Toon posts:

PCs die verkocht worden als game PCs, welke dit niet zijn

Pagina: 1
Acties:
  • 955 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het valt mij op dat veel van de PCs die op V&A geadverteerd staan als "stoere game pc" of "game pc" of in de beschrijving iets heeft staan in de trant van:"speelt met gemak de nieuwste games" meestal de nieuwste games niet met gemak kan spelen(of niet eens speelbaar zijn).

Ik kan mij voorstellen dat mensen die zonder kennis op V&A zoeken bedrogen uit zullen komen!

Er staan zelfs game PCs zonder dedicated GPU geadverteerd! De term game pc zou dus beter gehandhaafd kunnen worden. Want de adverteerders weten ook wel dat het niet deugt, de meeste hebben namelijk reacties op zulke advertenties uitstaan.

Of ben ik de enige die dat geen nette manier, en misschien zelfs illegale(niet eerlijk adverteren) manier vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:54

Agent47

I always close my contracts.

Ik vind het ook een misleidend inderdaad.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mensen zonder kennis horen niet op V&A thuis maar dienen of iemand in te schakelen die wel de juiste kennis heeft of naar een computer winkel te gaan waar ze advies krijgen.

Daarnaast is het de vraag of je elke advertentie moet gaan controleren op misleidende termen. En wie gaat dan de grens bepalen? Wanneer mag je een computer een game computer noemen? Is dat op basis van specs? Benchmark score? En wie gaat die controle uitvoeren op alle advertenties die elke dag geplaatst worden?

Het is overigens absoluut niet illegaal, laten we die discussie dus ook maar niet gaan voeren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 09:55
Tsja.. het blijft (helaas) een breed begrip.
De nieuwste versie van minesweeper kunnen ze wel aan, BattleField 1 vaak niet. :(

@Tsurany dan zou misschien de enige oplossing zijn, waar als nog niet iedereen op zit te wachten, de optie om reacties uit te schakelen weglaten.

[ Voor 38% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 10-01-2019 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@234FaTaLiTy een flamewar in de comments zit inderdaad niemand op te wachten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:39:
Mensen zonder kennis horen niet op V&A thuis maar dienen of iemand in te schakelen die wel de juiste kennis heeft of naar een computer winkel te gaan waar ze advies krijgen.

Daarnaast is het de vraag of je elke advertentie moet gaan controleren op misleidende termen. En wie gaat dan de grens bepalen? Wanneer mag je een computer een game computer noemen? Is dat op basis van specs? Benchmark score? En wie gaat die controle uitvoeren op alle advertenties die elke dag geplaatst worden?

Het is overigens absoluut niet illegaal, laten we die discussie dus ook maar niet gaan voeren.
Laten we dan op ze minst stellen dat als er geen GPU in zit, of de GPU ouder is dan 5 jaar dat dit natuurlijk niet de nieuwste games probleemloos gaat spelen, en dus ook geen gamePC mag genoemd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:22

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:45:
[...]

Laten we dan op ze minst stellen dat als er geen GPU in zit, of de GPU ouder is dan 5 jaar dat dit natuurlijk niet de nieuwste games probleemloos gaat spelen, en dus ook geen gamePC mag genoemd worden.
Maar is dat een eis voor een gamepc ?
Heb een neefje blij gemaakt met een 5 jaar oude pc (r9 280x) te verkopen/weggeven.
Ding draait nog prima cs-go, minecraft en fortnight. En hij is er blij mee.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:45:
[...]

En wie gaat dat dan controleren? En waarom zou een systeem met een vijf jaar oude GPU geen game pc genoemd mogen worden? Met en 8800 GTX kan je nog prima de wat oudere spellen spelen. Je kan dit dus niet zomaar filteren op basis van onderdelen, je moet de gehele advertentie doorspitten. En waarom zou Tweakers daar als politieagent tussen moeten gaan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:16
Misschien denk ik te moeilijk hoor, maar je zou natuurlijk dingen kunnen uitzoeken voordat je iets koopt. Zeker aan te raden als je ergens geen verstand van hebt. Het schijnt dat Tweakers ook een forum heeft waar je vragen kan stellen.

