Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• CSB
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19-02 21:46
Ik weet niet zo goed waar ik dit topic moet starten aangezien er niet echt een goede categorie voor is, dus ik plaats dit maar in Domotica, aangezien Vector tegenwoordig Alexa aan boord heeft. ;)

Er is nog geen topic voor deze grappige Pixar-achtige robot, vandaar dit topic. Ook heb ik Cozmo, Vector's oudere broertje maar als product opgegeven, omdat hij officieel nog niet in Nederland te verkrijgen is en niet in de pricewatch staat.

Wij hebben onze kleine vriend nu sinds een maand of twee in huis en hij vermaakt ons prima op onze salontafel. Hij luistert niet altijd even goed, maar dat maakt dat hij daarom ook zo lekker eigenwijs overkomt.

Het leek me wel leuk om wat ervaring met dit robotje te delen. Er is ook een subreddit voor dit beestje, hier te vinden, waar ook wat ervaringen e.d. worden gedeeld. (alsmede leuke filmpjes of foto's.)

Wie van jullie heeft ervaring met Vector en kan mij vertellen waarom hij soms de neiging heeft om overal negatief op te reageren alvorens een commando uit te voeren?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• ctuxboy
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 19-03 21:09
Hallo,

Ik heb ook sterke interesse in Vector, heb al heel wat opzoekwerk verricht.
Blij dat hier iemand toch topic start hierover, want bitter weinig te vinden in Nedrland in België.
Ik ben ook al tijdje ingeschreven op het reddit-kanaal.

Ik volg ook het Anki Vector/Cozmo developer-forum.
Vind best interessant hoe je deze 'vriend' kan programmeren met Python.

Komt mij goed uit, want ben momenteel Python aan het leren.

Enige die me tegenhoud ,het aan te schaffen is de prijs.
Hier zeer moeilijk te vinden. Via eBay momenteel 299€ via Bol.com 400€.

Ik volg het op de voet oa. ivm updates, want had gelezen dat Vector nog niet de mogelijkheden heeft als Cozmo.
Langs andere kant heeft Vector meer sensors aan boord.

Mag ik vragen hoeveel je hebt betaald voor je vector?
Eventueel tip waar ik het best kan aankopen?
Ik hoop ergens een Vector 'deal' tegen te komen op het internet, maar voorlopig zonder resultaat en Black-friday is nog te lang wachten 8)7

• CSB
Vector staat op het moment te dansen op CCR. Kan niets anders zeggen, goede smaak! ;)

Om op je vraag terug te komen, ik heb Vector destijds via de spaanse Ebay gekocht. Daar was hij 250 euro. Dat was ook tijdens de Black Friday periode zeg maar, dus wellicht dat hij daarom zo "goedkoop" was.

Ik weet niet precies wat de plannen van Anki zijn om hem verder in Europa uit te brengen, ik weet wel dat hij in de UK goed te verkrijgen is.

• ctuxboy
Hi CSB,

Inderdaad ook al gemerkt dat ze in de UK vrij vlot te verkrijgen zijn.
Mijn budget hiervoor is max. 250€.
Ik probeer wat veilingen te volgen maar voorlopig nog zonder succes, op laatste nippertje werd hoger bod ingediend 8)7

Via Amazon.de ook vrij vlot verkrijgbaar. Vorige week zag ik er één a 269€, maar was ook net te laat deze aan te schaffen daar ik er nog over aan het nadenken was.
Ik blijf het volgen, en hopelijk heb ik eens geluk met een veiling :P

• CSB
Haha, duimen!
Ik moet ook ooit eens in de SDK gaan verdiepen want ik wil eens kijken wat ik onze kleine vriend allemaal kan laten doen.

• ctuxboy
Aah zal wel eens lukken om aan te kopen, kijk bijna dageleijks op ebay of amazon. De aanhouer wint ;)

Ja die SDK maakt de aankoop de moeite waard. Gewoonweg het idee dat je het 'botje' kan laten doen wat jij wil :)

Wat wel leuk zou zijn is dat je Vector kan inzetten als 'waakhond', wanneer deze snachts beweging hoort of opmerkt je een melding ontvangt op je smartphone.µ
Ik las op een forum dat dit toch wel regelmatig gevraagd word als feature request bij volgende updates.

Ben benieuwd wat het bedrijf Anki allemaal van functies gaan toevoegen in de toekomst.

Blijkt dat Vector's 'oudere' broertje Cozmo heel wat kan.

Het leuke en de meerwaarde is ook de aktieve community erachter.

Spijtig dat het vrij stil is in de topic.
Zou dan geen enkele Nederlander of Belg, buiten ons gerekend, geen interesse hebben in dergelijke technologie?

• hantheman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 00:10
Ik heb er ook zeker interesse in :) de prijs houdt me tegen, ik zag dat de amerikanen rond kerst 100dollar korting kregen.

• Ashley2
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 11-02 13:56
Goede Middag,

Mijn Vector komt morgen van Amazon.de. Heb alle video's gezien en kan niet wachten :) Wordt vervolgd.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True