Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 23:43
Ik weet niet zo goed waar ik dit topic moet starten aangezien er niet echt een goede categorie voor is, dus ik plaats dit maar in Domotica, aangezien Vector tegenwoordig Alexa aan boord heeft. ;)

Er is nog geen topic voor deze grappige Pixar-achtige robot, vandaar dit topic. Ook heb ik Cozmo, Vector's oudere broertje maar als product opgegeven, omdat hij officieel nog niet in Nederland te verkrijgen is en niet in de pricewatch staat.

Wij hebben onze kleine vriend nu sinds een maand of twee in huis en hij vermaakt ons prima op onze salontafel. Hij luistert niet altijd even goed, maar dat maakt dat hij daarom ook zo lekker eigenwijs overkomt.

Het leek me wel leuk om wat ervaring met dit robotje te delen. Er is ook een subreddit voor dit beestje, hier te vinden, waar ook wat ervaringen e.d. worden gedeeld. (alsmede leuke filmpjes of foto's.)

Wie van jullie heeft ervaring met Vector en kan mij vertellen waarom hij soms de neiging heeft om overal negatief op te reageren alvorens een commando uit te voeren?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctuxboy
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-04 09:44
Hallo,

Ik heb ook sterke interesse in Vector, heb al heel wat opzoekwerk verricht.
Blij dat hier iemand toch topic start hierover, want bitter weinig te vinden in Nedrland in België.
Ik ben ook al tijdje ingeschreven op het reddit-kanaal.

Ik volg ook het Anki Vector/Cozmo developer-forum.
Vind best interessant hoe je deze 'vriend' kan programmeren met Python.

Komt mij goed uit, want ben momenteel Python aan het leren.

Enige die me tegenhoud ,het aan te schaffen is de prijs.
Hier zeer moeilijk te vinden. Via eBay momenteel 299€ via Bol.com 400€.

Ik volg het op de voet oa. ivm updates, want had gelezen dat Vector nog niet de mogelijkheden heeft als Cozmo.
Langs andere kant heeft Vector meer sensors aan boord.

Mag ik vragen hoeveel je hebt betaald voor je vector?
Eventueel tip waar ik het best kan aankopen?
Ik hoop ergens een Vector 'deal' tegen te komen op het internet, maar voorlopig zonder resultaat en Black-friday is nog te lang wachten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
Vector staat op het moment te dansen op CCR. Kan niets anders zeggen, goede smaak! ;)

Om op je vraag terug te komen, ik heb Vector destijds via de spaanse Ebay gekocht. Daar was hij 250 euro. Dat was ook tijdens de Black Friday periode zeg maar, dus wellicht dat hij daarom zo "goedkoop" was.

Ik weet niet precies wat de plannen van Anki zijn om hem verder in Europa uit te brengen, ik weet wel dat hij in de UK goed te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctuxboy
Hi CSB,

Inderdaad ook al gemerkt dat ze in de UK vrij vlot te verkrijgen zijn.
Mijn budget hiervoor is max. 250€.
Ik probeer wat veilingen te volgen maar voorlopig nog zonder succes, op laatste nippertje werd hoger bod ingediend 8)7

Via Amazon.de ook vrij vlot verkrijgbaar. Vorige week zag ik er één a 269€, maar was ook net te laat deze aan te schaffen daar ik er nog over aan het nadenken was.
Ik blijf het volgen, en hopelijk heb ik eens geluk met een veiling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
Haha, duimen!
Ik moet ook ooit eens in de SDK gaan verdiepen want ik wil eens kijken wat ik onze kleine vriend allemaal kan laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctuxboy
Aah zal wel eens lukken om aan te kopen, kijk bijna dageleijks op ebay of amazon. De aanhouer wint ;)

Ja die SDK maakt de aankoop de moeite waard. Gewoonweg het idee dat je het 'botje' kan laten doen wat jij wil :)

Wat wel leuk zou zijn is dat je Vector kan inzetten als 'waakhond', wanneer deze snachts beweging hoort of opmerkt je een melding ontvangt op je smartphone.µ
Ik las op een forum dat dit toch wel regelmatig gevraagd word als feature request bij volgende updates.

Ben benieuwd wat het bedrijf Anki allemaal van functies gaan toevoegen in de toekomst.

