Apple ID vergrendeld, geen reset mail?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 13:56

Rudios

Lost in space?

Topicstarter
Mijn kinderen hebben allebei een iPad met dezelfde Apple ID. Ik denk dat 1 van de 2 bij het vragen van het wachtwoord paar keer iets - foutiefs - getypt heeft waardoor het ID is vergrendeld. Ik ben toen naar de herstelsite gegaan en dan log ik gewoon netjes in met ID en wachtwoord, vervolgens krijg ik de vraag of ik de reset gegevens wil versturen. Nu komt het, ik kan de mail niet openen omdat deze vergrendeld is 8)7
Dus ik zit in een 'loop', vreemd toch, ik wil netjes een recovery mail, maar kan niet in de cloud mail omdat die geblokkeerd is, heel onlogisch wat mij betreft. :? Bij beveiligings vragen kom ik niet verder dan de geboortedatum, omdat de vragen die ik erna krijg gewoonweg het antwoord niet op weet, ik krijg b.v. ook de vraag: wat was je eerste album? Ik heb werkelijk geen idee, en dus ook geen idee wat ik toen heb ingevuld. Ik zal morgen eens support bellen. Zal ik met een wachtwoord en 1 beveilingsvraag nog wel een reset kunnen krijgen? Zoniet, zou dat doodsonde zijn omdat er voor 100den euro's aan apps op staan. Iemand een idee of dit nog te redden valt?

Whole lot of stars ***

Beste antwoord (via Rudios op 11-01-2019 14:34)

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06 16:32
Inderdaad even support bellen. Vaak kunnen ze dan op andere manieren wel verifiëren dat het jouw account is, bijvoorbeeld door serienummers van de iPads door te geven.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:06
Mosterd na de maaltijd, geen idee of ze iets kunnen maar doe echt hierna een gezins account instellen..

ze zijn op zich redelijk behulpzaam maar of ze je in dit geval kunnen helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinxian
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 27-05 00:45
Als je Apple support belt en je de antwoord van 1 van je beveiligingsvragen weet zullen ze vaak al meteen je wachtwoord resetten en unblocken. Het duurt wel eventjes maar dan krijg je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-06 13:05
Als je 2FA gebruikt kun je account herstel activeren:

https://support.apple.com/nl-nl/HT204921

Zonder 2FA dien je tenminste 2 verificatiepunten te kunnen leveren. 1 beveiligingsvraag is slechts 1 verificatiepunt en dus niet voldoende. Apple support kan je helpen in het proberen van andere verificatiepunten (o.a. met creditcard aan account gekoppeld).

Ze kunnen echter niet toveren en er zijn geen omwegen, helaas. Ze kunnen de antwoorden op je beveiligingsvragen ook niet inzien.

[ Voor 7% gewijzigd door Fornoo op 09-01-2019 21:38 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06 16:32
Inderdaad even support bellen. Vaak kunnen ze dan op andere manieren wel verifiëren dat het jouw account is, bijvoorbeeld door serienummers van de iPads door te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:09

nelizmastr

Goed wies kapot

hierom is mijn apple ID gekoppeld aan mijn gmail. Herstel mails krijg ik dan zowel daar als in iCloud.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:16

SuBBaSS

-has Ryzen

nelizmastr schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:58:
hierom is mijn apple ID gekoppeld aan mijn gmail. Herstel mails krijg ik dan zowel daar als in iCloud.
Dit.

Het gebruiken van een icloud e-mailadres ervoor zal dan ook nooit vanuit apple komen want dat is vragen om problemen als dit.
Herstel e-mailadres redt je in dit geval.

Inderdaad even apple bellen, voor je apple id heb je altijd recht op ondersteuning.

En even een opmerking mbt. accountherstel bij 2fa: als dat eenmaal in gang gezet is was het altijd zo dat als je dan op die iforgot site de status wilde bekijken (eg. inloggen), werd het proces weer opnieuw gestart. En daar kon zo een week of 3/4 overheen gaan.
Dus altijd geduldig wachten op dat bericht van apple dat het account weer vrijgegeven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Topicstarter
Dank voor jullie antwoorden, ik ga eens contact zoeken met support!

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Topicstarter
Even een update; ik heb Apple Support gebeld en via het serienr. van de iPad, CC gegevens en een toegezonden verificatie code, is er een 'reset wachtwoord' mail gestuurd naar mijn eigen mail adres. Dus eind goed al goed. Ik ga nu meteen een recovery mail toevoegen mocht dit in de toekomst nog 'n keer voorkomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Rudios op 11-01-2019 13:44 ]

Whole lot of stars ***

Pagina: 1