Groene strepen / puntjes op monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucbersch
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-11-2024
Goedemiddag,

Deze week mijn oude pc vervangen door een nieuwe. Mijn monitor van mijn oude pc iiyama E2607WSD heb ik wel bewaard.

Nu had ik mijn nieuwe pc eerst op mijn tv aangesloten via hdmi, gezien mijn monitor geen hdmi aansluiting heeft en ik geen vgi kabel heb liggen. Dat ging allemaal prima, zonder problemen. Nu heb ik vandaag een verloopstukje gekocht hdmi -> vga om mijn oude monitor aan te sluiten op mijn videokaart. Dit werkt, alleen verschijnen en bewegen er groene stipjes/strepen over mijn monitor. Dit eigenlijk alleen op de plekken waar zwart of een hele donkere kleur wordt getoond, zoals de taakbalk.

Nu heb ik reeds geprobeerd om mijn kleur van mijn scherm te kalibreren, maar echt oplossen heeft dit het niet gedaan. In mijn taakbalk is het wel redelijk verminderd daardoor, maar het probleem blijft bestaan. Hopelijk hebben jullie een idee waar dit aan kan liggen.

Hardware:
intel core i5 - 8500
Gigabyte B360M H moederbord met 8gb ddr4 werkgeheugen
MSI GeForce GTX 1050 TI Gaming X 4G

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:25
lijkt mij dat het aan het Adaptertje ligt, heb je iets anders wat je zo even op de monitor kan aansluiten om te kijken of de monitor het daarmee wel goed doet?

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:37

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Van HDMI (digitaal) naar VGa (analoog) zonder goede conversie is vragen om problemen. Een gewoon adaptertje is zeker niet wat je nodig hebt hier! Dat het überhaupt werkt verbaast me ten zeerste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Waarom sluit je hem niet op DVI aan ? Die heeft zowel je monitor als je videokaart.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Icephase schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:39:
Van HDMI (digitaal) naar VGa (analoog) zonder goede conversie is vragen om problemen. Een gewoon adaptertje is zeker niet wat je nodig hebt hier! Dat het überhaupt werkt verbaast me ten zeerste...
Digitaal naar analoog gaat op zich makkelijk, beter dat dan analoog naar digitaal. Ik zie het met enige regelmaat wel, hoewel het tegenwoordig minder is (alles is digitaal). Maar inderdaad zal die adapter dan wel minder zijn.

Zit de VGA kabel wel goed vastgeschroefd aan beide kanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucbersch
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-11-2024
Oké, duidelijke reacties. Ik ga morgen een DVI kabel halen en hoop dat het daarmee wordt opgelost.

De kabel zit wel goed vastgeschroefd, dus daar zal het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:37

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Stoelpoot schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:44:
[...]

Digitaal naar analoog gaat op zich makkelijk, beter dat dan analoog naar digitaal. Ik zie het met enige regelmaat wel, hoewel het tegenwoordig minder is (alles is digitaal). Maar inderdaad zal die adapter dan wel minder zijn.

Zit de VGA kabel wel goed vastgeschroefd aan beide kanten?
Dat het bij jou werkt zegt niks, iets met N=1 enzo.

Digitaal en analoog zijn totaal verschillende concepten en dus signalen. Een GOEDE vertaling kan niet zonder conversie en dus ook niet met een adapter. Dat het in sommige gevallen wél werkt heeft dan bijvoorbeeld te maken met de inputgevoeligheid van de monitor. Goedkopere componenten hebben vaak grotere toleranties waardoor iets wel of juist niet kan werken.

Maar stellen dat een conversie van digitaal naar analoog ‘makkelijk’ kan, is echt niet waar.
Pagina: 1