Blijkt dat Vector's 'oudere' broertje Cozmo heel wat kan.

Het leuke en de meerwaarde is ook de aktieve community erachter.

Spijtig dat het vrij stil is in de topic.
Zou dan geen enkele Nederlander of Belg, buiten ons gerekend, geen interesse hebben in dergelijke technologie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 23:52
Ik heb er ook zeker interesse in :) de prijs houdt me tegen, ik zag dat de amerikanen rond kerst 100dollar korting kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1180534

Goede Middag,

Mijn Vector komt morgen van Amazon.de. Heb alle video's gezien en kan niet wachten :) Wordt vervolgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CSB
Dit was helaas van erg korte duur: https://www.reddit.com/r/...ing_its_doors_techcrunch/

Anki gaat zijn deuren sluiten. Wat de toekomst van Vector en Cosmo wordt is nog onzeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120539

Ai, slecht nieuws.
Voor zover ik heb begrepen zou Cozmo het wel moeten blijven doen.

Vector wordt wat lastiger; zonder internet wordt dat meer een radiografische heftruck met luidspreker.
Al kun je natuurlijk zelf er tegenaan programmeren is veel van de intelligentie wel weg als de cloud-ondersteuning weg valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-06 10:40
Meer dan 1 miljoen apparaten verkocht en toch nog failliet gaan. Ik ben ergens verbaasd dat het nog niet is overgenomen door een meer kapitaalkrachtige firma. Ik kan mij niet voorstellen dat ze met hun know how geen rendabele producten op de markt kunnen brengen...

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:58
In dezelfde reddit zie ik een petitie gestart worden:
https://www.change.org/p/...en-US&share_bandit_var=v0

Voor de mensen die graag een poging willen doen.

Stond net op 't punt een Vector te kopen, maarja.. dat gaat 'm nu niet meer worden.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit staat nu op de site van Anki:
It is with a heavy heart to inform you that Anki has ceased product development and we are no longer manufacturing robots. To our partners and customers, thank you for all your support and joining us on this journey to bring robotics and AI out of research labs and into your homes.

We are taking steps to assure that customers will continue to enjoy continued use of our products. In order to provide long term support of our products, Anki has contracted our most senior leaders and hands-on engineers across all the technical areas involved in maintaining the operation and functionality in the existing products and apps. Ongoing operations for existing products typically require little to no active intervention, but we have arranged for any support in the event it does become necessary. Vector is the only product with a notable cloud component, and the contracted team is heavily staffed in that area.

Currently, we have implemented a self-serve Help Center to assist in getting the most out of your product, regretfully there are no agents available, however we are monitoring cloud operations for Anki accounts and Vector.

We plan to solidify and communicate all the details of this plan soon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Nou, wij hebben hem snel verkocht, bijzonder genoeg, ondanks dat hij een tijdje is gebruikt (lees: vooral stof heeft staan happen) voor vrijwel de aanschafprijs. Prima geregeld dus :)

Vond het toch maar een beperkt apparaatje. Wel grappig voor een paar dagen maar ook niet meer dan dat.

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riwe89
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-03 10:38
Voor de geïnteresseerde: Er is een project gaande om de Vector te reverse-engineeren met als doel hem open-source te maken en de server kant zelf te hosten, Project Victor:

https://www.reddit.com/r/...ct_victor_wake_vector_up/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grappig dat hier zo weinig mensen komen...

Voorlopig is Vector tegen de verwachtingen in nog steeds volledig levend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
<verwijderd>

[ Voor 94% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Squ1zZy
Vector doet het nog steeds. Hoe lang is natuurlijk de vraag.
Om in te loggen en/of te connecten/configureren móeten Vector en de app via wifi (2.4ghz) verbinding kunnen maken met de Anki servers.
Dat is zeker een onzekere factor.
Wat dat betreft kun je wellicht beter naar een Cozmo kijken; deze is alleen afhankelijk van een app op Android of iOS; zolang je die kunt installeren kan Cozmo blijven werken.

