Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Verhuistips?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.705 views

• demichel
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18-03 21:04
In het kader van "een nieuwe start", na het aanpakken van de cronische stress-situatie in het ziekenhuis waar ik nu ben (gaat prima, ik leer dingen "loslaten" en minder control freak zijn, zie mijn ander topic) en het zoeken van een nieuwe job na mijn hart operatie die wellicht dit voorjaar komt, nu ook een nieuwe woning.

Vrij snel een nieuw huurhuis gevonden een kilometer van onze huidige woning dat we allebei geweldig vinden. Grote kamers, mooie keuken, veranda en garage, twee badkamers, redelijke tuin,... Perfect, just perfect. En dat voor een zeer redelijke huurprijs (op de "boerenbuiten", maar ik heb het graag rustig).

Nu hebben we nog een maandje om de verhuis voor te bereiden. Korte afstand, dus met een gehuurd klein vrachtwagentje lukt het eigenlijke verhuizen wel in één of twee lange dagen.

Nu ben ik het soort type dat niet graag dingen weggooit, dus door de jaren heb ik een vrij grote verzameling spullen bijeen gekregen onder het mom "kan ooit nog wel eens van pas komen". In de garage staan nu nog dozen van onze verhuis 9 jaar geleden, die nog nooit open geweest zijn en waar ik geen idee van heb wat er in zit.

Downsizen dus. Heeft iemand praktische tips om dit aan te pakken? Mezelf kennende ga ik bij ieder item een half uur zitten nadenken en toch maar op de "keep" stapel leggen en dat is dus niet de bedoeling.

Ook praktische tips omtrend de verhuisdagen zelf zouden welkomen zijn. Een verhuisfirma huur ik niet in, een aantal vrienden komen helpen met de verhuis (al weten ze het zelf nu nog niet, haha). Kratje bier, voldoende pizza en microgolf maaltijden om de helpers gevoed & tevreden te houden, uiteraard,...

Zie enorm uit naar nieuw leven, nieuw huis, nieuwe job,... demichel 2.0

Dank voor alle tips!

When I'm walking a dark road, I am a man who walks alone

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:40
Als eerste: https://speld.nl/2018/05/...vrienden-helpt-verhuizen/. En uiteraard, die is niet serieus, maar een aantal punten zijn alsnog wel relevant.

De vraag is wil je downsizen, en hoeveel moeite wil je er echt in doen. De makkelijke optie is om bijvoorbeeld alles langer dan X tijd niet gebruikt gewoon weg te flikkeren. Waarbij je ook nog rekening kan houden met de prijs: Dat je die boorhamer al 2 jaar niet gebruikt heb, betekent nog niet dat je hem weg moet gooien, ook gezien je die bij de verhuizing ook wel zal gebruiken. Maar je DVI naar VGA adapter kabeltje ga je 99% zeker nooit meer nodig hebben, en anders koop je een nieuwe.

De nog makkelijkere optie is alles te verhuizen. Oké, kost wat tijd bij verhuizen. Maar verhuisdozen overbrengen is echt niet het werk bij verhuizen. Dat is inpakken en uitpakken, en de dingen die niet netjes in verhuisdozen kunnen worden gedumpt over krijgen.

Persoonlijk zou ik dus voor de optie gaan om in principe alles langer dan 1 of 2 jaar niet gebruikt en onder de €50 gewoon weg te gooien, maar ik heb dan ook geen moeite met dingen weg gooien :P.

• LucyLG
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 10-03 18:46
demichel schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 18:59:
In het kader van "een nieuwe start", na het aanpakken van de cronische stress-situatie in het ziekenhuis waar ik nu ben (gaat prima, ik leer dingen "loslaten" en minder control freak zijn, zie mijn ander topic) en het zoeken van een nieuwe job na mijn hart operatie die wellicht dit voorjaar komt, nu ook een nieuwe woning.

