waarom wordt er zo gehandeld !! Tweakers en verkeerde keuzes

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Ik vroeg me af ik post regelmatig veel sneller nieuwsberichten maar dit komt nooit of veel later en dan zonder getipt. En weet 100% dat het wordt overgenomen ;) op een gegeven moment wordt het niet meer leuk.

Check jullie tip de redactie, je zult versteld staan.

Beste antwoord (via theduke1989 op 10-01-2019 14:11)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dus jij submit links naar nieuwtjes, en deze nieuwtjes worden door de redactie vervolgens niet of veel later (wat is veel later?) geplaatst, zonder tipvermelding naar jou?

Je realiseert je dat er zeven miljard sites zijn die elkaars nieuwsberichten kopiëren, en dat jouw bron dus niet de enige noch eerste hoeft te zijn die gesubmit wordt?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-09 13:15
Ik heb moeite om de tekst goed te begrijpen, hoe je het hebt neergezet.
Weet niet over welk systeem je het hebt dus mogelijk vandaar dat ik informatie mis, maar het blijft lastig lezen wat je bedoelt en wilt bereiken.

( Ben wel benieuwd waar dit over gaat )

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dus jij submit links naar nieuwtjes, en deze nieuwtjes worden door de redactie vervolgens niet of veel later (wat is veel later?) geplaatst, zonder tipvermelding naar jou?

Je realiseert je dat er zeven miljard sites zijn die elkaars nieuwsberichten kopiëren, en dat jouw bron dus niet de enige noch eerste hoeft te zijn die gesubmit wordt?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
@CodeCaster toevallig wel dezelfde content maar dan in het Nederlands vertaald.

Maar goed ik zal het dan in de gaten houden de 7 miljoen sites zal dat niet meer spotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Erazher schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:58:
Ik heb moeite om de tekst goed te begrijpen, hoe je het hebt neergezet.
Weet niet over welk systeem je het hebt dus mogelijk vandaar dat ik informatie mis, maar het blijft lastig lezen wat je bedoelt en wilt bereiken.

( Ben wel benieuwd waar dit over gaat )
Ts draagt nieuws aan voor de frontpage, en is van mening dat tweakers wel het nieuws plaats maar hem niet als melder/tipgever vermelden.
@theduke1989 jammer dat je er zo over denkt. Het zal vast eens misgaan, maar je ben niet de enige die nieuws aandraagt. De redactie van tweakers komt ook wel een wat op het spoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 12:38

SomerenV

It's something!

theduke1989 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:06:
@CodeCaster toevallig wel dezelfde content maar dan in het Nederlands vertaald.

Maar goed ik zal het dan in de gaten houden de 7 miljoen sites zal dat niet meer spotten.
Je beseft dat veel van die content weer afkomstig is van persberichten he? Veel teksten zijn niet meer dan interpretatie/vertaling van die persberichten, eventueel met wat eigen toevoegingen. Hetzelfde met geruchten. Die basis is voor 99% afkomstig van één bericht/website. Daar kun je geen oneindig aantal variaties van maken. Daarnaast heb je nog een aantal grote techwebsites en techkanalen op Youtube maar die vijver is ook nier bijster groot. Dat bijhouden (eventueel met een RSS-feed) is niet bepaald rocket science.

Zelf heb ik een tijdje geschreven voor een website gericht op telecom en het verzamelen van nieuwtjes was niet meer dan een handjevol grotere internationale websites in de gaten houden en persberichten verwerken. Qua inhoud probeerde ik net wat meer te doen en dus net wat meer uit te zoeken, maar het merendeel van de berichten was qua inhoud exact hetzelfde als wat er op de rest van het web te vinden was, puur om het feit dat iedereen uit gaat van dezelfde informatie. Ik ben destijds ook wel eens beticht van copy pasten, maar een vertaling is een vertaling. Dat wordt niet opeens een tekst met een compleet andere inhoud :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Pagina: 1