan zitten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Montel heeft hele mooie banken die zeer solide zijn.

https://www.morres.nl/006...hoekbank-viano-grijs.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 09:55

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Onze bank komt hier vandaan: https://nl.sofacompany.com/ Model 'Harper' gekocht met een soort fluweel achtige stof, blijkt verdomd goed bestand te zijn tegen kinderen en katten, makkelijk schoon te maken en haren veeg je zo weg. Ze hebben ook een showroom in Antwerpen (ik kreeg sterk de indruk dat we met een Belg van doen hebben ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:52

jeka

Support your local club.

Voordeel van de IKEA is de fantastische klantenservice!
Misschien is dat bij de rest ook wel goed maar bij de ikea ben ik er zeer tevreden over.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Montel zou ik echt afraden, onze Montel leren hoekbank van 2000+ euro was na 7 jaar helemaal af.

Heb nu maar een leenbakker bankstel gehaald voor 500€ omdat we ook een kleine hebben, kijken hoelang die het volhoud. Overigens is de leveringstijd bij Leenbakker echt een aanradar, maandagavond om 22:00 online besteld en Woensdag morgen om 8:30 stond hij in de woonkamer. Bij Montel moest ik maanden wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
levertijden zijn inderdaad een dingetje bij grotere zaken. Vaak worden banken op aanvraag gemaakt. Dus 10 weken kun je best wel verder zijn.

Wat ik trouwens wel fijn vond aan Pronto: je kunt ophalen, laten bezorgen of een busje mee krijgen om het thuis te brengen (en ik kan dan de oude bank meteen daarna weg brengen). Kost uiteraard wel geld, maar ook weer niet ontzettend veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 31-05 19:34
Voordeel van de meeste Ikea banken is dat ze uit elkaar kunnen voor een verhuizing. Zo kon in mijn bank na de verhuizing op de slaapkamer opslaan voor het verbouwen.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:06
Hebben zelf ook een Montel hoekbank, nu bijna 3 jaar. Erg tevreden over, goede kwaliteit. We hebben 2 katten thuis, en de stof houd zich goed!

Zit altijd op dezelfde plek, maar nog geen last van enig doorzitting.

Ze hebben verder ook een goede naam, als je budget toch tussen de 1000-1500 is zou ik zeker daar kijken ipv de Ikea.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Smobbo schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:23:

Looks zijn natuurlijk niet het enige. Het belangrijkste is dat zo'n bank lekker zit. Dat weet je door maar 1 manier. Doe dat dan wel als je redelijk fris bent, dan voel je veel meer verschil of iets lekker zit of niet. Doe je dat later op een dag, wanneer het lichaam toch wat moe is, dan merk je minder verschil en zit danwel ligt gezien de grootte eigenlijk alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 14:56

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Wij kunnen geen advies geven. Een bank is namelijk zéér afhankelijk van je persoonlijke smaak.

Wat ik je wél kan adviseren en ook eigenlijk keihard aanraadt: Ga naar een meubelboulevard en probeer wat banken uit. Het is echt essentieel dat je er op gaat zitten. En: Op de manier zoals je er thuis ook op zit, ligt en hangt!
Ik zie mensen altijd heel netjes rechtop op een bank gaan zitten om deze uit te proberen. FOUT!

Dus: Niet iets kopen waar je niet zelf even op hebt gezeten.
Toevallig heb ik twee weken terug een hoekbank besteld bij DFS. Voordeel was dat mijn model in de winkel stond. Én mijn pa heeft dezelfde bank dus ik heb 'm uitgebreid kunnen proberen :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 15:50
Wij hebben onlangs een bankstel bij IKEA gekocht (Kivik, omdat die ons het beste beviel, maar dat de bekleding van de gehele(!) bank te verwisselen is speelde ook zeker mee met één kleintje, een tweede op komst en katten). Bevalt prima en het in elkaar zetten was serieus nog geen half uur werk en had zelfs zonder handleiding niet fout kunnen gaan.