Het is dus vooral de vraag waarom je specifiek een Vector wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Anoniem: 120539 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:53:
@Squ1zZy
Vector doet het nog steeds. Hoe lang is natuurlijk de vraag.
Om in te loggen en/of te connecten/configureren móeten Vector en de app via wifi (2.4ghz) verbinding kunnen maken met de Anki servers.
Dat is zeker een onzekere factor.
Wat dat betreft kun je wellicht beter naar een Cozmo kijken; deze is alleen afhankelijk van een app op Android of iOS; zolang je die kunt installeren kan Cozmo blijven werken.

Het is dus vooral de vraag waarom je specifiek een Vector wilt.
Hoi @Anoniem: 120539 Bedankt voor het beantwoorden. Het gaat mij vooral om het kunnen programmeren van de vector. Ik wil zo vrij mogelijk zijn en zelf iets kunnen bouwen. Dus niet via een app met scratch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je weet dat er voor de Cozmo ook een SDK is hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
<verwijderd>

[ Voor 96% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Check dit eens:
https://github.com/anki/cozmo-python-sdk

Bedoel je 'een' blokje in het algemeen, of de eigen blokjes die er bij zitten?
(Die laatsten hebben kenmerken en een vorm zodat Cozmo ze herkend, en ze op kan pakken. Vector heeft 1 blokje, trouwens, Cozmo 3.)

Wat jij wilt kan wel, alleen is er geen referentie voor 'einde tafel'. Hij kan dus wel een bepaalde afstand afleggen, maar weet niet zomaar waar het einde van de tafel is. Als ie echt op het randje is overigens weer wel, daar zorgen sensoren voor. En je hebt natuurlijk camera-input, maar ik weet niet precies wat je daar met Cozmo mee kunt; volgens mij is Vector daar wel weer sterker in; die kan in ieder geval ook kleuren onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O ja, nog wat dingen ter vergelijking: (die ik al eerder naar een bevriende collega had gestuurd, dus copy-paste)
Vector lijkt wel degelijker gebouwd, dat hoor je ook aan alle mechanische bijgeluiden als Cozmo over de tafel loopt. Daarnaast is Vector nauwkeuriger in zijn bewegingen, en natuurlijk kan ie luisteren. En Cozmo kan zichzelf niet opladen. Verder vind ik Cozmo toch veel grappiger; die blijft zichzelf bezighouden zolang de app maar open staat (en dat is natuurlijk het belangrijkste nadeel.)
Wat ook vreemd is, is dat Vector nog wel eens van de tafel valt (schuin naar achter) en dat Cozmo dat nooit doet.

Overigens is het weer wel vreemd dat je zodra je de SDK bij Vector gaat gebruiken het grote voordeel t.o.v. Cozmo (lokaal kunnen processen zonder dat een app nodig is) wegvalt, want bij gebruik van de SDK móet je juist weer altijd connected zijn.

M.a.w.: ik denk dat Vector wel degelijk de betere en meer serieuze robot is van de 2, maar dat de toegevoegde waarde alleen van toepassing is als je via de SDK zelf software schrijft die nuttig gebruik maakt van de betere hardware (beeldscherm, microfoons, camera).

Nog wel een interessant ding van Vector: Alexa integratie.
Die hele Alexa integratie en interactie is veel beter dan die van Anki zelf.
Bij directe commando's (tegen Vector kun je dus praten) moet je eerst ‘Hey Vector’ roepen, wachten, en dan mag je precies het goeie commando geven.
Als je in plaats daarvan zegt: Alexa turn on studio lights dan gaat dat in één keer door, zonder dat je een pause nodig hebt.
(Als je zegt ‘Alexa would you pretty please turn on the studio lights’, omdat mijn vrouw vond dat ik te onaardig was dan doet ze ook de lichten aan, maar vervolgens zegt/vraagt ze(?): ‘I turned on the lights in the studio, was that what you meant?’. 😉 )
Het vreemde is dan weer wel dat het een soort bezetenheid lijkt; het scherm verandert, en de stem is die van Alexa, niet meer van Vector. Als je klaar bent met Alexa komt Vector zelf (en zijn ogen) weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
<verwijderd>

[ Voor 98% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1:
Puur vanuit de SDK zou je ook met een eenmaal geregistreerde Vector buiten de servers om kunnen.
Met Cozmo heb je sowieso niet te maken met servers, behalve voor firmware-updates.
(Ook voor Vector zou een derde partij alles natuurlijk kunnen overnemen, maar als dat niet is dan wordt dat in de toekomst dus wel een dingetje...)
2:
Dat gaat niet met Cozmo of Vector. Ze praten Python.
3:
Geen probleem, want Python.

