Vraag

• Wiz_Kid
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-05 17:06
Beste Mede-Tweakers,

Ik heb een vraag. Sinds gister krijg ik een blue screen of death bij mijn laptop en krijg ik hem op geen enkele manier hersteld. Ik heb een Dell XPS 15 (9550). De melding die ik te zien krijg is Inaccessible_boot_device.
De volgende dingen heb ik zelf al geprobeerd:
- Opstartherstel (geen resultaat).
- Deze pc opnieuw instellen (geen resultaat).
- Bootable usb gemaakt en gekozen voor systeemherstel (geen resultaat).
- Bootable usb gekozen voor Upgrade (melding upgrade-optie is niet beschikbaar als u de pc opstart via Windows-installatiemedia).
- Via problemen oplossen -> CMD -> sfc /scannow geen problemen gevonden.
- Via problemen oplossen -> CMD -> dir C:, geen bestanden te zien, dir E: daar zie ik al mijn bestanden die op de C schijf horen te staan.
- Helaas heb ik geen herstelpunt.
- Met DISM geprobeerd de update te verwijderen, maar heeft niet geholpen.

Wat heb ik gedaan voordat dit gebeurd is: Ik had een programma gebruikt om drivers te updaten maandag en had hier geen problemen ondervonden. Gistermiddag wilde ik de laptop afsluiten en stond er bijwerken en afsluiten. Daarna wilde ik hem aanzetten en kreeg ik gelijk een BSOD.

Weten jullie wat ik hier aan kan doen?

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:09

Brahiewahiewa

boelkloedig

Stap1: opstarten van een live CD/USB en je documenten redden
Stap2: onderzoeken of je schijf permanent beschadigd is (SMART waardes) of dat er een glitch in je partitietabel is opgetreden

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Wiz_Kid
Brahiewahiewa schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:23:
Stap1: opstarten van een live CD/USB en je documenten redden
Stap2: onderzoeken of je schijf permanent beschadigd is (SMART waardes) of dat er een glitch in je partitietabel is opgetreden
Hoe moet ik hem opstarten vanaf een live USB?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:09

Brahiewahiewa

boelkloedig

Arthihan schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:27:
[...]
Hoe moet ik hem opstarten vanaf een live USB?
Als je dat voor het eerst van je leven gaat doen, ga je je documenten niet kunnen redden.
Ik ben geneigd te zeggen: zet een oproep in V&A met de vraag of iemand dat voor je wil doen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:27

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Schijf er uit halen en aansluiten aan een desktop is denk ik de makkelijkere opties.
Maar denk dat, zoals Brahiewahiewa zegt, je beter wat hulp van buiten af kan regelen.

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:19

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Wiz_Kid
Brahiewahiewa schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:29:
[...]

Als je dat voor het eerst van je leven gaat doen, ga je je documenten niet kunnen redden.
Ik ben geneigd te zeggen: zet een oproep in V&A met de vraag of iemand dat voor je wil doen
Ah dus gewoon een bootable USB, dat ga ik vanavond eens proberen.
Geprobeerd, maar bij bootrec /fixboot krijg ik de melding toegang geweigerd.

UPDATE
Blijkbaar had ik een systeem herstelpunt, nooit geweten dat ik dat ooit aangevinkt had. Alleen ik kreeg heel de tijd een foutmelding: Systeemherstel is mislukt bij het koppelen van het register vanaf het herstelpunt. Er is tijdens Systeemherstel een onbekende fout opgetreden. (0x80070020)

Na het zoeken op internet etc. heb ik het volgende uitgevoerd (zie link onderaan), waarna ik herstel opnieuw probeerde. Dit ging probleemloos en de laptop werkt inmiddels weer.

https://imgur.com/a/qDprPNg

[Voor 29% gewijzigd door Wiz_Kid op 10-01-2019 18:38]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee