Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

MacBook Air krom?

Pagina: 1
Acties:

• M617573
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 16-01 09:52
Hi,

Heb in oktober een 2017 model macbook air gekocht. Deze bleek krom te zijn. Als ik hem op een vlak oppervlakte plaatste, dan wiebelde de machine. Niet zo zeuren zou je zeggen, maar super vervelend. Het leek of de unibody krom was. Teruggestuurd en inmiddels was de nieuwe MacBook Air uit, dus die besteld. Super fijn ding en hij wiebelde niet, zoals verwacht.

Echter, tumtumtuuum, nu heb ik mijn nieuwe air 4 weken en begint deze ook te wiebelen. Dat is gek. Logischerwijs doe ik er iets mee dan zou je zeggen, wat die kromming veroorzaakt, maar heb geen idee wat. Gebruik de laptop alleen op tafels en heb hem in een normale laptop tas. Als ik de laptop op een vlakke tafel zet (ja echt vlak) dan zit er speling tussen de tafel en de laptop rechts onderin.

Zelf denk ik kou van buiten, waardoor de unibody wat werkt, maar dat zou gek zijn toch? Kan er weinig over vinden, behalve mensen die de laptop terugbuigen. Wat ik waanzin vind. Ik vroeg mij af of iemand dit herkend en of er iets tegen te doen is.

• dr paaj
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 15:52
Heb het bij de 2017 15" MBP, een paar keer gehad na een vlucht(vliegtuig) of kou. Een tas met veel spanning, ik buig hem na overleg met Ivizi terug ;)

• sharkzor
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 13-01 08:34
ik zou adviseren de air in een sleeve te doen in je tas en te kijken of die tas niet onder spanning staat.
Als deze volgepropt is en op je rug zit kan ik me voorstellen dat hij buigt.

• M617573
sharkzor schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 09:26:
ik zou adviseren de air in een sleeve te doen in je tas en te kijken of die tas niet onder spanning staat.
Als deze volgepropt is en op je rug zit kan ik me voorstellen dat hij buigt.
Dank voor je tip. Heb ik ook aan gedacht, maar is niet zo. Hij zit in een normale laptoptas, waar alleen de laptop in zit. Het is zelfs een nieuwe, grotere tas, omdat ik juist bij de eerste tas hetzelfde idee had.

Gek blijft het. Als het scherm dicht is, dan wiebelt er niets. Kan mij niet voorstellen dat ik pech heb en twee kromme achter elkaar krijg.

• M617573
Ok, nieuwe bevinding. De laptop voorzichtig recht gebogen. Hele weekend geen last gehad. Zowel op als dicht stabiel op de tafel. Nieuwe hoes gekocht voor in de laptop. Vanmorgen naar werk, stukje buiten gelopen. De laptop dicht uit te tas en zo krom als een banaan. Zat serieus halve centimeter speling in. Kon de laptop door rechts onderin te drukken heen en weer wiebelen.

Nu 3 uur later lijkt de meeste speling weg, als wiebelt hij nog steeds wel lichtjes. Conclusie: de kou? Wellicht het nieuwe materiaal van de unibody wat iets gaat werken bij temperatuur verschillen? Kan er verder niets over vinden bij Apple zelf.

• dehardstyler
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 16:48
Heb in oktober een 2017 model macbook air gekocht. Deze bleek krom te zijn. Als ik hem op een vlak oppervlakte plaatste, dan wiebelde de machine. Niet zo zeuren zou je zeggen, maar super vervelend. Het leek of de unibody krom was. Teruggestuurd en inmiddels was de nieuwe MacBook Air uit, dus die besteld. Super fijn ding en hij wiebelde niet, zoals verwacht.
Het is echt waanzinnig om het Apple effect hier op volle toeren te zien draaien. Hoe kwam je op het idee om weer een Air te kopen, na dat deze krom was?

• M617573
Omdat:

1. Ik al jaren in het ecosysteem zit. Veel software gekocht.

2. Op werk hebben we Apple. Gaan we wellicht veranderen. Maar nu nog even niet.

Verder eens.

• supersnathan94
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 15-01 19:23
dehardstyler schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:32:
[...]

Het is echt waanzinnig om het Apple effect hier op volle toeren te zien draaien. Hoe kwam je op het idee om weer een Air te kopen, na dat deze krom was?
Nou kan toch een productiefoutje zijn of eentje van “onderop de stapel”. Een massa productie apparaat kan nu eenmaal kapot zijn bij levering. Dat is dan ook de reden dat we een term als “DOA” kennen.

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 17:25
Ik heb het zelf nooit meegemaakt maar het lijkt me aannemelijk dat door de nieuwe legering en de dunne wanden de behuizingen steeds meer beïnvloedbaar zijn tot op het punt dat normaal gebruik er opeens effect op heeft.

Wel vreemd dat je het bij twee verschillende modellen hebt, ik zou eerder verwachten dat er kleine verschillen tussen de apparaten zijn waarbij een meer onderhevig is aan omgevingsveranderingen dan de ander.

Qua interessant probleem: wat je zou kunnen doen is even kijken wat er volgens de specs aan omgevingen ondersteund is (dacht dat ze ergens een lijstje met temperatuur+luchtvochtigheid hebben), en dan gewoon ding mee naar buiten/binnen/ergens nemen en zo nu en dan even meten.

Los van het probleem: hoe ervaar je het? Maakt het de laptop totaal onwerkbaar, of zorgt het er voor dat je een voetje moet ophogen, of hem anders moet positioneren? Ophogen en verplaatsen was vroeger bij de dikkere laptops van veel fabrikanten een ding om dat ze nog zachte voetjes hadden (van die rubberen plakken) die snel hard worden of slijten waardoor een apparaat op sommige oppervlakken minder stabiel was (maar dat is hier uiteraard niet het geval).
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True