Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Externe CV pomp schakelen vanuit feedback twee kleppen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mhaket
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21-03 19:34
We hebben een CV ketel die een dubbel circuit aanstuurt mbv twee kleppen. Deze kleppen worden gestuurd vanuit twee thermostaten en dmv de feedback vanaf de kleppen (VC4613) wordt de CV ketel aangestuurd via de aan/uit thermostaat aansluiting. Vanuit de ketel wordt de externe CV pomp geschakeld.
Nu is er een probleem met de printplaat van de CV ketel waardoor de aansturing van de externe pomp niet meer functioneert. Waarschijnlijk een kapot relais maar deze zitten vast gesoldeerd en vervangen van de hele printplaat is nogal kostbaar :X

Mijn idee is nu om de terugkoppeling van de twee kleppen ook te gebruiken om de externe pomp aan te sturen dmv relais. Ik heb nu een simpel 230V relais gebruikt https://www.conrad.be/p/r...elcontact-230-vac-1570053 maar de voeding vanuit de ketel op de thermostaat lijn lijkt niet voldoende spanning/vermogen te leveren om het relais te schakelen (led brandt wel maar heel zachtjes en relais schakelt niet). Moet ik een ander relais gebruiken of heb ik een andere schakeling nodig waarbij ik beide te schakelen objecten (ketel en pomp) apart moet aansturen?

mhaket wijzigde deze reactie 10-01-2019 21:04 (0%)
Reden: typo

Alle reacties

• SA007
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22-03 22:20

SA007

Moderator Tweaking
Move naar DED, dit is duidelijk domotica.

Al zou dat relais vervangen natuurlijk een nettere oplossing zijn, dan zou een move terug naar MME weer kloppen :)

Klok is stuk :(

• mhaket
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21-03 19:34
Haha heb wel gekeken maar dan moet ik gaan solderen op een printplaat die waarschijnlijk ettelijke honderden euro's kost om te vervangen als het toch niet helemaal goed gaat...

Ik zit nu te denken aan twee relais die ieder afzonderlijk aangestuurd worden door de voeding van de kleppen. De aansturing van de pomp is dan de parallelschakeling van deze twee relais.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True