Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Van 29 t/m 31 januari zit ik voor een werkgerelateerde training in Utrecht. Dat betekent dat ik de avonden redelijk vrij heb om te doen waar ik zin in heb. Nu ben ik regelmatig in Utrecht, maar veel verder dan CS en het kantoor van mijn werkgever kom ik doorgaans niet.

Nu zijn er gegarandeerd Tweakers uit die omgeving die tips hebben voor plekken die 's avonds de moeite waard zijn. Ik zit in een hotel bij CS, dus bij voorkeur een beetje te belopen. Maar een stukje met de bus vind ik ook geen probleem.
Als iemand zin heeft in een mini-meet kan dat natuurlijk ook :+

Qua lenzen wilde ik het eigenlijk bij de 24-70 f/4 houden omdat ik weinig zin heb om veel mee te slepen, maar als een gave plek écht beter wordt van de 70-200 ofzo, dan zeul ik'm wel mee :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• matk89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:14
Utrechtbewoner hier!

Een mooie plek (zeker voor avond foto's) is bij de Munt. Mooi gebouw, met mooie omgeving (verlichte ophaalbruggen, kanaal, etc). Als je via de Leidsche Weg loopt kun je onderweg de molen mooi meepakken. (10 minuten lopen max!)

Verder kun je lopen naar de Zandbrug en vanaf daar de oude gracht volgen tot aan de Maartensdijk voor een kiekje van de Dom, mooie doorkijkjes gegarandeerd. Verder lopen is de moeite: vanaf daar zijn de werfdokken geen terrassen, geeft leuke mogelijkheden met de woningen erboven :)

Backup: de veilinghaven, de Rabobank toren, Janskerkhof

Dat zou je wel een avondje zoet moeten houden!
Beide zijn overigens prima te doen met de 24-70 naar mijn idee.

Edit kleine toevoeging: vanaf de moreelsebrug heb je een gaaf uitzicht over CS en haar sporen. Het Catharijne convent en de omgeving is ook leuk qua gebouwen, geen idee hoe dat bij avond verlicht is..

[ Voor 12% gewijzigd door matk89 op 20-01-2019 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M0Dzilla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-09 11:18
De dom is nu niet zo mooi, in de steigers. Maar vanaf het bruggetje over de weerdsluis kun je mooie foto's maken richting de oudegracht met de dom op de achtergrond. Breed open water om de reflecties van de verlichting op te vangen! Misschien red je het daar met 70mm nét niet mee. Verder is dat deel met de weerdsingel, wittevrouwensingel en omgeving mooi met oude grachtenpanden! Ik hoop dat er vanavond nog een beetje sneeuw ligt en dan ga ik er zelf eens even op uit!