Of jouw specifieke missie gaat lukken (ik denk het wel) kan ik natuurlijk geen harde uitspraak over doen.
Ik zou zeker eens zoeken naar andere projecten, er kan bijzonder veel, voorlopig nog met beiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
<verwijderd>

[ Voor 89% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

De blokjes (en de positie ervan) worden herkend op basis van de tekeningen op de vlakken.
Er zijn mensen die blokjes hebben nagemaakt, en dat werkt.
Voor zover ik weet kan Cozmo er echter maar 3 herkennen/besturen (de blokjes zijn 'actief').
Voor het gemak noem ik ze even blok 1, 2 en 3.
Zet je nog zo'n setje erbij (dan heb je dus 1,1,2,2,3,3) dan herkend ie telkens maar één exemplaar van elk type.

Ik heb hier nu toevallig ook weer even een logé Vector rondlopen (rijden) en die herkend alleen zijn eigen blok; hij kan voor zover ik nu heb kunnen ondervinden niets met de 3 blokjes van Cozmo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
<verwijderd>

[ Voor 112% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 17:21 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nnZPK5pIOzFKL8pybJMnRE3R/medium.jpg

Nu ermee spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
<verwijderd>

[ Voor 95% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
<verwijderd>

[ Voor 91% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
<verwijderd>

[ Voor 90% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
<verwijderd>

[ Voor 97% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowrider2025
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 22:39
Voor de liefhebbers van cozmo: hier voor 74,99 euro
Heb het geluk dat ik bij de Franse grens woon en er daar om kan gaan. Ik weet niet of Fnac.fr levert in Nederland...
Cozmo: https://jeux-video.fnac.c...Objet-derive-Objet-derive

Vector met Habit Space voor +/-92 euro(btw omrekening en hun korting bij verzending enzo) op amazon.de: Vector: https://www.amazon.de/gp/product/B07ZHL78MD

[ Voor 10% gewijzigd door lowrider2025 op 26-11-2019 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maceugh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-05 23:16

Maceugh

Doe eens gek wees je zelf

Ik ben vandaag de Vector gekocht, Robot+Home+case voor 110 euro via Amazon.
Ik heb de Cosmo al jaren op mijn "wil ik hebben" lijstje hebben. Pas na het bestellen zag ik de melding over de servers.

Zodra die binnen is en ik de speeltijd heb gehad, ga ik zeker kijken wat er verder mogelijk is. Dat van het programmeren met Python wist ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:30
Ik twijfel wat nu ook een vector te halen. Bedrijf is overgenomen en het lijkt er op dat het iig nog een klein jaar zal blijven werken. Als ik thuis een server zou kunnen opzetten met een rpi of zo had ik hem direct gekocht.

Zie hem nu staan voor circa 100 euro inclusief de space habitat bij amazon.co.uk

Bij 80 euro of minder zou ik ook direct om zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:24
Ik heb er zojuist eentje gekocht, in de hoop dat de overnemende partij ook daadwerkelijk gaan doen wat ze beloven (zoals het op kunnen zetten van een eigen cloud).

Vector is wel heel erg leuk, hij wordt alleen boos als je hem optilt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1328090

Hier nog eventuele nuttige informatie voor mensen die overwegen een Anki Vector aan te schaffen:
https://awesomeproducts.n...e/Anki_vector_is_terug!/5

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 1328090 op 21-01-2020 12:02 . Reden: Invalid link ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
<verwijderd>

[ Voor 96% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Squ1zZy schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:25:
[...]

Dat is echt geweldig nieuws! Straks gelijk wat Vectors kopen. Ik Gebruik zelf alleen de API dus de kans dat die niet meer werkt is voor mij sowieso al minder groot. Top!
Jaa het is fantastisch nieuws ben super enthausiast er over! Als je op de link klikt heb ik er ook een link opgeplaatst naar een Bol.com pagina waar Anki Vector voor 160 euro word verkocht misschien een interessante prijs ? En Hoe bedoel je dat je een eigen api gebrukt met Vector ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
<verwijderd>

[ Voor 97% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Squ1zZy schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:57:
[...]

