Behuizing met SATA aan de buitenkant

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Slenger
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-01 08:37
Ik zoek een?
Een behuizing (mid-tower) voor een computer met aan de buitenkant SATA aansluiting. Als ik op Google zoek vind ik vooral oudere modellen. In de PW vind ik maar een paar als ik hot-swap aanzet, of zoek ik verkeerd. Ik zoek iets als in onderstaande afbeelding (echter is model van 2010 en niet meer te krijgen).:
Afbeeldingslocatie: https://hothardware.com/newsimages/Item13466/thermalcase.jpg

Wat is je budget?
Tussen de 50,00 en 150,00 mits het reëel is.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De computer bevat o.a. de volgende componenten :
- ASRock Fatal1ty H270
- MSI GeForce GTX 1060
- Corsair RM750x

Alle reacties

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:23
Je kunt zoiets altijd zelf toevoegen.
pricewatch: Sharkoon SATA QuickPort Intern 1-Bay

Maar je zoekt eigenlijk meer een servertower feature.
pricewatch: Zalman GS1000 Zwart

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-02 17:29
Is een extern USB Dock voor 2,5 inch en 3,5 inch drives niet veel handiger en goedkoper? Wat is de reden dat je het wilt integreren?

• Slenger
Pyramiden schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:55:
Is een extern USB Dock voor 2,5 inch en 3,5 inch drives niet veel handiger en goedkoper? Wat is de reden dat je het wilt integreren?
Een externe USB dock heb ik al, alleen vind ik de snelheid te sloom. Nu snap ik natuurlijk dat de nieuwere USB 3.0 aansluiting heeft. Maar aangezien de kast verouderd is, leek mij het handiger om naar deze manier te kijken.

De reden dat ik het in de case wil is omdat ik nu heel vaak de computer los trek om een harde schijf op die manier toe te voegen aan het systeem. Vaak gebruik ik die manier bij een upgrade naar een SSD of als Windows corrupt is geraakt en de bestanden moeten worden behouden.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:19

MsG

Forumzwerver

Cooler master II 690 advanced heeft dit in elk geval, deze heb ik zelf en de Bay is inderdaad erg handig. De 690 advanced II is later nog eens uitgebracht met USB3 erbij, dus vermoed dat deze case nog wel in de omloop is.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• jeroen3
Slenger schreef op maandag 14 januari 2019 @ 08:50:
[...]
De reden dat ik het in de case wil is omdat ik nu heel vaak de computer los trek om een harde schijf op die manier toe te voegen aan het systeem.
Dan lijkt mij die Zalman de ideale case voor jou.

• Slenger
jeroen3 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:06:
[...]

Dan lijkt mij die Zalman de ideale case voor jou.
Die heeft als nadeel dat het een full tower is.

De CM is wel interessant ik heb hem echter (nog) niet gevonden op de huidige markt.

• jeroen3
Die CM is al sinds 2016 niet meer te koop.
Maar er is hoop.
V&A aangeboden: Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version)

Anders is er nog de Elite 431 Plus. Of je moet zelf hotswap bays plaatsen.

[ Voor 15% gewijzigd door jeroen3 op 14-01-2019 11:24 ]

Pagina: 1