Vrij snel een nieuw huurhuis gevonden een kilometer van onze huidige woning dat we allebei geweldig vinden. Grote kamers, mooie keuken, veranda en garage, twee badkamers, redelijke tuin,... Perfect, just perfect. En dat voor een zeer redelijke huurprijs (op de "boerenbuiten", maar ik heb het graag rustig).

Nu hebben we nog een maandje om de verhuis voor te bereiden. Korte afstand, dus met een gehuurd klein vrachtwagentje lukt het eigenlijke verhuizen wel in één of twee lange dagen.

Nu ben ik het soort type dat niet graag dingen weggooit, dus door de jaren heb ik een vrij grote verzameling spullen bijeen gekregen onder het mom "kan ooit nog wel eens van pas komen". In de garage staan nu nog dozen van onze verhuis 9 jaar geleden, die nog nooit open geweest zijn en waar ik geen idee van heb wat er in zit.

Downsizen dus. Heeft iemand praktische tips om dit aan te pakken? Mezelf kennende ga ik bij ieder item een half uur zitten nadenken en toch maar op de "keep" stapel leggen en dat is dus niet de bedoeling.

Ook praktische tips omtrend de verhuisdagen zelf zouden welkomen zijn. Een verhuisfirma huur ik niet in, een aantal vrienden komen helpen met de verhuis (al weten ze het zelf nu nog niet, haha). Kratje bier, voldoende pizza en microgolf maaltijden om de helpers gevoed & tevreden te houden, uiteraard,...

Zie enorm uit naar nieuw leven, nieuw huis, nieuwe job,... demichel 2.0

Dank voor alle tips!
Ik ben het eens met @scissors maar indien het je echt niet gaat lukken op korte termijn kan je ook die dozen in een tijdelijke opslag doen (je kent ze wel die partijen die je langs de snelweg ziet) en zo op termijn eens kijken wat je gaat weggooien of niet. Emotionele waarde kan ik me goed voorstellen dat je nu niet even kan beslissen. Opslag van 9 dozen is niet enorm prijzig, check online de prijzen maar eens. Overigens is duur of niet duur een begrip dat voor eenieder wel zelf bepaald moet worden.

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Grootste winst gaat denk ik zitten in een verrijking van je mindset.

Ik zou de term minimalism eens op youtube of een goede podcastapp intypen en een paar uur luisteren naar hoe ontspannend, en prettig het is minder bezit te hebben.

In dit soort podcasts komen ook heel vaak praktische voorbeelden naar voren over hoe je van je spullen af kan komen.

Het is goed dat je deze verhuizing al ziet als kans om van je overbodige bagage af te komen.

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 23:09

Fiber

Beaches are for storming.

Zorgen dat je thuis bent als de vuilniswagen langs komt en die negen dozen er ongeopend persoonlijk in gooien...

Iets minder rigoureus is om ze ongeopend naar de lokale Kringloopwinkel te brengen.

Of je organiseert een 'garage sale'. Bij voorkeur samen met de hele straat, leuke muziek er bij, springkussen voor de kinderen, drankje en/of bbq na afloop, etc.

En alles wat over is alsnog direct aan het eind van de middag nog laten ophalen door de kringloop en of gemeentereiniging...

Overigens staat verhuizen behoorlijk hoog in de 'stress top tien', dus sterkte er mee. Belangrijkste is op tijd beginnen en alles goed voorbereiden. Zijn online genoeg stappenplannen en checklists voor te vinden. En heel veel vrienden, familie, bekenden en vage kennissen inschakelen om je te helpen. Liefst inclusief een paar die erg handig zijn met verven, behangen, kasten en bedden in elkaar zetten, lampen ophangen, etc. etc.

