Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Op zoek naar High-End werklaptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FalconJiveKid
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-03 09:59
Dag allemaal!

Ik ben op zoek naar een High-End werklaptop, waar ik zo nu en dan in mijn vrije uurtjes ook op zou willen gamen. Ik werk voornamelijk in 3D programma's (Rhinoceros) waar ik vooral modelleer en in grote 3D modellen werk/ veel Rhino window's heb openstaan. Renderen hoort niet echt bij mijn dagelijkse bezigheden.

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk bedoeld als werk-laptop overdag, hierbij gebruik ik de volgende software:
Rhinoceros: dagelijks
Adobe Photoshop/Illustrator/Indesign: Wekelijks
Adobe Premiere Pro/ AE: Incidenteel 1x per jaar

Ook wil ik de laptop voor prive kunnen gebruiken, hierbij gebruik ik hem vooral voor:
-gamen, hoeft van mij nooit perse op hoge settings
-films kijken

Wat is je budget?
1500-2500

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja dagelijks, ik wil mijn laptop ook graag in de trein kunnen gebruiken, dus moet wel tegen een stootje kunnen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Voorheen heb ik HP elitebook workstations gebruikt (gebruik nu al 5 jaar een 8570w). Hier ben ik zeer tevreden over, alleen vind ik ze nu wel erg bulky en zwaar, omdat ik ze elke dag meeneem in mijn rugtas. In principe ben ik wel comfortabel met HP en vind ik de Zbook G5 x360 bijvoorbeeld een mogelijke opvolger, qua uiterlijk en performance, alleen heb ik geen weet of deze goed tegen een stootje kan en of hij niet te warm wordt etc.

Verder ben ik vooral benieuwd naar het type videokaart wat jullie mij kunnen adviseren. In mijn huidige workstation gebruik ik een Quadro kaart van Nvidia, maar ik vraag me af of dit optimaal is voor mij. De Zbook G5 die ik op het oog heb gebruikt ook een Quadro (P1000) kaart, maar uit benchmarks zie ik dat de GeForce 1070 beter naar voren komt dan de Quadro P1000. Dit doet mij twijfelen of ik niet voor een MSI zou moeten gaan.

Samengevatte eisen:
-Beeldscherm: FHD of meer
-Batterij: Hij moet ruim een uur op hoge rekenkracht kunnen werken zonder netspanning
-Build: Moet tegen een stootje kunnen en het zou fijn zijn als hij niet teveel lawaai maakt en niet te warm wordt.
-Videokaart: Ik wil vlekkeloos in Rhino kunnen werken met grote 3D bestanden, maar ik wil ook graag kunnen gamen erop
-Processor: i7, best mogelijke
-Werkgeheugen: minimaal 16gb
-Opslag: SSD 516gb minimaal
-Optical drive: geen

Opties die mij persoonlijk opvielen:

Zbook G5:
https://www.artencraft.nl...sdzjYzFTQbXhoCW3sQAvD_BwE

MSI:
https://www.paradigit.nl/...um=pricecompare&utm_term=

Ik ben erg benieuwd of jullie mij kunnen helpen :)

Alle reacties

• jessewjm
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-08-2024
De grootste verschillen zijn dat de zbook iets beter is in 3d modellen en een touchscreen heeft, de MSI heeft een grafische kaart die uitblinkt in gamen.