Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixFo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 21:20
Tweakers,

Op 29-12 heb ik via een webshop een game gekocht en deze zou op 31-12 verzonden zijn via PostNL. Jullie voelen 'm al aankomen: tot op heden nog niets ontvangen.

De levertijd was één werkdag na bestelling. Uiteraard zit nieuwjaarsdag er nog tussen, maar ik had de game natuurlijk al lang binnen moeten hebben. Ik heb de webshop al gemaild en gebeld en de strekking van hun reactie is dat het gewoon verzonden is naar mijn adres, maar er komt geen oplossing.

Wat kan ik doen in deze situatie? Kan er achterhaald worden wat er met de game is gebeurt?

Bedankt voor jullie reacties!

Beste antwoord (via SixFo op 09-01-2019 19:20)

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
SixFo schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 18:58:
[...]

AllYourGames. Toen ik belde vroegen ze of ik hier al over had gemaild en indien dat het geval was, dan moet ik de reactie op mijn mail maar afwachten want "anders moest hij weer een nieuw ticket aanmaken".
Die game past waarschijnlijk door de brievenbus. Ik vermoed dat ze wel een T&T code hebben. Bel PostNL gewoon op, klantenservice en zeg dat je een verzending verwacht.

Je kan overigens de overeenkomst gewoon nu al herroepen op grond van de wet koop op afstand, je hoeft niet te wachten op de ontvangst. Veel webshops zeggen dat je binnen 14 dagen na ontvangst pas kan herroepen. Indien het nooit aankomt klopt een dergelijke voorwaarde niet.... Dus indien je het niet vertrouwt kan je dat ook nu doen.

[ Voor 25% gewijzigd door LucyLG op 09-01-2019 19:10 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:43

DukeBox

loves wheat smoothies

Vraag ze om de track en trace zodat je kan zien wanneer hij de daadwerkelijk verzonden is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat had je zelf al gevonden? Want dit is echt niet de eerste keer dat dit gevraagd wordt. Beetje jammer :/

Hoe dan ook, de webshop is verantwoordelijk voor de verzending en het aankomen van het pakket. Ik neem aan dat er met track&trace verzonden is. Dan kan er dus onderzocht worden waar het pakket is (afgeleverd). Zo niet, zal de webshop een case moeten openen bij PostNL en in de tussentijd zou het ze sieren als zij een nieuw exemplaar naar jou versturen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixFo
Room42 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 18:44:
Wat had je zelf al gevonden? Want dit is echt niet de eerste keer dat dit gevraagd wordt. Beetje jammer :/

Hoe dan ook, de webshop is verantwoordelijk voor de verzending en het aankomen van het pakket. Ik neem aan dat er met track&trace verzonden is. Dan kan er dus onderzocht worden waar het pakket is (afgeleverd). Zo niet, zal de webshop een case moeten openen bij PostNL en in de tussentijd zou het ze sieren als zij een nieuw exemplaar naar jou versturen.
Had uiteraard al geGoogled, maar ook tot mijn eigen verbazing kon ik geen vergelijkbaar geval vinden...

In de mail van mijn bestelling staat dat er geen Track and Trace af wordt gegeven bij brievenbuspost. Of hebben webwinkels toch een soort vorm van Track and Trace?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:40
Het wel/niet hebben track & trace ligt niet aan de webwinkel, maar aan manier van verzenden. Als ze het met brievenbus post hebbeng gedaan dan kan het zijn dat het pakket indd niet te tracen is.

Om welk bedrijf gaat het? Shady? Wat zeiden ze toen je ze belde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SixFo schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 18:51:
[...]

Had uiteraard al geGoogled, maar ook tot mijn eigen verbazing kon ik geen vergelijkbaar geval vinden...

In de mail van mijn bestelling staat dat er geen Track and Trace af wordt gegeven bij brievenbuspost. Of hebben webwinkels toch een soort vorm van Track and Trace?
Shop van aankoop heeft leveringsplicht aan consument. Ze zullen zelf toch nieuwe moeten sturen of jou het aankoopbedrag terugbetalen. Jij hebt niets met verzender te maken als consument, de verkoper heeft een overeenkomst met hun bezorger, en een overeenkomst met jou om gekocht item te leveren

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Brievenbuspakketten kunnen wel een track en trace hebben, net als pakketpost. Ze zeggen dat er geen T&T code wordt afgegeven, dus dat betekent dat die code er wel is?