Overigens, de verhuizingen bij mijzelf en anderen die ik heb meegemaakt waren allemaal binnen een halve dag gepiept. Het eigenlijke verhuizen dan, niet de voorbereidingen en de klusjes erna natuurlijk. Kwestie van vroeg beginnen, met veel mensen een paar uur flink doorwerken en een (schoon)moeder die een flinke lunch verzorgd met een grote pan soep, belegde broodjes, verse kibbeling en een krat bier om het weg te spoelen. Na die lunch kan een groot deel van die groep wel naar huis en blijven er nog een handvol mensen nodig voor lampen en gordijnen ophangen en zo.

Ik vind 'een maandje' overigens erg kort als voorbereiding. Ik zou minstens ruim twee maanden willen hebben...

Fiber wijzigde deze reactie 10-01-2019 20:21 (55%)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 21:44
Gezien je laatst dramatisch in een post alvast afscheid nam omdat je ervan uit gaat dat je de operatie mogelijk niet overleeft zou ik zeggen: gooi zoveel mogelijk weg. Dat scheelt je partner en andere nabestaanden straks veel verdriet...

Ga je het het komende jaar niet gebruiken en heb je het het afgelopen jaar niet gebruikt dan kan het dus de vuilniszak in.

• Springuin
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21:53
Minimalisme en de 20 regel: als ik het voor minder dan 20 euro binnen 20 minuten kan halen en ik heb er nu geen concreet doel voor dan heb ik het niet nodig -> weggooien.

Springuin.nl: Electronic product development | tweakblog

• demichel
President schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:05:
Gezien je laatst dramatisch in een post alvast afscheid nam omdat je ervan uit gaat dat je de operatie mogelijk niet overleeft zou ik zeggen: gooi zoveel mogelijk weg. Dat scheelt je partner en andere nabestaanden straks veel verdriet...

Ga je het het komende jaar niet gebruiken en heb je het het afgelopen jaar niet gebruikt dan kan het dus de vuilniszak in.
Klopt, daar moet ik rekening mee houden. Maar ik ben ondertussen heel wat positiever geworden en ga er van uit dat "die mensen" (de hartchirurgen dus) wel weten wat ze doen en dat alles uiteindelijk wel goed komt, wat moet ik anders? Ik probeer er niet te veel aan te denken en me te focussen op een positievere toekomst, nieuw huis, nieuwe job, nieuwe reizen,...

Nu ja, die dozen die er al 10 jaar ongeopend staan kunnen gerust wel weg. Plus een hoop speelgoed voor een 3-jarige bijvoorbeeld waar mijn zoon nu toch geen boodschap meer aan heeft (Playstation is ruim voldoende tegenwoordig).

demichel wijzigde deze reactie 10-01-2019 20:13 (6%)

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 21:44
Goed dat je je daar op richt, een verhuizing is ideaal om afscheid te nemen van spullen. Hanteer het 'afgelopen jaar niet gebruikt 'tapwater principe en doe dat weg. Veel dingen zijn we geneigd 'sentimenteel' te bewaren, terwijl je er toch nooit iets mee gaat doen... Bewaar één doos per persoon voor dergelijke zaken, dingen die je niet gebruikt en in de winkel nog zou kunnen kopen kunnen sowieso weg...

• MrMonkE
  • Laatst online: 17:07
demichel schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 18:59:

catharsis maximus: Container huren en alles erin dumpen.

Diep in je hart weet je dat het ouwe troep is.

Climate Agnostic - Proof it without referencing a biassed computer simulation and we can talk.

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Springuin schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:10:
Minimalisme en de 20 regel: als ik het voor minder dan 20 euro binnen 20 minuten kan halen en ik heb er nu geen concreet doel voor dan heb ik het niet nodig -> weggooien.
Kut nu is m'n koelkast leeg en al het pils in de container gedonderd :/

Zonder dollen; dit met de uitbreiding, heb ik het al 1.5 jaar niet gebruikt?

Nog oude Videobanden of cassettes over? Stuur me een DM!

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

The key to joy is disobedience

"In 9 jaar niet open geweest". Daar zit dus niets in dat je mist en kan ongezien weggegooid. Geeft ruimte en rust.

