Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nota
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 08:52
Ik heb hier een Netgear WNDR3700v3 router staan waarop ik openwrt (v12 Attitude Adjustment) heb gezet. Deze heb ik geconfigureerd als dumb accesspoint, dus dhcp uit, alleen lan interface, gebridged met wifi interface. Ik wil dit AP inzetten op de bovenverdieping ivm slecht wifibereik van de main router (KPN Experia box).

Als ik het AP rechtstreeks met een korte UTP kabel aansluit op mijn router (LAN poort <-> LAN poort) werkt alles zoals verwacht: Zowel het AP als de op de AP aangesloten wifi clients krijgen een ip van de main router.
Nu wil ik dus zoals gezegd het AP op de bovenverdieping plaatsen en niet een meter van de main router. Op de bovenverdieping zit een RJ45 opbouw wcd (aangesloten via een CAT5 netwerkkabel op één van de lan poorten van de main router, ongeveer 20 meter). Als ik nu met dezelfde korte UTP kabel de AP aansluit op de RJ45 wcd begint het betreffende LAN lampje op het AP langzaam maar regelmatig aan/uit te knipperen maar zowel de wifi clients als het AP krijgen geen ip van de main router. Op de main router zie ik het lampje ook knipperen van de poort die aangesloten is op de wcd. Er lijkt wel iets mis te zijn met de wcd of de verbinding naar de main router. Het vreemde is dat als ik mijn laptop rechtstreeks aansluit op de wcd met dezelfde korte UTP kabel ik gewoon een ip krijg van de main router en direct verbinding met met internet / netwerk. Ik snap echt niet meer waar ik het moet zoeken!

Edit: op bovenverdieping zit nog een tweede RJ45 wcd, tevens aangesloten op de main router via een aparte kabel natuurlijk. Hier doet zich exact hetzelfde probleem voor. Een foute aansluting in de kabel / aansluitingen zelf lijkt me dus niet zo voor de hand te liggen of het is wel erg consistent doorgevoerd.

[ Voor 9% gewijzigd door nota op 10-01-2019 21:56 . Reden: extra informatie ]

If you think sex is a pain in the ass, try different position

Beste antwoord (via nota op 10-01-2019 23:37)

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Beetje flauw, maar heb je toch al eens een andere patchkabel geprobeerd?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Beetje flauw, maar heb je toch al eens een andere patchkabel geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:14
Heb je die WDC’s al eens gebruikt? Weet je zeker dat die werken? Al eens geprobeerd een ander Device aan te sluiten ?

[ Voor 27% gewijzigd door HKLM_ op 10-01-2019 22:48 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nota
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 08:52
Bedankt voor de tips! Zowel ander device (laptop #2) in combinatie met andere patchkabel gebruikt. Device werkt prima op de wcd. Deze kabel ook eens tussen het AP en de wcd gezet en wat denk je.... het werkt! Ik zou nog steeds wel willen weten waarom het niet werkte met die andere kabel? Dit is een kant en klare kabel met opschrift: "STP CAT.5e PATCH CABLE VERIFIED TIA/EIA 568B.2 ETERNITY JU". Zo op het eerste gezicht niks mis mee toch?

[ Voor 0% gewijzigd door nota op 10-01-2019 23:25 . Reden: spelling ]

If you think sex is a pain in the ass, try different position