1440P 144hz 27'' inch Freesync monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dameuk
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-08-2024
EDIT: Ik heb inmiddels de S2719DGF gekocht.

Ik zoek een? 1440P 144hz 27" inch Freesync monitor

Wat is je budget? €400 - €450

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren? Geen merkvoorkeuren, wel eisen aan de monitor:
  • 1440P
  • 144hz
  • 27" inch
  • 1 ms (ik weet dat dit niet zo krap komt en gewoonlijk een marketing dingetje is ;) )
  • Freesync, met een ondergrens van 48hz of lager / bovengrens van 144hz
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.? Momenteel gebruik ik nog een i5-4670k en rx580 en 16gb ram, maar ik gok dat dat aankomend jaar gaat veranderen met Ryzen 3000 en Radeon VII / GTX 10XX / RTX 20XX. De monitor zal voornamelijk gebruikt worden om te gamen, browsen en af en toe een film/serie mee te pakken. Geen fotobewerking of andere 'kleurgevoelige' zaken. Wat betreft games: rts en niet competitieve fps. Ik heb altijd TN panelen gebruikt en kan daar nog altijd mee uit de voeten (gaat misschien makkelijker als je niet weet wat je mist aan IPS ;) )

Een zoektochtje in de pricewatch leverde de volgende 8 monitoren op.
categorie: Monitoren

Ik vind 't alleen nog lastig een goede keuze te maken. De AOC AG271QX bijvoorbeeldpricewatch: AOC AG271QX Zwart, Rood is momenteel een van de goedkoopste en bovendien ook vrij lovende reviews. Deze monitor heeft ook de laagste ondergrens voor Freesync (30hz), maar is ondertussen ook al ouder dan 3 jaar.

Een andere goedkope optie is pricewatch: Asus MG278Q Zwart die bovendien door Nvidia G-sync compatible is gelabeld: https://www.nvidia.com/en...ts/g-sync-monitors/specs/

Om de reden dat er meerdere goede opties lijken te zijn, wil ik nog even verder kijken, maar 't valt nog niet mee tot een goed overwogen keuzen te komen ;)

Alvast bedankt voor de moeite!