Verder, Google is your friend en als laatste: meningen kunnen verschillen. Iemand anders kan het een game pc vinden omdat hij er er op kan Farmvillen, terwijl dat voor anderen absoluut niet toereikend is. ‘Game Pc’ heeft geen vaststaande eigenschappen.

[ Voor 8% gewijzigd door Nat-Water op 10-01-2019 16:57 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:29
Ik denk dat we niet moeten focussen op de term "game pc" maar op wat de beschrijving zegt. De claims die daarin gemaakt worden moeten wel gewoon correct zijn.

Dus zaken als: "alle nieuwste games op hoge settings" moet dus wel waar zijn en dus niet een gtx 1050 of zoiets zijn. Bij twijfel gewoon laten staan maar overduidelijke leugens moeten weg.

Mischien een optie om een report functie te hebben voor valse claims? En die laten beoordelen door wat tweakers met ervaring? Zijn volgens mij voldoende tweakers met kennis van zaken die wel vrijwillig de site af en toe willen opschonen.

Is ook belangrijk als uitstraling van de community dat wat aangeboden word ook goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:59
@Philip Ross daar hebben we toch ook juist feedback voor? Ik zie niets in extra laag controle, gewoon omdat het praktisch niet uitvoerbaar is. We kunnen wel discusseren over wat 'correct' is, maar zonder check heb je er niks aan. En je hebt als koper ook de plicht een beetje te kijken naar wat je koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:29
Fr33z schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:10:
@Philip Ross daar hebben we toch ook juist feedback voor? Ik zie niets in extra laag controle, gewoon omdat het praktisch niet uitvoerbaar is. We kunnen wel discusseren over wat 'correct' is, maar zonder check heb je er niks aan. En je hebt als koper ook de plicht een beetje te kijken naar wat je koopt.
je mag helaas alleen feedback geven als je eerst een transactie met iemand hebt gedaan.

Dus mensen die niet reageren of liegen over zaken mag je niets over plaatsen tenzij je je eerst laat oplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 18:13

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@Verwijderd Dit klinkt als feedback op V&A, dus ik verplaats dit topic even naar het juist forum (V&A Feedback).

Vraag & Aanbod overig is bedoeld voor het vragen en aanbieden van zaken die niet binnen de bestaande V&A categorieën vallen. Niet voor discussie over de gang van zaken in V&A :)

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 10-01-2019 17:14 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:39:

Ik snap de kern van wat je zegt hoor, maar als je pc's met onboard graphics als game-machine gaat verkopen heb je ze gewoon niet allemaal op een rij.
Dedicated grafische hardware lijkt me toch wel een minimumvereiste.
Het is nochtans vrij duidelijk waar een pc zich het best voor leent op basis van de hardware die er in zit en om dan gewoon het tegenovergestelde te beweren is behoorlijk misleidend.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2019 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
@Philip Ross Er is al een meld misbruik knop.

@Verwijderd Onzin. Dat zijn eisen die je er zelf aan stelt. Op een APU / iGPU kan je prima gamen. Hell, op mijn raspberry kan ik minecraft spelen en is dat dus volgens definitie ook een game pc.

‘Game’ is net zoiets als ‘goed’. Sterk aan interpretatie onderhevig.

[ Voor 86% gewijzigd door Nat-Water op 10-01-2019 17:19 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nat-Water schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:14:

@Verwijderd Onzin. Dat zijn eisen die je er zelf aan stelt. Op een APU kan je prima gamen. Hell, op mijn raspberry kan ik minecraft spelen en is dat dus volgens definitie ook een game pc.
Je kan niet voor jezelf een arbitraire bepaling aan een term hangen waar 99% van de wereld een ander beeld bij heeft en dan roepen dat je in technische zin gelijk hebt en het dus maar koosjer is.