Take life too serious and it ceases to be fun
me @ last.fm

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:12
Ik zit nu zelf midden in een verhuizing. Zeker alle oude meuk, die je niet meer gebruikt: doe er afstand van. Of, in mijn geval, zorg dat het bij de verdeling bij de ex uitkomt O-) ) Als je moeite hebt met weggooien, bel dan een 2e hands. Die pikken het gratis op. Dan wordt het niet verspild.

Maandje voorbereiding kan best trouwens, maar dat ligt aan je spullen. Verder

-Vraag een beetje rond wie wilt helpen sjouwen. Met een mannetje of 10, wat niet moeilijk is om te krijgen, ben je zo klaar. Mijn verhuizingen waren altijd binnen een ochtend gepiept.
-Dingen uitelkaar halen is een crime. Doe dat van te voren zoveel als dat het kan, net zoals inpakken. Dat op de dag zelf doen kost extreem veel tijd.

Als je niet weet waar je moet beginnen: Pak gewoon een keer een ruimte en werk die af. Ga er desnoods samen met een 'neutraal' iemand naar kijken. Niet langer dan een paar seconden bij dingen nadenken. Is de ruimte klaar (gescheiden in dingen die mee moeten, en dingen die weggaan) ga dan naar de volgende. Je moet gewoon een keer beginnen met scheiden / inpakken - als je eenmaal bezig bent gaat het bij mij altijd snel.

Nat-Water wijzigde deze reactie 10-01-2019 21:19 (12%)

Naar verhalen over Van Gogh luister ik maar met een half oor.

• caspervc
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:49
Ik zoek altijd bij opruimacties etc alles uit en stel me bij alles de vraag:
- heb ik het binnen 5 jaar zeker nodig? Anders kan je het dan wel een keertje kopen.
tenzij het heel nostalgisch is of foto's ofzo (of mijn oude Atari Lynx & Jaguar ;-) )

Werkt goed. gaat dan hier altijd heel erg vlotjes.

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:40
Springuin schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:10:
Dan moet ik al zo ongeveer al mijn simpele gereedschap weggooien en telkens weer opnieuw kopen. Leuke vuistregel dus, maar of hij heel realistisch is, is een tweede. Ik zou toch wel de eis erbij doen dat je het al een behoorlijke tijd niet gebruikt moet hebben. (En dan dus niet inbus maatjes 6, 8 en 9 weggooien van je set omdat je die niet gebruikt hebt en de rest wel :P).
Jester-NL schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:58:
"In 9 jaar niet open geweest". Daar zit dus niets in dat je mist en kan ongezien weggegooid. Geeft ruimte en rust.
Ik weet dat het aanlokkelijk is zulk soort dingen ongeopend weg te gooien, vooral als je nogal last hebt van moeite met weggooien als je weet wat het is, maar ik zou dat toch niet doen op die manier. Ik zou niet de doos met mijn diplomas willen weggooien bijvoorbeeld, ook al doe ik er helemaal niks mee. Of diegene met het kentekenbewijs van mijn 10 jaar oude auto :P.

Sissors wijzigde deze reactie 10-01-2019 22:10 (49%)

• Pietert
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Wat betreft verhuizen, maak een plan en schakel veel vrienden in. Zorg voor een biertje en wat te eten aan het einde van de middag/dag en je hebt zo wat mensen op de stoep staan die hetzelfde ook prettig zouden vinden en je daarom met liefde even helpen.

Voorwaarde is wel dat je alles goed voorbereid, het moet verhuisklaar zijn. Niemand heeft zin om losse meuk of een kast vol spullen te verhuizen en dat vertraagt de verhuizing ook onnodig. Doe je dat niet dan ben je vanzelf wat vrienden kwijt ;)

1. Begin met weggooien. Hierboven staan al genoeg vuistregels voor het opschonen van de ballast die je in de loop der jaren hebt verzameld. Verkijk je niet op wat de kringloopwinkel bereid is om mee te nemen, die zijn vaak erg kieskeurig en dan zit je alsnog zelf met jouw oude rommel. Mocht je een berging of een schuur hebben in je nieuwe paleisje, wees dan heel kritisch wat daar komt te staan om te voorkomen dat je alsnog alles gaat verhuizen.