Wat ik alleen wel zou adviseren: Ga naar een vestiging, wordt IKEA family member en neem zo'n goedkope aanhanger ter plekke mee om je nieuwe bank gelijk mee te nemen. De online bestellingen en leveringen bij IKEA gaan vrijwel altijd mis, zoek vooral daar wat meer informatie over op. Mijn bank is uiteindelijk twee weken te laat geleverd wegens fouten aan de kant van de leverancier (weliswaar met een aardige compensatie vanuit IKEA, maar ik heb wel twee weken moeten kamperen in m'n eigen woning...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:53

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ga erop zitten/liggen zoals je dat thuis ook zou doen (lekker onderuitgezakt bijvoorbeeld). Koop degene die het lekkerst zit, en die je ook nog acceptabel vindt qua uiterlijk.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-05 21:05
Ik ben toevallig met iets vergelijkbaars bezig met een vergelijkbaar budget.

Ikea heeft goede garantie en levert producten heel lang waardoor je de stoffering van je bank kunt vervangen bijvoorbeeld. Maar na 5 jaar was mijn oude bank wel doorgezeten (kivik of zoiets).

Service is ook iets om naar te kijken. Zit comfort, is persoonlijk, maar ik vind dat veel banken erg hard zitten en dat is voor langere periodes misschien niet fijn.

Ohja, smaak verandert heb ik gemerkt. Dus koop je vandaag een bank van 2500,- en je bent er over 5 jaar op uit gekeken, dan is dat wellicht zonde van je uitgave.

[ Voor 15% gewijzigd door O085105116N op 11-01-2019 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-05 14:01
Mijn ervaring koop wat jij lekker vind zitten. En ook kijk naar hoe lang er op gezeten wordt. Stel jij zit 1 uur per dag op die bank maar dat is op dat moment jouw moment om te relaxen dan wil je dat wel zo comfortabel doen als dat mogelijk is(toch?)

Ik heb zelf op wel 100 banken gezeten meubelboulevard in, uit. Uiteindelijk kwam ik een bank tegen die 2300 euro koste maar waar ik na 1 seconden al dacht ja dit wordt hem.

Om aan te geven, zit het lekker? Kan je het betalen? Vind je het bedrag waard? Kopen :)

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
Arunia schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:36:
@Uncle Mel Ik las na onze bestelling ook allerlei dingen. Maar mijn ouders hebben hun bank al en mijn schoonouders hebben er ook eentje besteld.
Blijft toch moeilijk. Wij hebben volgens mij zo'n lederachtige stof TPU denk ik. Er is altijd wat over te zeggen natuurlijk. Maar we zien het wel. Is ook wel de eerste keer dat we zo'n bedrag uit geven voor een bank.

Een geluk is dat bij ons eigenlijk de luxaflex altijd omlaag is.
Met een lederachtige bank hoef je niet zo bang te zijn dat het zo veel verkleurd, tegenwoordig is het bijna allemaal eco leder, wat niets anders is dan resten leer die vermalen wordt en samengevoegd wordt met polyester. Je moet het echter niet behandelen als leer.

Onze oude bank van Goossens wonen zag er nog uit als nieuw, behalve dat de kussens echt ingezakt waren. Maar naar 7 a 8 jaar wil men ook weer eens wat anders. De stoelen waren echter een heel ander verhaal, deze werden bijna nooit gebruikt maar een stond in onze erker en de andere niet in direct zonlicht. De ene stoel was zo verkleurd dat het lichtgrijs was in plaats van antraciet. Dan merk je pas wat voor invloed de zon heeft.

@dotacom Enige advies wat ik je kan geven, probeer de banken uit en bestel niets zomaar via internet. De stevigheid en zithouding is bij elke bank anders en dit zul je toch echt moeten testen. IKEA is qua kwaliteit niet slecht, maar vooral hun garantie is heel erg goed. Bij mijn zusje hebben ze een 3 jaar oude bank nog volledig gerepareerd nadat de leuningen begonnen door te zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darth.75
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:23
Ik heb ook goede ervaringen met Montel. Vanuit België zijn de winkels in Hulst, Breda, Waalwijk goed bereikbaar. En volgens mij zitten ze ook in Heerlen. Sommige banken hebben ze op voorraad. Zit je binnen 2 weken en wordt netjes bij je thuis afgeleverd. Ik ben er heel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-05 08:52
Ik heb 2 á 3 jaar geleden een Kosmos hoekbank bij Knibbeler meubelen besteld. Helemaal modulair en aan jouw wensen aan te passen. Was voor de prijs een van de betere bankstellen, en zit nog steeds prima.

