Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoopadvies desktop algemeen gebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mart3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:33
Hoi Allemaal,

Na jaren wil ik weer een mooie desktop samenstellen. Deze zal gebruikt worden voor wat algemenere programma's als Chrome, Office, Spotify etc. Maar moet ook zeker geschikt zijn voor VSCode wat (simpel) videobewerken en wat photoshop, waarvan de laatste twee zelden. Gamen doe ik eigenlijk niet maar voor die enkele keer ben ik tevreden met 30fps op 1080p.

Deze build heb ik samengesteld met het idee dat veel programma's goed tegelijk kunnen draaien, daarnaast hou ik van een minimal thema waardoor ik het ook klein gehouden heb. Zo heb ik ook voor een m2 ssd gekozen om het allemaal goed compact te houden met weinig kabels. Ook heb ik een kleine voeding gekozen vanwege de airflow in deze kast.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden voor de algemene software. Daarnaast ook VSCode en misschien af en toe een game.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is niet een harde grens maar circa 1500,- inclusief alle randapparatuur.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niks

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De desktop hoeft niet te beschikken over veel GPU kracht, aangezien ik zo goed als nooit game. Persoonlijk denk ik dat zelfs integrated graphics wel voldoet (wat dan weer niet beschikbaar is in deze processor..) maar ik hou toch graag wat marge.
Daarnaast heb ik ook wat opslag nodig voor het bewaren van alle originele beelden van de camera en andere software.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet een merkvoorkeur, maar geef graag een kans aan AMD en vind de producten van NZXT mooi.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet klein en stil zijn
Graag ook energiezuinig
Ik zoek nog een fijn toetsenbord (60%), mogelijke opties voor nu de Vinpok Taptek en Anne Pro 2

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik ben erg benieuwd wat jullie denken over onderstaande lijst en hoe de componenten met elkaar samen gaan. Daarnaast ben ik ook benieuwd in hoeverre het nu handig is om een Ryzen systeem samen te stellen met de komst van Ryzen 3. Ik weet dat deze ook AM4 is maar dan moet het hele systeem weer uit elkaar bij een eventuele upgrade over een aantal maanden.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 161,50€ 161,50
1Gigabyte Aorus B450 I Pro WiFi€ 122,90€ 122,90
1Gigabyte Radeon RX 570 Gaming 4G€ 166,-€ 166,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 58,-€ 58,-
1NZXT H200 Wit€ 85,95€ 85,95
1LG 27UK650-W Zilver, Zwart€ 429,-€ 429,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 125,01€ 125,01
1Corsair SF450€ 82,90€ 82,90
1Samsung 970 Evo 250GB€ 72,99€ 72,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.304,25

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:08
Een SFX voeding werkt niet in deze behuizing. De kabels zijn te kort om uit het zicht de connectoren op het moederbord te bereiken. Vooral die van de cpu. Dat een ATX voeding de airflow in de weg zit is een broodje aap. Er zit een psu cover overheen. Neem gewoon een ATX voeding als één van https://tweakers.net/pric...e/1130237;651553;1112039/

pricewatch: MSI B450I Gaming Plus AC en pricewatch: ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac zijn borden met een betere stroomvoorziening. De Asrock heeft USB C en meer audio-uitgangen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@mart3 ik zou voor ryzen 2400g gaan,en nvme ssd heb je niet nodig. je hebt ook m.2 sata ssd en dat is snel genoeg
pricewatch: Crucial MX500 m.2 500GB
goede voeding: pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• mart3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:33
Bedankt voor jullie reactie! Heb nu gekozen voor de 2400g en de be quite straight power 450w.
@Uszka Wat bedoel je precies met een betere stroomvoorziening? Ik zal niet veel op het bord aansluiten..

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mart3 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:58:
Bedankt voor jullie reactie! Heb nu gekozen voor de 2400g en de be quite straight power 450w.
@Uszka Wat bedoel je precies met een betere stroomvoorziening? Ik zal niet veel op het bord aansluiten..
oa Beter geschikt voor processor met interne videochip. ik zou de AsRock versie kiezen. de dure voeding heb je niet nodig. is meer geschikt voor overclock en gebruik bij videokaart. hele systeem zal geen 200w verbruiken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.