Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• ed800
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-11 17:43
Probleemomschrijving:
de computer heeft erg vaak de neiging om te piepen(de GPU error beep) indien de kast dicht zit, openen en sluiten verhelpt het probleem niet. Als de computer echter geopend wordt op zo'n hoek* van 45 graden en gestart wordt kan hij gesloten worden en blijft hij werken.

Het grote probleem met oplossen voor mij is dat het zo onregelmatig voorkomt, na mijn laatste poging(waar ik HDD bays had verwijderd) begin december geen problemen gehad tot vandaag.

*De constructie van mijn kast laat beide zijden open gaan met een kliksysteem waardoor je de de moederbordkant dus kan draaien t.o.v. de kast zelf.
...

Systeem:
CPU: i5 2500k
Moederbord: Gigabyte PH67-UD3-B3
GPU: MSI r7 370(exacte uitvoering weet ik even niet)
PSU: Corsiar CX500M
Kast: Dat ben ik helaas vergeten en kan spijtig genoeg ook de aankoopbon niet vinden(ergens in 2007 al gekocht).
Rest: 2 Samsung SSD's en een netwerkkaartje

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

-Getest met andere PSU, geen effect

-Gezien de GPU fout, de GPU verwijderd en op IGP gewerkt, geen effect gehad.

-Gezien ik kortsluiting verwachtte, multimeter op de kast, geen effect.

-de HDD bay volledig verwijderd aangezien deze tegenover de GPU zit.

-Netwerkkaart verwijderd, teruggeplaatst nadat ditzelfde probleem zich weer voordeed.

-Net na een incident gestart en P95 6 uur laten draaien, geen problemen.

Mogelijke andere oplossingen:

Op het moment heb ik eigenlijk geen idee meer waar ik het probleem moet zoeken, ik verdenk dan wel de kast zelf dan wel het moederbord, helaas zijn die nogal moeilijk uit te sluiten.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Verwijderd

En de stroomvoorziening is geaard?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-11 23:00
Je kast is ouder dan de rest van je pc. Afstandbusjes correct gebruikt bij de ombouw? Niets dat tussen de kast en moederbord is gevallen?

Had je het probleem al met de vorige pc? Of is er iets veranderd waardoor het probleem is opgedoken?

Het beste om diagnose te stellen is waarschijnlijk om alles uit je kast te bouwen en zonder kast op tafel laten liggen. Helaas best wel veel werk :X

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Zoals hierboven beschreven, alles uit de case en 1 voor 1 weer opbouwen. Begin met minimale setup

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'