Je kan PostNL bellen en vragen of er een pakket/zending met T&T naar je onderweg is. Indien de T&T is aangemeld bij hen kunnen ze zoeken op jouw ontvangstadres. Ik heb dat al vaker gedaan omdat ik het soms zo lang vond duren en ik niets ontving, en meestal vond PostNL een zending die was aangemeld en konden ze aangeven waarom ik die nog niet had ontvangen. Er was een keer een sorteerfout etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
SixFo schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 18:51:
[...]

Serieus? zoeken bij google naar 'webshop pakket niet ontvangen' ;)
Maakt op zich niet uit, want de webshop blijft verantwoordelijk. Als het pakket dus kwijt is, zullen zij een nieuwe moeten sturen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixFo
JDillinger schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 18:55:
Het wel/niet hebben track & trace ligt niet aan de webwinkel, maar aan manier van verzenden. Als ze het met brievenbus post hebbeng gedaan dan kan het zijn dat het pakket indd niet te tracen is.

Om welk bedrijf gaat het? Shady? Wat zeiden ze toen je ze belde?
AllYourGames. Toen ik belde vroegen ze of ik hier al over had gemaild en indien dat het geval was, dan moet ik de reactie op mijn mail maar afwachten want "anders moest hij weer een nieuw ticket aanmaken".

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• LucyLG
SixFo schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 18:58:
[...]

Die game past waarschijnlijk door de brievenbus. Ik vermoed dat ze wel een T&T code hebben. Bel PostNL gewoon op, klantenservice en zeg dat je een verzending verwacht.

Je kan overigens de overeenkomst gewoon nu al herroepen op grond van de wet koop op afstand, je hoeft niet te wachten op de ontvangst. Veel webshops zeggen dat je binnen 14 dagen na ontvangst pas kan herroepen. Indien het nooit aankomt klopt een dergelijke voorwaarde niet.... Dus indien je het niet vertrouwt kan je dat ook nu doen.

[ Voor 25% gewijzigd door LucyLG op 09-01-2019 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

LucyLG schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:02:
[...]

Dat lijkt me niet de slimste actie in deze situatie.
LucyLG schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 18:57:
Brievenbuspakketten kunnen wel een track en trace hebben, net als pakketpost. Ze zeggen dat er geen T&T code wordt afgegeven, dus dat betekent dat die code er wel is?

Je kan PostNL bellen en vragen of er een pakket/zending met T&T naar je onderweg is. Indien de T&T is aangemeld bij hen kunnen ze zoeken op jouw ontvangstadres. Ik heb dat al vaker gedaan omdat ik het soms zo lang vond duren en ik niets ontving, en meestal vond PostNL een zending die was aangemeld en konden ze aangeven waarom ik die nog niet had ontvangen. Er was een keer een sorteerfout etc
als je de App gebruikt, kun je meldingen krijgen van ieder poststuk op je adres. PostNL hoeft je per tel. geen info te geven over zending die niet door jou is verstuurt. je hebt als consument niets te maken met verzender.

[ Voor 39% gewijzigd door Hackus op 09-01-2019 22:42 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Hackus schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 22:39:
[...]

Dat lijkt me niet de slimste actie in deze situatie.

[...]

als je de App gebruikt, kun je meldingen krijgen van ieder poststuk op je adres. PostNL hoeft je per tel. geen info te geven over zending die niet door jou is verstuurt. je hebt als consument niets te maken met verzender.
Hoezo zou het niet handig zijn om te herroepen dan?

