Hi all,
Aangezien mijn huidige systeem uit 2011 komt en de (nu ~2 jaar oude) RX 460 het niet meer goed trekt is het tijd voor een leuke nieuwe upgrade
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Ik mis de hoge FPS bij de nieuwere games.
Interessante note; ik game op mijn 49" 4K tv, momenteel op 1920x1200 op 60Hz. (4k trekt de hardware niet)
Ik begrijp dat 4K gamen met hoge FPS met dit budget lastig wordt, dus wil ik voor 1440p gaan, indien mogelijk. Het voornaamste doel is hoge FPS.
Zie hieronder mijn lijstje tot nu toe; vrijwel een kopie van de BBG - Januari echter met een 2070 en wat "silent" dingen, afgekeken van wat andere topics.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en nabij €1000, het liefst niet te veel daarboven. Zie ook mijn lijstje hieronder
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
SSD & HDDs
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Edit2: Toch weer de 2600x gekozen voor de out-of-the-box performance tov de 2600+andere koeler.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals wellicht al blijkt; weinig herrie. Momenteel erger ik me vooral aan het geluid van mijn huidige systeem, dus het liefst zo stil mogelijk (in ieder geval idle, tijdens het gamen heb ik een headset op dus minder erg).
Ga je overklokken?
Vind ik geen probleem, mits nodig. Ik begrijp uit de BBG dat ik dan beter een andere CPU koeler kan aanschaffen, dus dit zal ik later evt doen.
Wat verwacht je van ons?
Graag jullie mening van deze build, of wat er wellicht beter/anders kan!
Alvast dank!
Aangezien mijn huidige systeem uit 2011 komt en de (nu ~2 jaar oude) RX 460 het niet meer goed trekt is het tijd voor een leuke nieuwe upgrade
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Ik mis de hoge FPS bij de nieuwere games.
Interessante note; ik game op mijn 49" 4K tv, momenteel op 1920x1200 op 60Hz. (4k trekt de hardware niet)
Ik begrijp dat 4K gamen met hoge FPS met dit budget lastig wordt, dus wil ik voor 1440p gaan, indien mogelijk. Het voornaamste doel is hoge FPS.
Zie hieronder mijn lijstje tot nu toe; vrijwel een kopie van de BBG - Januari echter met een 2070 en wat "silent" dingen, afgekeken van wat andere topics.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en nabij €1000, het liefst niet te veel daarboven. Zie ook mijn lijstje hieronder
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
SSD & HDDs
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Edit2: Toch weer de 2600x gekozen voor de out-of-the-box performance tov de 2600+andere koeler.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed | € 216,90 | € 216,90 |
| 1 | ASRock B450M Pro4 | € 73,95 | € 73,95 |
| 1 | MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G | € 524,99 | € 524,99 |
| 1 | Nanoxia Deep Silence 3 Dark Black | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 103,15 | € 103,15 |
| 1 | BitFenix Whisper BWG450M | € 74,13 | € 74,13 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.063,02 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals wellicht al blijkt; weinig herrie. Momenteel erger ik me vooral aan het geluid van mijn huidige systeem, dus het liefst zo stil mogelijk (in ieder geval idle, tijdens het gamen heb ik een headset op dus minder erg).
Ga je overklokken?
Vind ik geen probleem, mits nodig. Ik begrijp uit de BBG dat ik dan beter een andere CPU koeler kan aanschaffen, dus dit zal ik later evt doen.
Wat verwacht je van ons?
Graag jullie mening van deze build, of wat er wellicht beter/anders kan!
Alvast dank!
[ Voor 18% gewijzigd door jvdx op 11-01-2019 16:10 ]