Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop Windows, zie door de bomen het bos niet m,ee

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met spoed een nieuwe laptop nodig en zie door de bomen het bos niet meer omdat ik er weinig verstand van heb. Graag jullie advies:

Ik ga op de laptop: surfen, mailen, administratie(Word, PDF), GEEN games, filmpje kijken/muziek
Hij is voor thuisgebruik.
Windows 10
Schermgrootte tussen 34 en 38 cm breedte! (inch?)
Redelijk wat opslagcapaciteit ivm documenten, foto's, muziek (en voor de updates van Windows want mijn vorige laptop kon deze al niet aan)
Een CD/DVD speler/brander zou fijn zijn maar is geen noodzaak.
Merk: DELL of vergelijkbaar, ik sta open voor alternatieven.
Budget: max. 700 euro

Nogmaals: heb weinig verstand van technische specificaties dus graag jullie advies.

Groet,
Rose

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2019 09:02 ]

Alle reacties

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-10 13:40
Wat zijn je eisen, want je hebt daadwerkelijk niets ingevuld...

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 10:25
Ik denk dat TS momenteel bezig is zijn TS aan te passen.

🇺🇦

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Met andere woorden, je kunt naar de Dell site gaan en de laptop kopen met de grootste hoeveelheid opslag die binnen je budget past, en je bent klaar? De rest van je eisen zijn door elke laptop in te vullen. Ze hebben daar al machines met een terabyte harde schijf vanaf 400 euro geloof ik, al zou je kunnen proberen voor een SSD te gaan in plaats van een harde schijf, want dat is zó veel vlotter in dagelijks gebruik:

https://www.dell.com/nl-n...on-15-5570-laptop/cn57052

met SSD, snelle machine ook. Alles daaronder (Inspiron 3000 series) is ook prima voor jouw gebruik, maar die hebben (grotere, dat wel) fysieke harde schijven die niet zo vlot reageren als een SSD.

• Nycrea
Kijk bijvoorbeeld met deze filters:

categorie: Laptops

Dit zijn laptops met een SSD en daarnaast een grotere HDD voor dus zowel snelheid voor programma's en extra opslag voor je data. Verder nog wat standaard dingen zoals een degelijke resolutie, recente CPU en je maximum prijs ingesteld.

Uit die lijst zou ik zelf bijvoorbeeld deze kiezen:
pricewatch: HP 15-da0830nd
Ziet er voor zover ik kan zien uit als een degelijke no-nonsense laptop.
Ik heb echter geen ervaring met deze laptop, dus besef dat dit een verwachting is die ik heb als ik de laptop zie, ik heb geen reviews of andere dingen gezocht om een beter beeld te krijgen.

[ Voor 100% gewijzigd door Nycrea op 10-01-2019 09:46 ]

🇺🇦

Verwijderd

Topicstarter
Zou deze laptop geschikt zijn:

Dell Vostro 3568, 15.6 inch beelscherm, volgens mij voldoet deze aan mijn eisen, alleen qua opslag ben ik een leek.

Bij Alternate kost deze ca. 659,- en bij Max IT ca. 602,- euro,

Zie ik iets over het hoofd? Graag jullie advies

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:47
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:26:
Zou deze laptop geschikt zijn:

Dell Vostro 3568, 15.6 inch beelscherm, volgens mij voldoet deze aan mijn eisen, alleen qua opslag ben ik een leek.

Bij Alternate kost deze ca. 659,- en bij Max IT ca. 602,- euro,

Zie ik iets over het hoofd? Graag jullie advies
Als je met spoed een nieuwe laptop nodig hebt zou ik MaxICT mijden.
Er staat op hun website dat dit bij de leverancier beschikbaar is.
Uit ervaring kan ik je zeggen dat dat van alles kan betekenen en dat de levertijd flink op kan lopen.
Daarnaast heeft Max een erg belabberde reputatie op Tweakers en m.i. niet zonder reden.

Voor de rest als jij het eens bent met de prijs en een 256GB SSD genoeg vind niet een geheel onaardige laptop.

edit: de genoemde HP hierboven een een processor van 1 generatie nieuwer een 1TB hdd, maar een kleinere 128GB SSD. Is een afweging die je kunt maken voor 699.

[ Voor 8% gewijzigd door s0ulmaster op 10-01-2019 11:35 ]

tijd voor wat klusjes!

Verwijderd

Topicstarter
sOulmaster: bedankt voor je tip. Heb de HP bekeken maar zoals al aangegeven: ik ben een leek qua technische specificaties. Als ik het goed begrijp heeft de Dell Vostro een SSD van 256GB en de HP een SSD128GB + 1TB HDD. En een nieuwe processor op de HP.

Kan iemand mij in jip en janneke taal uitleggen wat voor mijn gebruik het verschil is qua opslag en snelheid?

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ouderwetsche draaiende harde schijven zijn goedkoop en bieden voordelig veel opslag. Maar, net als met een LP, kan de schijf alleen de data oplepelen waar de 'naald' op dat moment is. Dat betekent dat die leeskoppen dus steeds heen en weer moeten reizen om alle data bij elkaar te zoeken die jij op dat moment nodig hebt.