2. Begin ruim van tevoren met inpakken en ontmantelen van meubels. Wat heb je de komende twee maanden niet nodig gevolgd door wat heb je de komende maand niet nodig gevolgd door wat heb je de komende week niet nodig.
Bouw zo langzaam maar gestructureerd naar je verhuizing toe, tot je op klapstoeltjes met een volledig verhuisbare inventaris naast een magnetron zit die jouw maaltijd opwarmt op de dag voor je gaat verhuizen.

Maak een simpele een inventaris van wat er in welke doos zit en beslis je vooraf ook waar het moet landen in jouw nieuwe huis om zo ook het intrekken eenvoudig te maken.

3. Vervangingsvraag: Iedereen heeft wel ergens een kast staan die een derde verhuizing simpelweg niet gaat overleven en waarmee je vrienden 3 uur bezig gaan zijn om hem in en uit elkaar te zetten. Zelf heb ik een spuuglelijk nachtkastje dat ik eigenlijk al jaren moet vervangen maar het is er niet van gekomen. Zo neem je alvast afscheid van wat in feite rommel is maar omdat het nog semi-functioneert niet in aanmerking kwam om weg te gooien.

4. Bereid je nieuwe huis voor, een post-it op de deur die correspondeert met wat deze kamer voor doel heeft en hoe de verhuisdoos ook is genoemd. Uiteindelijk loop je na de verhuizing zo je nieuwe huisje in met een inventarislijst van de dozen en een helder idee wat je waar wil gaan laten. Zo is ook het intrekken een kwestie van simpelweg uitpakken en al weten waar het gaat. De kans dat je dan 10 verhuisdozen over gaat houden die je past bij je volgende verhuizing gaat openen is zo weer een stuk kleiner geworden.

5. Ga verder met weggooien ;)

Zelf heb ik het bij mijn laatste verhuizing wat drastischer aangepakt en echt het merendeel van mijn spullen weg gegooid. Dat leverde verbazingwekkend weinig behoefte op om iets dat ik recentelijk had weggegooid opnieuw te kopen, ik miste de oude troep simpelweg niet.

#huiskamer | Great minds discuss ideas; average minds discuss events; small minds discuss people | Some days you're the pigeon, some days you're the statue

• JohnR
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Mijn idee is eigenlijk altijd dat wanneer je iets een jaar niet gebruikt, je het beter kunt lenen / huren dan hebben. In principe mag dus alles wat ik een jaar niet gebruikt heb ook weg.

/(bb|[^b]{2})/

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 15:40

LankHoar

Professionele amateur

Minimalisme is iets dat ik ook nastreef, en het levert veel rust op met minder spullen. Ook al is het niet in zicht, het idee aan die spullen alleen kan al onrustig maken (en ook een reden zijn voor veel mensen om niet door te pakken met opruimen). Een goede resource hiervoor: https://www.theminimalists.com/

Zoeken op "ontspullen" of "decluttering" kan je ook goede tips opleveren. @Springuin gaf al een mooie, de 20/20 rule (die je overigens zelf naar boven/beneden kan aanpassen naar gelieve).

Heb je Netflix? Marie Kondo heeft deze maand haar eigen serie waarin ze (vooral) extreme gevallen helpt hun bezit op te ruimen. Ze heeft ook een website: https://konmari.com/

Verder, wanneer je dingen opruimt, raad ik je aan 3 (of 4) stapels te maken:
- Dingen die je wegdoet (en kun je onderscheid maken tusesn afval en verkoop/weggeven);
- Dingen waar nog een actiepunt aan verbonden is (ojah, dit had ik van X geleend en moet weer terug);
- Dingen die je daadwerkelijk wilt bewaren.