Veel betere kwaliteit dan een Ikea bank imho.

En er zijn meerdere leveranciers die deze bankstellen aanbieden. Dus wellicht ook in jouw regio.

Wat velen al zeggen: ga zeker proefzitten. En laat je geen extra garantie aansmeren.

[ Voor 37% gewijzigd door Flozem op 11-01-2019 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:10
Montel is DMG. Ze maken qua banken prima kwaliteit, maar Mandemakers is 1 van grootste schurken in dit land. Ik zou daar niet graag mijn geld brengen. Maar voel je vrij om dat wel te doen uiteraard.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-05 17:09
Wij hebben hier thuis een bank van de Ikea, nl; de Kivik.
Zit fantastisch als je niet een al te harde bank wilt hebben. Hoezen zijn verwisselbaar en uitwasbaar.
Kwaliteit valt alleen wel behoorlijk tegen. Doorzakken in de hoek, wat een bekend probleem is, hoezen die verkleuren en verkeerde dingen leveren :p
Kun je tevens leven met een erbarmelijke klantenservice en slechte oplossingen dan kun je gerust een bank bij de Ikea kopen.
Ze zitten hartstikke goed, maar kzou der nooit weer 1 kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Hier vorige week een nieuwe hoekbank besteld bij de Bommel.
Opstelling 2,5 zits - hoek - 3 zits - longchair
Bank an sich was rond de 1500 euro. Voor 400 euro extra hebben we 5 jaar aanvullende garantie tegen vlekken*, doorzitten, eventuele andere ongemakken en wordt de bank thuis geleverd en in elkaar gezet.

*we hebben een "schoonmaak kit" om vlekken te behandelen. Krijgen wij deze er niet uit dan komt er kosteloos iemand langs om de vlek te behandelen. Lukt het die persoon ook niet, dan wordt de gehele bank (dus niet alleen het deel met de vlek) opnieuw gestoffeerd. Of we kunnen (tegen aankoopprijs) een nieuwe bank uit komen zoeken.
Op mijn verzoek staat dit ook ook de bon vermeld, zodat ze niet tussentijds inze voorwaarde aan kunnen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:11

Sport_Life

Solvitur ambulando

Een bank kies je obv kwaliteit en comfort.

Wat betreft kwaliteit : wil je een bank die zeker 10-15 jaar meegaat? Kies koudschuim als vulling. Koudschuim is vaak duurder. Maar betaal nooit in een dmg zaak meer dan 1500 euro voor een niet koudschuim bank..

Wat betreft comfort : bepaal wat je qua maat lekker vindt zitten, hoog/laag, diep /ondiep.

Ten slotte combineer je de 2 bovenstaande en kijk je welke kleur/materiaal je mooi vindt.

Laat je ook vooral geen protexx behandeling aannaaien, dat kun je prima zelf met een kit van 30 euro.

[ Voor 24% gewijzigd door Sport_Life op 12-01-2019 09:14 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ikea is echt niks voor mij, al hun banken zijn veel te laag waardoor ik er niet lekker op zit. En ik ben dan gewoon van gemiddelde lengte.
Dit is voor mij sowieso een groot probleem maar bij veel winkels staan ook hogere banken of kan je hogere pootjes er onder zetten.

Je moet dus echt goed gaan proefzitten om te weten of een bank wat voor jou is. Ga dus gewoon een dagje langs een paar grote meubelwinkels en ga op zo veel mogelijk banken zitten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Laatst online: 13:35

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Heb zelf de Nockeby van Ikea en dat bevalt me prima. Ik was bijna voor de Kivik gegaan maar die reviews waren best slecht, vooral over doorzakken enzo. De Nockeby vond ik toch ook mooier. :P

Tja,makkelijk in elkaar te zetten, zit lekker. Prima geleverd. Prijs is wel goed daarvoor.

Ik had bij de Ikea gewoon lekker gezeten op de bank om te zien of het mij beviel.

Inderdaad eens met het meeste advies hierboven: Ga zelf es op zulke banken zitten. Jij moet het lekker vinden, niet wij. :P En jij moet het ook zelf mooi vinden. :)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Pagina: 1