Een SSD heeft ten alle tijde toegang tot alle 'chips' waarin de data opgeslagen zit. Een SSD is veel sneller dan een draaiende schijf, maar dus ook duurder, waardoor je voor dezelfde hoeveelheid euro's minder opslag krijgt. Je kunt wel SSD's krijgen in dezelfde groottes als harde schijven, maar dan betaal je enkele factoren meer.

• Nycrea
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:59:
sOulmaster: bedankt voor je tip. Heb de HP bekeken maar zoals al aangegeven: ik ben een leek qua technische specificaties. Als ik het goed begrijp heeft de Dell Vostro een SSD van 256GB en de HP een SSD128GB + 1TB HDD. En een nieuwe processor op de HP.

Kan iemand mij in jip en janneke taal uitleggen wat voor mijn gebruik het verschil is qua opslag en snelheid?
De vostro heeft een oudere cpu met 2 cores ipv 4 cores die de nieuwere serie hebben.
Zie deze vergelijking
Waarom deze voorkeur voor Dell, er is niets speciaals aan een Dell laptop over een ander merk, en met jouw vereisten kom ik eigenlijk alleen maar goede opties tegen die niet Dell zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Nycrea op 10-01-2019 12:04 ]

🇺🇦

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:47
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:59:

256GB SSD is meer dan genoeg als je er niet veel programma's op gaat installeren - veel blurays (of andere film formaten) gaat downloaden en games gaat installeren (een game kost al snel 50GB+)

De nieuwe processor is is wat sneller en zuiniger (goed voor je accu)
zie hier het verschil. Zou 30% moeten schelen, maar in de praktijk voor lichte taken zul je denk ik niet veel verschil merken in performance.

Mocht je bang zijn dat 256GB niet genoeg is, dan is de HP wellicht een betere optie, of je moet in de toekomst je CD speler willen opofferen voor een HDD als je dit zelf durft te vervangen.

tijd voor wat klusjes!

• ptrcksc
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06-2021
Beste Rosa, ik denk dat je op zoek bent naar een 14 tot 15,6 inch laptop.

Als ik jouw was zou ik gewoon eens wat rondsurfen op websites van winkels die laptops verkopen en kijken wat andere mensen aanbevelen. Je vraagt het nu wel aan vooral aan mensen die wat meer eisen van hun machine dan jij.

Tip: klik eens op de mapjes waarin je jouw muziek hebt staan > rechtermuisknop > eigenschappen. Kijk eens hoeveel gegevens je daadwerkelijk hebt. Dat maakt "redelijk wat opslagcapaciteit" iets concreter.

Voor de hardeschijf: een nieuwere Solid State Disk is sneller, maar duurder. Je zult vooral merken dat windows en applicaties zullen sneller laden dan op een oudere hardeschijf. Maar aangezien jouw oude laptop al geen windows updates meer trekt, zal hij een aantal jaar oud zijn en zal elke nieuwe laptop stukken sneller zijn.

Tip: koop iets met 256GB of meer aan hardeschijf ruimte. Dit zal hoogstwaarschijnlijk meer dan voldoende zijn voor de komende jaren. Mocht je ooit tekort komen, kun je altijd de hardschijf nog laten vervangen door een grotere, of een externe hardeschijf kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Keuze gemaakt: ik ga de HP 15-da0830nd bestellen. Bedankt voor jullie adviezen! Als het goed is heb ik hem morgen in huis. Is ook wel nodig want ik zit momenteel op een geleende laptop van de buren te tikken.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:47:
Keuze gemaakt: ik ga de HP 15-da0830nd bestellen. Bedankt voor jullie adviezen! Als het goed is heb ik hem morgen in huis. Is ook wel nodig want ik zit momenteel op een geleende laptop van de buren te tikken.
Veel te duur... En nog geen eens 5GHz wifi. Zou de laptop terugsturen en pricewatch: Lenovo V330-14ARR 81B1000FMH kopen. Scheelt 150 euro en je merkt er niks van. 256GB is echt voldoende. En anders koop je er een externe HDD bij. Je kunt ook een cloud abonnement nemen. Is je data ook redelijk safe. Voor 750 euro heb je ook https://www.lenovo.com/nl...49c12ccf15e0&options_11=. Net wat steviger dan de gemiddelde laptop. Dan heb je 1TB HDD + 256GB SSD. Je kunt ook kiezen voor een andere opslagconfiguratie. 256GB is wel fijn. 128GB is erg snel vol terwijl je alle programma's + Windows + updates op een SSD wilt hebben. Je zou bijvoorbeeld voor 500GB HDD kunnen gaan i.p.v. 1TB je moet echt veel opslaan, wil dat te weinig zijn. Voor wat muziek, een foto'tje is 256GB zelfs voldoende.

[ Voor 27% gewijzigd door hoi1234 op 13-01-2019 08:34 ]

Pagina: 1