Ik heb PostNL zo vaak gebeld voor een pakket waarbij de app aangaf het T&T nummer niet te herkennen. Ze zoeken dan op het adres van jou als de ontvanger en kunnen zien of er een zending is aangemeld. Is mijn ervaring. Ze geven die info wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-09 19:13
Als er geen T&T is dan is die er gewoon niet, er bestaat ook nog zoiets als ordinaire briefpost ;)
Je wilt het bestelde product toch nog wel steeds hebben? dan zou ik niet beroepen op het herroepingsrecht.
Wat was de levertermijn? als er geen levertijd werd aangegeven en hier omtrent dus niks is afgesproken moet je de verkoper sowieso 30 dagen de tijd geven om te leveren.
Is de levertermijn of 30 dagen vanaf aankoopmoment verstreken? Geef dan de webwinkel nog een redelijke termijn om alsnog te leveren, 14 dagen is meestal hiervoor gebruikelijk, als het dan alsnog niet geleverd wordt of anderszins een oplossing wordt geboden kun je de overeenkomst ontbinden en zou je je geld terug moeten krijgen.

Aangezien de levertijd één werkdag was na bestelling is deze dus al verstreken.
Ik zou dan nogmaals een mail sturen dat je het bestelde product tot heden nog steeds niet hebt ontvangen en je deze alsnog binnen 14 dagen geleverd wilt krijgen of anders ontbind je de koopovereenkomst.

[ Voor 36% gewijzigd door JohanNL op 10-01-2019 00:36 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

LucyLG schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 23:36:
[...]

Hoezo zou het niet handig zijn om te herroepen dan?

Ik heb PostNL zo vaak gebeld voor een pakket waarbij de app aangaf het T&T nummer niet te herkennen. Ze zoeken dan op het adres van jou als de ontvanger en kunnen zien of er een zending is aangemeld. Is mijn ervaring. Ze geven die info wel...
PostNL hoeft je geen info te verstrekken per telefoon.(PostNL zal direct zeggen dat het 5 dagen kan duren voor afleveren)

Herroepen in deze situatie, denk je dat dat een goed uitgangspunt is ?
In situatie van niet ontvangen melding en dan ook nog herroepen, lijkt me niet slim. Werk gewoon netjes mee met de winkel, dat wekt in elk geval geen argwaan van. Geef aan dat je het gekochte artikel graag ontvangt en bereid bent mee te werken aan evt onderzoek van vermissing, mocht dat nodig zijn.

Dit geeft je een eerlijke sterke positie, en wekt geen argwaan op.

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 10-01-2019 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:43

DukeBox

loves wheat smoothies

Je kan PostNL bellen en vragen of er een pakket/zending met T&T naar je onderweg is..
Dat kan zelfs ook zonder T&T alleen moet je dan wel de postnl app gebruiken met geverifieerd adres. Daar komt alle geadresseerde post met foto in een overzicht te staan.

Zag dat @Hackus dat ook al had geschreven :z

[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 10-01-2019 11:52 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SixFo
Bedankt voor alle reacties.

Heb contact gehad met PostNL maar die geven aan dat ze het poststuk niet kunnen traceren zonder T&T. Ze konden niet zeggen of de verzender een onderzoek in heeft gesteld, maar ik moet het maar afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-09 19:13
SixFo schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:37:

Heb contact gehad met PostNL maar die geven aan dat ze het poststuk niet kunnen traceren zonder T&T. Ze konden niet zeggen of de verzender een onderzoek in heeft gesteld, maar ik moet het maar afwachten.
Een onderzoek kan alleen worden ingesteld bij aangetekende poststukken en sommige verzenders die speciale contracten hebben ( zoals bol.com )
Sowieso is dit de verzender zijn verantwoordelijkheid, die kan ook als enige een onderzoek instellen indien dat mogelijk zou zijn, als er geen tracking is is het sowieso niet mogelijk om een onderzoek in te stellen bij PostNL.

Verder wat @Hackus zegt.
Ja, je hebt recht op je bestelde product of je geld terug, alleen ben je wel afhankelijk van de medewerking van de webwinkel hierin, probeer het dus zo formeel en vriendelijk mogelijk te houden.

[ Voor 5% gewijzigd door JohanNL op 10-01-2019 13:06 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:08
Klopt, daar heb je alleen bar weinig aan. Postbode doet het in de bus, aan het eind van de dag komt het vervolgens op 'afgeleverd' te staan. De verkoper heeft zo geen sterke zaak om te zeggen dat het is aangekomen, want nooit voor getekend door klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
Brammos85 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:13:
[...]

