Wifi valt naar een paar minuten uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Ik heb een probleem dat zich uitsluitend op mijn desktop pc voordoet. Ik gebruik op deze PC een Edimax EW-7811UN USB wifi adapter.

In eerste instantie lukt het om verbinding te maken (Ziggo Modem/Router) maar na een minuut is er geen internet meer mogelijk. Als ik de troubleshooter opstart krijg ik steeds de melding "the default gateway is not available" en dat dit is opgelost. Resetten van de adapter werkt ook. Echter na ongeveer een paar minuten heb ik weer geen internet toegang en moet ik hetzelfde trucje uithalen.

Ik heb al geprobeerd de driver opnieuw te installeren en het IP/gateway handmatig in te voeren, maar dit helpt niet. Andere apparaten (TV, Telefoon, laptop) hebben dit probleem niet.

Iemand enig idee waar te zoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-10 08:49
Komt waar door dat je het goedkoopste van het goedkoopste stickie hebt.
Dit soort wifi USB sticks moet je eigenlijk zo veel mogelijk links laten liggen omdat er in mijn ervaring altijd wel problemen mee ontstaan.
Zij het slechte ontvangst (de antenne hierin is echt 100x niks) of dat ze slecht worden ondersteund.

Je kan proberen op een ander pc of laptop wat hij daar doet maar mijn advies is leg wat tientjes neer voor een goede degelijke ontvanger.