Leuk lijstje, maar dat gaat helaas niet passen, je zult je moederbord moeten vervangen naar een micro-ATX moederbord. Daarnaast lijkt een 113 euro moederbord mij ook vrij duur in verhouding met de rest van je systeem. Een logische keuze zou dit moederbord zijn:
pricewatch: ASRock B450M Pro4
Of als je een rood gekleurde build wilt:
pricewatch: Gigabyte B450M Gaming
Mocht je voor de laatste optie gaan, zou ik wel een stick RAM nemen i.p.v. 2 zodat je later kunt upgraden.
https://azerty.nl/product...-aegis-geheugen-ddr4-8-gb
En mocht je dan inzitten over de single channel ipv dual channel, daar zou ik me niet druk overmaken, de upgrade van 8 naar 16gb open houden is belangrijker dan de performance verbetering.
Succes verder!
Edit:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 136,95 | € 136,95 |
1 | ASRock B450M Pro4 | € 73,95 | € 73,95 |
1 | MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC | € 181,05 | € 181,05 |
1 | Sharkoon S1000 Window | € 42,95 | € 42,95 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2C3000C16 | € 65,45 | € 65,45 |
1 | be quiet! Pure Power 11 400W | € 54,80 | € 54,80 |
1 | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 72,- | € 72,- |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 627,15 |
Als ik je een lijstje mocht geven, dan zou ik je dit zou ik aanraden. Alles kan je bestellen bij Azerty en dan kom je rond dezelfde prijs uit als je eigen winkelwagen. Alleen is dit lijstje iets meer in balans vindt ik zelf.
Veranderingen:
-Moederbord: Vervangen naar een micro-ATX bord. Deze zijn in het algemeen goedkoper, en dit bordje ondersteunt alles wat je nodig hebt met upgrades in het achterhoofd. Genoeg fans headers, en gewoon een lekker betrouwbaar bordje.
-Behuizing: Behuizing die rond hetzelfde budget ligt met 2 fans ipv 1. Betere koeling is altijd goed. Daarnaast heeft deze behuizing ook nog een PSU shroud. Houdt ik persoonlijk heel erg van want het zorgt voor een nette PC.
-Geheugen: Dual memory dat geclockt is op 3000Mhz. Geeft je PC betere performance. Ryzen houdt namelijk wel van snel geheugen.
-Voeding: De voeding in jou lijstje is nogal een budget voeding. Dit is een niet al te dure, maar toch zeer goede voeding, die ook nog eens lekker stil is. En vooral een stukje zuiniger. Die 20 euro extra bespaar je dan wel na een paar jaar gebruik haha!
-SSD: De BX500 is een leuke SSD voor een voordelig lijstje. Ik weet niet precies hoe het zit, maar er zit een ander soort controller op de MX500 dan op de BX500. Dit heeft als gevolg dat de random random read en write performance veel beter zijn van de MX500 dan van de BX500. En volgens mij verliest de BX500 snelheid als de SSD helemaal volstaat. Maar dit kan niet helemaal kloppen. Heb namelijk niet super veel verstand van SSD's. Toch raad ik de MX500 aan
En nogmaals succes!
[
Voor 69% gewijzigd door
Giedo18 op 11-01-2019 21:07
]