Je beseft dat veel van die content weer afkomstig is van persberichten he? Veel teksten zijn niet meer dan interpretatie/vertaling van die persberichten, eventueel met wat eigen toevoegingen. Hetzelfde met geruchten. Die basis is voor 99% afkomstig van één bericht/website. Daar kun je geen oneindig aantal variaties van maken. Daarnaast heb je nog een aantal grote techwebsites en techkanalen op Youtube maar die vijver is ook nier bijster groot. Dat bijhouden (eventueel met een RSS-feed) is niet bepaald rocket science.
Zelf heb ik een tijdje geschreven voor een website gericht op telecom en het verzamelen van nieuwtjes was niet meer dan een handjevol grotere internationale websites in de gaten houden en persberichten verwerken. Qua inhoud probeerde ik net wat meer te doen en dus net wat meer uit te zoeken, maar het merendeel van de berichten was qua inhoud exact hetzelfde als wat er op de rest van het web te vinden was, puur om het feit dat iedereen uit gaat van dezelfde informatie. Ik ben destijds ook wel eens beticht van copy pasten, maar een vertaling is een vertaling. Dat wordt niet opeens een tekst met een compleet andere inhoud