Monitor voorzien van USB Type-C tbv thuiswerkplek

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:02

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar 2 monitoren, een voor mijn vrouw en 1 voor mezelf ;). Beide monitoren komen op een bureau van 3 meter breed te staan. Daarbij lijkt mij 2 identieke monitoren het mooist.

Beide monitoren worden aan een laptop gekoppeld:
- Dell Latitude 5285 2-in-1
- Toekomstige zakelijke Dell laptop, specs nog onbekend. Huidige laptop wordt dit jaar vervangen.

De Latitude heeft geen HDMI aansluiting, deze wens ik aan te sluiten middels USB Type-C aansluiting. Een extra adapter kost ca 50 euro, vandaar dat mijn idee is om een monitor te kiezen welke standaard deze aansluiting voorziet.

categorie: Monitoren

Passen alle monitoren uit bovenstaande Pricewacht hierbij? Of alleen USB 3.0 Type C? Is het tevens mogelijk om toetsenbord, muis ed aan te sluiten op de monitor?

Wat is je budget?
Een degelijke monitor kost ca 150 euro, een losse adapter ca 50 euro, dus budget is ca 200 euro (daarboven wordt een losse adapter interessanter).

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
In principe niet, liever geen Acer. (ervaring uit het verleden met brakke kwaliteit van laptop).

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Thuiswerkplek. Er wordt niet gegamed, met name Excel, Word, SAP etc. Qua grootte is 24" voldoende.

[ Voor 14% gewijzigd door Sport_Life op 10-01-2019 14:42 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

Beste antwoord (via Sport_Life op 13-01-2019 02:28)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zou eens moeten kijken of die Latitude ook kan laden via USB-C. Dan is het wel handig om gewoon een monitor te pakken die ook laden ondersteund. Dan is het 1 kabel aansluiten voor je monitor, laden en HID als je die op de monitor aansluit.
Dat ga je sowieso niet kunnen doen met een HDMI adapter.

Ik durf zo niet te zeggen of het gaat werken of niet voor alle monitoren (heb ze niet allemaal bekeken), maar kijk effe in de specs, daar staat vast in of het werkt of niet.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zou eens moeten kijken of die Latitude ook kan laden via USB-C. Dan is het wel handig om gewoon een monitor te pakken die ook laden ondersteund. Dan is het 1 kabel aansluiten voor je monitor, laden en HID als je die op de monitor aansluit.

Ik durf zo niet te zeggen of het gaat werken of niet voor alle monitoren (heb ze niet allemaal bekeken), maar kijk effe in de specs, daar staat vast in of het werkt of niet.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:35

g0tanks

Moderator CSA
Sport_Life schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:31:
Ik zoek een?
De Latitude heeft geen HDMI aansluiting, deze wens ik aan te sluiten middels USB Type-C aansluiting. Een extra adapter kost ca 50 euro,
Bij ons op kantoor gebruiken we meerdere USB-C naar HDMI adapters afkomstig van AliExpress. Die kosten ongeveer een tientje per stuk .

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:02

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Dank voor jullie reacties!
TERW_DAN schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:54:

Volgens mij wel, maar weet het niet zeker. Kan online ook vrij weinig info vinden behalve de specs. Sowieso ben ik benieuwd naar de mogelijkheden.
g0tanks schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:59:
[...]

Bij ons op kantoor gebruiken we meerdere USB-C naar HDMI adapters afkomstig van AliExpress. Die kosten ongeveer een tientje per stuk .
Ik ben niet zo'n fan van een apart kastje wanneer het niet nodig is en zeker niet van AliExpress.

[ Voor 18% gewijzigd door Sport_Life op 10-01-2019 16:19 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:35

g0tanks

Moderator CSA
Sport_Life schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:18:
[...]

Ik ben niet zo'n fan van een apart kastje wanneer het niet nodig is en zeker niet van AliExpress.
Zo'n kastje laat je gewoon aan de HDMI-kabel hangen en neemt nauwelijks extra ruimte in: pricewatch: Targus USB-C/HDMI

Overigens ben ik er van overtuigd dat die Targus-adapter identiek is aan deze op AliExpress op het logo na: https://www.aliexpress.co...70216&transAbTest=ae803_5

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW