OBSD: hd stuk of controller stuk?

Pagina: 1
Acties:

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Even een h/w vraagje, maar toch hier omdat ik onder OpenBSD draai.

Pas geleden op een oude Pentium met 2,5GB harddisk OpenBSD 2.8 geinstalleerd. Op een gegeven moment met fsck eens gekeken en er waren opeens allemaal rare fouten met inodes. Dit werd zo erg dat de bak 'overleed'.

Ok, harde schijf was al een paar jaar oud dus ik dacht dat het daaraan lag. Echt fdisk van W98 en daarna format + scandisk leverden een op het oog perfecte harde schijf op. Toch maar een nieuwe 40GB erin gezet. En meteen maar OpenBSD 2.9 d'rop gezet (dan krijg je ten minste ook echt die 40GB op een machine met zo'n oudere bios).

Werkte allemaal goed, alleen na de install meteen alweer een unallocated inode, eentje dus. Niet zo erg, was mee te leven.

Nu is het echter zo dat het ding langzaamaan volgezet wordt en er komen (ook op andere partities) steeds meer rare inode fouten. UNDEF en UNALLOCATED, of superblocks die niet meer kloppen etc...

Mijn gevoel zegt me dat de controller naar de knoppen is, maar ik weet het niet helemaal zeker. Iemand van jullie suggestisch?

Oh btw, beide IDE aansluitingen geprobeerd, mocht helaas niet helpen. :(

Verwijderd

Zet er linux op voor een weekje en kijk of het dan weer fout gaat. Zo ja, de controller stuk, zo nee, dan is het een bug in oBSD 2.9...