Tijdens dit proces zou je eventueel de GTD flowchart kunnen gebruiken: https://www.google.com/se...gNXI#imgrc=J0axt5Zg3PfdZM:

Belangrijk in dit proces is overigens wel om niet tussendoor steeds met 1 item gelijk een actie uit te voeren, of gelijk al ergens op te bergen. Dan duurt het onnodig langer. En begin niet aan het opruimen van "je hele garage" maar aan die ene doos. Dan wanneer die klaar is pak je weer 1 doos. Kleine taakjes van maken helpt mentaal (anders kan het zo overweldigend aanvoelen).

Succes! ;)

• !null
  • Laatst online: 22:16
De kringloopwinkel is inderdaad ideaal voor al die spullen waarvan je denkt dat het zonde is om weg te gooien maar zelf niet gaat gebruiken. Heb daar echt heel veel spul gebracht.

Eigenlijk heb je heel weinig nodig. Dus ik zou wat nostalgisch spul behouden (uiteraard oude fotoboeken e.d.) en dan kijken wat je nu dagelijks gebruikt, de rest kan eigenlijk weg.
Typische dingen zijn natuurlijk die nuttige boeken die je nooit raadpleegt, maar ook de vele kleren waarvan je maar een klein deel vaak draagt.

Dat scheelt allemaal enorm voor de verhuizing. Verder nog wat dingen demonteren waar nodig en klaar. Want spullen verplaatsen is niet moeilijk en kan iedereen bij helpen. Of je rijdt gewoon wat vaker heen en weer.

Douche WTW - Zonneboiler - L/W warmtepomp - energieneutraal huis

• ardana
  • Laatst online: 23:18

ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

Ik heb op donderdag 27 december de huuropzeggingsbrief gekregen. Die dag heb ik een opslag en sjouwers geregeld. Vrijdag was een rustdag, zaterdag hebben we met 3 man alles ingepakt en zondag hebben we met 5 man alles verhuisd (ik ben nu dus dakloos)

Als er een tijdsdruk achter zit, is het een kwestie van mindset. Wat is belangrijk, wat niet? Het glaswerk moet voorzichtig ingepakt worden, maar de kruiden? Flikker in een doos, dat komt wel weer eens tevoorschijn.

En begin je nieuwe huisje goed: wat je bewaart is afhankelijk van de ruimte, waarde en verkrijgbaarheid. Als je leert afscheid te nemen van dingen, heb je een een stuk meer ruimte in je kop. Ik heb tijdens mijn scheiding 3 jaar geleden grote schoonmaak gehouden, en sindsdien die schoonmaak voortgezet. Al mijn spullen passen nu in 21m3. Wat ik dagelijks nodig heb, past in een paar grote tassen. Heerlijk opgeruimd.

Gezocht: woonruimte in Leiden eo, t/m € 750 all in

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23:06

-36-

Trust me. I'm an amateur

Alle dozen dichtlaten en ongezien naar de kringloop of milieustraat brengen. Als je erover nadenkt zijn materiële spullen niet echt belangrijk, zeker als je ze niet gebruikt.

Als stelregel kun je aanhouden dat als je het een jaar niet hebt gebruikt je het ook niet gaat missen

• demichel
Ardana, spijtig te horen dat je ook zo'n klotebrief gekregen hebt. Wij hebben wel het "geluk" dat we nog vijf maanden hebben. Het nieuwe huis is groter dan onze huidige woning, veel meer lichtinval, redelijke tuin,... voor een lagere huurprijs. Nu ja, het huurcontract is nog niet getekend, normaal begin volgende week, dus ik ga nog niet te vroeg juichen, er kan nog van alles gebeuren, maar in principe is het in de pocket.

Moest jij zo snel uit je woning? Hebben jullie in Nederland ook niet een minimum opzegtermijn voor de verhuurder (en de huurder)? Waar verblijf je nu, bij vrienden?