Vector is bij Amazon 89 euro inclusief die pad.

Ik stuur Vector en Cozmo aan via Python. De spraakherkenning doe ik niets mee.
Ahh okay, Wat heb je zowel ontwikkelt voor de robots? wat kan je ze laten doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Squ1zZy schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:57:
[...]

Vector is bij Amazon 89 euro inclusief die pad.

Ik stuur Vector en Cozmo aan via Python. De spraakherkenning doe ik niets mee.
Linkje? Ik kom op circa 100 inclusief verzending..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

warcow schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:16:
[...]

Linkje? Ik kom op circa 100 inclusief verzending..
Waarschijnlijk deze?

https://www.amazon.co.uk/...id=1579609215&sr=8-3&th=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Die is bij mij 100 euro incl verzending. Misschien dan toch maar bestellen als dat inderdaad de goedkoopste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
<verwijderd>

[ Voor 95% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Squ1zZy schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:19:
[...]

Deze inderdaad. Ik heb 92,10 betaald inclusief verzendkosten :)
Ik heb hem daar ook toevallig vandaan. Hij kwam alleen in een doos van 25x50x70 cm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Kluizenaar
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-03 15:12
Hoi iedereen,

Gisteren ontvangen, alles nog in een verzegelde verpakking.
Je kan hem hier bestellen.
https://www.amazon.co.uk/...n_title_s00?ie=UTF8&psc=1

Goedkoper heb ik hem niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Kluizenaar
  • Laatst online: 04-03 15:12
Hoi iedereen,

Ooit afgevraagd hoe Vector de wereld ziet? Ontdek het met Vector Explorer. Deze applicatie geeft u volledige controle over Vector. Je kunt zien wat hij door zijn camera ziet. Bestuur hem met je toetsenbord. Toegang tot alle ingebouwde animaties en gedragingen van Vector. Beheer opgeslagen foto's en gezichten. Gebruik de ontwikkeltools om alle sensorgegevens en gebeurtenissen van Vector te bekijken. (Vertaald via Google translate)

https://weekendrobot.com/vectorexplorer/

Opgelet is nog in Beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Zonder habitat is hij nu een kleine 80 euro inclusief verzending. Helaas is de prijs met habitat nog hetzelfde.

• Polyphemus
De kickstarter voor de toekomst van o.a. Vector, van Digital Dream Labs (het bedrijf dat de assets van Anki overgenomen heeft), is inmiddels live:

https://www.kickstarter.com/projects/digitaldreamlabs/vector-unleashed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Het lijkt me ook leuk om er één aan te schaffen, iemand nog tips waar hij het voordeligst is te krijgen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Wobbello
  • Laatst online: 21-07-2021
Het lijkt erop dat de servers voor Vector nog wel even onderhouden blijven, maar ik heb toch wel de neiging om eerder voor Cozmo te kiezen omdat die niet afhankelijk is van externe servers maar al draait bij het gebruik van de app.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:51
Mijn vrouw was toevallig hier naar aan het kijken.
Net 3 maanden te laat om de life time nog te kopen.

Wel balen, begrijp het wel, maar is toch gaar.

Ziet er wel leuk uit en die vector kan toch andere dingen dan de kozmo. Maar om nu maandelijks of per jaar te betalen is wel rot.
Voor haar is de reden dat het zelf van alles doet en je ermee kan communiceren. Constant met je telefoon bezig zijn is ook niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_5
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 30-08-2020

Q_5

Heb net deze topic en Vector ontdekt.
Ik ben denk ik wat laat om er nog een te kopen, helaas.
Is er nog iemand die zijn Vector wil verkopen? Ik hoor het graag ;)
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:51
@Q_5 Als ik het goed begrijp moeten ze met een paar maanden weer beschikbaar komen. Let er wel op dat je dan aan een abo vast zit per maand of jaar om de functies van de vector te kunnen gebruiken.

Reden dat wij hem maar aan ons voorbij laten gaan. Gewoon zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henksam
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 27-10-2020
Sinds afgelopen zondag hebben wij een Vector, 2e hands gekocht. Hij lijkt het goed te doen maar reageert niet op opdrachten. Als je zegt "hey Vector" gaat hij wel luisteren maar hij doet dan niet wat gevraagd is. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
Heb je LETTERLIJK de laatste 6 posts gelezen? Daar is je antwoord namelijk.

