Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-09 22:01
Hey allen,

Binnenkort ga ik voor het eerst in jaren mezelf weer eens iets geven in de vorm van een Ryzen 7 systeem.

Dit zette me aan het denken over de creatieve tools van Adobe.
Ik zit al een tijdje te dubben of ik van Adobe CS6 naar de maandsubscriptie van Adobe de Creative Cloud over zal stappen. Is de multicore performance nou echt zoveel beter geworden in BV Photoshop of Illustrator of zelfs Indesign? Dat zijn de programma's die ik het meest gebruik als oud DTP'er. Zo en dan heb ik nog wat klusjes van bekenden die het gewoon even niet breed hebben of mijn werk nog vertrouwen. :+

Nou heb ik in de nabije toekomst Photoshop en Illustrator nodig voor de start van een nieuwe weg en uiteindelijk misschien loopbaan. Vandaar mijn twijfel ook of CS6 nog relevant ik heb hier namelijk wel een life-time licentie voor door mijn toenmalige grafische scholing.

Is de Creative Cloud het overstappen waard? Of zou het in jullie optiek slimmer zijn om het geld voorlopig in eigen zak te houden?

[ Voor 7% gewijzigd door Chrisuu01 op 10-01-2019 12:16 . Reden: Ik drukte perongeluk te vroeg op versturen haha ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-09 13:57

WCA

Draai een keer een trial en probeer het zelf zou ik zeggen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botwood
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 27-09 21:33
Het verschil tussen CS6 en CC is wel groot. Er zijn wel veel aanpassingen en opties toegevoegd aan Photoshop, Illustrator en inDesign. Dus ik zou ook een trial versie downloaden, kijken/testen wat de verschillen zijn en dan kom je er snel genoeg achter of het je bevalt.

Persoonlijk vind ik het er wel op vooruit gaan allemaal.

Maar omdat je een life-time licentie hebt op CS6, zou ik die mooi er naast blijven gebruiken.
Voordeel aan CC is dat je alle Adobe programma's hebt om te testen en je blijft up to date.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrisuu01
Ga inderdaad maar eens een trail downloaden rond de 22 als ik mijn nieuwe systeem in elkaar heb gezet.

Ik zal ook mijn oordeel hier dan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajp00
  • Laatst online: 30-04-2021
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chrisuu01 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 01:10:
Ga inderdaad maar eens een trail downloaden rond de 22 als ik mijn nieuwe systeem in elkaar heb gezet.

Ik zal ook mijn oordeel hier dan posten.
Heb je dit nu inmiddels al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:47:
[...]

Heb je dit nu inmiddels al gedaan?
Ja dat wel echter door studie nog niet echt side projects kunnen doen helaas.
Veel te druk met natuurkunde bezig.

Al moet ik wel zeggen Photoshop werkt fantastisch snel en soepel, Indesign en Illustrator ook.
Ze starten vooral vliegensvlug op en dingen opslaan is ook zo veel sneller nu. Ook vele opties waar ik eerst voor in menu's zat te graven met namen in photoshop en Illustrator zijn nu zo veel makkelijker te vinden.

Misschien zit hem dit wel in het feit dat het allemaal vanaf een NVme drive draait.
Maar het werkt zo snel en soepel I'm loving it. :9~

[ Voor 17% gewijzigd door Chrisuu01 op 12-02-2019 20:41 . Reden: Oepsies ]

Pagina: 1