Quadro P1000 of GeForce 1070 ? [Laptop]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FalconJiveKid
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-03 09:59
Hallo allemaal,

Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe laptop, maar stuit ik op een stukje onwetendheid.
Ik kom namelijk twee videokaarten tegen, waarvan ik niet weet wat de slimmere keus is voor mij, namelijk de Quadro P1000 (zoals in de Zbook G5 x360) en de GeForce 1070 (zoals in de MSI GS65).

Ik heb begrepen dat de GeForce kaart toegespitst is op gamen, wat ik ook wel graag doe in mijn vrije uurtjes. In mijn werk gebruik ik veel Rhino (3D modelleer software, waarbij ik zware/grote modellen open heb staan en vaak meerdere Rhino's tegelijk open heb staan). Ergens heb ik het vermoeden dat de Quadro hier beter zou moeten presteren, maar dat is maar een wilde gok na het lezen van een aantal artikelen. Aan de andere kant heeft de GeForce 1070 twee keer zoveel geheugen en komt hij beter uit benchmarks, waardoor ik weer in twijfel kom.

Wat is jullie advies mbt de videokaart als jullie mijn verhaal lezen. Ik gebruik dus vooral mijn laptop om te werken met Rhino zoals beschreven, maar daarnaast wil ik ook wel graag kunnen gamen op dat ding, waarbij het niet perse op ultra-high settings hoeft, maar ik wil ook geen lage frame-rates.

Ik ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:21

nelizmastr

Goed wies kapot

Je zal toch moeten kijken wat de hoogste prioriteit heeft voor je, gamen of renderen.

Qua specificaties en prestaties op game gebied komen de kaarten niet eens bij elkaar in de buurt. De P1000 is net wat zwakker dan een GTX1050, pakweg een vijfde tot een kwart van de prestaties van een 1070 in ieder geval.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FalconJiveKid
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-03 09:59
Bedankt voor je reactie!

Het punt is dat ik juist heel weinig render, maar vooral modelleer. Is de Quadro kaart voor het modelleren in een 3D environment veel krachtiger dan de GeForce, of is dat alleen bij renderen het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@nelizmastr renderen heeft er weinig mee te maken in deze context, tenminste, een vieuwport wordt ook gerenderd :) (maar dat bedoelt met over het algemeen niet met renderen)

@FalconJiveKid Rhino is een OpenGL app en waarschijnlijk geeft die p1000 daar een betere ervaring, maar een 1070 werkt natuurlijk ook vaak prima. De meerwaarde van die p1000 zul je waarschijnlijk gaan merken bij zwaardere modellen. GTX'en worden door Nvidia kunstmatig gecapped in hun openGL prestaties. Al zal de 1070 door de snellere chip ook niet meteen onwerkbaar zijn.

zonder goeie vergelijking is het wel lastig, het verschilt per app en soort scene soms. Daarbij is de cpu core prestatie ook erg belangrijk voor rhino. (lijkt een beetje op scketchup in deze, ook single core gevoelig en openGL)

Hmm dit is wel wat info
https://www.notebookcheck...6_7323_8008.247598.0.html

Als ik de specview 13 scores mag geloven dan is de 1070 een dusdanig snellere chip dat de relatieve traagheid in openGL er niet vaak toe doet tov de p1000

Als ik dit zo lees zou ik voor de 1070 gaan. In rhino heb je ook niet zoiets als realview in solidworks waar de quadro ook meerwaarde voor heeft.

[ Voor 50% gewijzigd door maratropa op 10-01-2019 12:04 ]

specs