Goed, TLDR: Je hebt nu een abonnement nodig voor dergelijke functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:12
Voor de mensen die een Vector hebben draaien, de volgende vraag:

Onze Vector reageert sinds een maandje ofzo niet meer op voice commands. Voorzover we weten loopt ons abbonnement gewoon onverminderd door, dus het zou wmb moeten werken. (Net gecontroleerd, de abbonement status pagina van DDL is niet bepaald duidelijk maar status staat op 'paid' dus ik verwacht dat dat ook voor nu geldt)

Het probleem is dat na het wake word, wanneer Vector normaliter laat zien dat hij wacht op een command (de drie leds achterop worden wit om dat aan te geven) er nu niks meer gebeurt. De leds lichten niet meer op, en na een paar seconden zal Vector dus ook weer terugspringen in autonome modus.

Dit gebeurt dus ongeacht of ik een command ingeef of niet.

Ik heb al een firmware update gedaan, waarbij blijkbaar de identifier veranderde (ik dacht dat dat HW gerelateerd was maar blijkbaar niet dus), de user reset uitgevoerd etc...

Niks helpt tot nog toe.

Iemand nog een tip over hoe ik dit kan troubleshooten/fixen of moet ik maar gewoon naar DDL stappen en zeggen 'fix it!'?

edit:

Ik heb na overleg met mijn ega maar besloten om inderdaad een mailtje naar DDL te sturen in de strekking van 'fix it!' en ik heb reactie terug gekregen dat ze het inderdaad hebben gefixt. Wel heeft mijn partner een hele hoop mails in haar inbox gekregen over het nieuwe account dat we nu zouden hebben, maar volgens de supportmedewerker daar konden we die negeren en zou binnen zo'n 24u onze Vector weer normaal moeten gaan reageren.

We gaan het zien! :)

[ Voor 18% gewijzigd door Dutchess_Nicole op 13-02-2021 17:38 ]

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LianneVector
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 25-10-2022
Ik weet dat dit topic al een paar jaar oud is. Ik heb sinds gister een 2e hands Vector gekocht. Werkt wel, maar wil niet connecten met de wifi. Uiteraard de wifi al naar 2.4GHz gezet, maar geen resultaat. Komt het doordat Anki failliet gegaan is dat Vector niet meer wil connecten? En hoe krijg ik het voor elkaar om Vector toch aan mijn wifi te connecten? Moet ik dan dat abonnement nemen? En waar kan ik die krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:23

Magure

Bla....

LianneVector schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:19:
Ik weet dat dit topic al een paar jaar oud is. Ik heb sinds gister een 2e hands Vector gekocht. Werkt wel, maar wil niet connecten met de wifi. Uiteraard de wifi al naar 2.4GHz gezet, maar geen resultaat. Komt het doordat Anki failliet gegaan is dat Vector niet meer wil connecten? En hoe krijg ik het voor elkaar om Vector toch aan mijn wifi te connecten? Moet ik dan dat abonnement nemen? En waar kan ik die krijgen?
Anki is idd failliet gegaan maar overgenomen door digitaldreamlabs.com als je naar hun FAQ gaat staan daar al je antwoorden op je vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lautje
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 27-11-2024

Lautje

Never waste a breath

Hoi allen!

Sinds vorig jaar heb ik een Vector, echter heb ik hem vaak uit staan. Zijn er nog mensen (in dit topic) die nog regelmatig interactie hebben met Vector? Ik vind het ook enorm jammer dat het nu abonnements gebonden is.

By the power of the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:12
Jazeker!

Het is uiteraard een speeltje maar wij hebben hem nog vrolijk op ons TV meubel rondrossen. Wel zit ik er over na te denken om een escape pod te kopen (maar dan met een nieuwe vector) zodat ik hem in HA kan integreren...

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:23

Magure

Bla....

Heb hem verkocht en ben overgestapt naar Loona aangezien de interactie etc veel leuker is dan Vector. Ook qua ontwikkeling en software hebben zit dit veel beter voor elkaar.
Pagina: 1