Afscheid nemen van dingen, heb ik het moeilijk mee. Maar de paar keer dat ik het wel gedaan heb met een hoop spullen, werkte dat inderdaad bevrijdend en heb die spullen nog niet gemist.

• Fiber
  • Laatst online: 23:09

Fiber

Beaches are for storming.

Het maakt natuurlijk wel wat uit hoe groot je woont, hoe veel spullen je hebt, hoe goed die spullen nu al georganiseerd zijn, dat je inderdaad een paar jaar eerder al grote opruiming hebt gehouden en vooral of je wel of geen (jonge) kinderen hebt...

Verhuizen is niet alleen spullen over sjouwen, dat is het simpelste nog, maar vooral veel dingen regelen. Nieuwe scholen voor de kinderen, nieuwe dokter, postadres, verzekeringen, etc. etc. etc. Dat regel je niet allemaal in een paar dagen, tenzij je toch al een soort alleenwonende nomade bent en daarop dus min of meer voorbereid bent.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• MainframeX
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 18:39
demichel schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:43:
Afscheid nemen van dingen, heb ik het moeilijk mee. Maar de paar keer dat ik het wel gedaan heb met een hoop spullen, werkte dat inderdaad bevrijdend en heb die spullen nog niet gemist.
Hoe moeilijk het ook is, ik zou die knoop gewoon doorhakken. Ik ben er de afgelopen maand ook mee bezig omdat ik het huis moet gaan ontruimen voor de grote verbouwing. Alles wat ik niet hoef te verhuizen is mooi meegenomen.

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:12
Zo snel verhuizen en daarbij je spullen minimaliseren wordt een hele opgave waar jij nu beter niet aan kan beginnen.
Beter pak je alle spullen die je afgelopen jaar niet gebruikt hebt in in dozen en gooi je nog niks weg.
Even de datum en inhoud op de doos zetten en volgend jaar beginnen met weggooien als je alles weer op de rit hebt.
Als alles in dozen zit is je huis al een stuk opgeruimder en heb je een stuk minder last van je zooi.

• demichel
Is voorlopig weer even niet meer aan de orde. Op het laatste moment het gebruikelijke "Het spijt me maar..." mailtje van de immo eens de buitenlandse naam opduikt op de papieren. Vlamingen verhuren niet aan buitenlanders, punt. Nu ja, die hartoperatie loopt toch wel verkeerd af dus verhuizen is zeker niet meer aan de orde.

demichel wijzigde deze reactie 15-01-2019 11:19 (3%)

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23:06

-36-

Trust me. I'm an amateur

Hmm, zonder je precieze situatie te weten: Bereid je op het ergste voor maar ga van het beste uit. Dat gedeelte ligt niet in jou handen en je kan er verder toch weinig aan veranderen. En stel dat je het overleefd is het wel handig dan ook alvast wat zaken voorbereid te hebben

• ardana
  • Laatst online: 23:18

ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

demichel schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:19:
Is voorlopig weer even niet meer aan de orde. Op het laatste moment het gebruikelijke "Het spijt me maar..." mailtje van de immo eens de buitenlandse naam opduikt op de papieren. Vlamingen verhuren niet aan buitenlanders, punt. Nu ja, die hartoperatie loopt toch wel verkeerd af dus verhuizen is zeker niet meer aan de orde.
Ach, hier in Nederland verhuren ze niet aan mensen met 'n uitkering, dus ik kan je de hand schudden. Hoe vaak ik al niet gehoord heb "we gaan toch voor een andere kandidaat" zodra duidelijk werd dat ik geen werk heb maar arbeidsongeschikt ben...

Gezocht: woonruimte in Leiden eo, t/m € 750 all in

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Moderator General Chat

Formerly known as naitsoezn

Aangezien de tips niet meer nodig zijn voor TS, die ik dit topic op slot voordat het uitloopt op een flameware of bashfestijn.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True