Ik kan met die retoriek mijn Playstation 4 ook wel een textverwerker noemen, uitstekend voor kantoortoepassingen omdat ik er een toestenbord aan kan hangen en kan inloggen op google docs via de builtin webbrowser.
Als ik dat doe dan zeggen mensen ook terecht koekoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-09 20:35
Veelal op tweakers verwacht ik vaak wel dat mensen toch een beetje kennis hebben en of in staat zijn iets op te zoeken. Als er een gpu inzit van 5 jaar kun je altijd zelf nog even kijken zelfs via youtube of google wat voor fps het haalt bij een bepaalde game. Of je kan het hier ook altijd heel gemakkelijk vragen.

Wat is defenitie van een gamepc?
Een 2600k met een 970 is oud, maar is dat geen gamepc dan? Gezien ie eigenlijk bijna alles nog redelijk goed speelt op full hd. Of vervalt dit van gamepc, omdat ie al ouder is? Zonder een defenitie van een gamepc kun je moeilijk eisen stellen. Is het irritant dat alles een gamepc genoemd word. Ja. Soms zie ik de meest vreemde cpu ( server cpu of wat dan ook ) dat als gamepc genoemd word en geen gpu aanwezig. Zonde van me tijd om te bekijken

Maar goed het kost je enkel paar seconde. En kijkt verder. Als je een pc zoekt en niet eens de moeite doet om een onderdeel te googlen of get wat voor jouw is tjah dat is dan jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
@Verwijderd Maar je liegt toch niet over het gebruik dan? Niks mis mee dus. Andere mensen hoeven het alleen niet met je eens te zijn.

Willekeurig eisen gaan hangen om iets zo te mogen noemen zou pas raar zijn. Het mag pas een game pc zijn met een dedicated GPU? Nou, daar sta je dan met je Vega 8 build. Kan je op gamen op 1080p met medium settings, is het geen game pc.

Of dan moet er een GPU in hangen? Metsel je er een gts460 in waardoor de prestaties lager worden, en dan wordt het een game pc? Lekker willekeurig.

‘Game’ is een verkoopterm, geen definitie. Tweakers lijkt me niet de partij om hierover te oordelen en grenzen te stellen wat een game pc is. Als je eenmaal begint is het einde zoek namelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Nat-Water op 10-01-2019 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nat-Water schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:27:
@Verwijderd Maar je liegt toch niet over het gebruik dan? Niks mis mee dus.

Willekeurig eisen gaan hangen om iets zo te mogen noemen zou pas raar zijn. Het mag pas een game pc zijn met een dedicaties GPU? Nou, daar sta je dan met je Vega 8 build. Kan je op gamen op 1080p met medium settings, is het geen game pc.

Of dan moet er een GPU in hangen? Metsel je er een gts460 in waardoor de prestaties lager worden, en dan wordt het een game pc? Lekker willekeurig.

‘Game’ is een verkoopterm, geen definitie. Tweakers lijkt me niet de partij om hierover te oordelen. Als je eenmaal begint is het einde zoek namelijk.
Ik zeg nergens dat tweakers daar wat aan moet doen. Maar je moet niet de illusie hebben dat je helemaal netjes bezig bent als jij je HP Compaq kantoorbarrel probeert te slijten aan iemand met meer geld dan kennis omdat jij er farmville op kan doen.
Als je oprecht geloofd dat je in zo'n geval legitiem de term game pc gebruikt sta je gewoon niet met beide benen op dezelfde planeet als de rest van ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:54

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Iedereen is vrij om zijn pc op zijn manier te beschrijven. Daarnaast is de ene game de andere niet. Zelfs op wat oudere hardware kunnen bepaalde games nog prima draaien. Is het dan geen game pc meer? Je hebt zelf ook een verantwoording en onderzoeksplicht. Je zit hier tenslotte op Tweakers, een site voor de gevorderde computeraar.
Aangezien hier verder geen discussiewaarde in zit, sluit ik dit topic.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.