Klopt, daar heb je alleen bar weinig aan. Postbode doet het in de bus, aan het eind van de dag komt het vervolgens op 'afgeleverd' te staan. De verkoper heeft zo geen sterke zaak om te zeggen dat het is aangekomen, want nooit voor getekend door klant.
Hackus schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:58:
[...]

PostNL hoeft je geen info te verstrekken per telefoon.(PostNL zal direct zeggen dat het 5 dagen kan duren voor afleveren)

Herroepen in deze situatie, denk je dat dat een goed uitgangspunt is ?
In situatie van niet ontvangen melding en dan ook nog herroepen, lijkt me niet slim. Werk gewoon netjes mee met de winkel, dat wekt in elk geval geen argwaan van. Geef aan dat je het gekochte artikel graag ontvangt en bereid bent mee te werken aan evt onderzoek van vermissing, mocht dat nodig zijn.

Dit geeft je een eerlijke sterke positie, en wekt geen argwaan op.
@Hackus Ik ben het met je eens dat je in beginsel niet direct ervan uit moet gaan dat de webshop je bewust benadeelt en ook eens dat je in eerste instantie niet zo hoeft te handelen (herroepen etc). Zoals jij het aangeeft vind ik jouw visie heel fatsoenlijk. @hackus goede reactie en zegt ook iets over hoe jij hierin staat.

Je hebt als ontvanger wel iets aan PostNL indien je de T&T code niet hebt (let wel, alleen indien er een T&T code is toegepast door verzender, gewone post is dat meestal niet het geval maar het kan wel). PostNL geeft wel per telefoon aan of er een pakket/brief (met T&T code) naar jou adres is verstuurd (zonder dat je code hebt of misschien verkeerde code hebt), dat zien ze in hun systeem obv postcode/huisnummer van de ontvanger. Ze geven niets verder aan welke afzender het zou zijn of meer info behalve dan dat ze iets aan het versturen zijn aan je. Wat betreft de argumenten dat ze dat niet "hoeven" is weliswaar juist maar indien ze het wel doorgeven dat ze een pakket/brief hebben voor je doen ze niets verkeerd als ze dat delen met een persoon die stelt de ontvanger te zijn. Het is geen schending van privacy. Ze zeggen niets over persoonsgegevens. Alleen iets over de postcode waar iets heen is gestuurd. Zowel over de verzender als ontvanger hebben ze en geven ze geen nadere info. Ik begrijp wel wat je bedoelt en is niet onredelijk te stellen dat PostNl dat niet hoeft.

@Brammos85 Ik ben het met je eens dat zonder handtekening er een lastige situatie ontstaat. Maar eigenlijk vind ik dat ook met handtekening het nog steeds geen sterke zaak is. Ik ben me bewust van dat anderen daar anders over denken maar juridisch ga ik graag hierop in en ga zover mogelijk als kan wat betreft de houdbaarheid van een handtekening. Indien de bezorger om een handtekening vraagt, bijvoorbeeld aan de deur, hebben ze bij mij nog nooit om een legitimatiebewijs gevraagd (je tekent gewoon met een handtekening X op dat apparaat). Naar mijn mening blijft het glad ijs voor een verzender om aan te tonen dat het bezorgd is aan de ontvanger, wie heeft er dan getekend? Verkoper neemt dus nog steeds een risico en kan wel iets met de gegevens van de vervoerder maar strikt genomen is het niet waterdicht. De wet meldt nu eenmaal dat de verzender verantwoordelijk is voor de verzending (in beginsel geldt dat). Praktisch wordt er meestal wel aangenomen dat het bezorgd is, maar de omstandigheden van het geval blijft het een grijs vlak indien er juridisch naar gekeken wordt.

Bij bezorging aan een bedrijf waarbij de receptionist tekent heb je het als verzender/vervoerder makkelijker want je weet dat die receptionist daar werkt en de receptie het bedrijf mag vertegenwoordigen voor dit soort zaken (daar mag je in beginsel op vertrouwen). Bij een particulier wordt het een grijs vlak wie er getekend heeft, wie de deur heeft opengedaan (welke bel heeft bezorger ingedrukt?) of dat de ontvanger eigenlijk wel was. Zelfs de GPS gegevens van de vervoerder gaan niet echt helpen in dit laatste geval.

Ok ik hoop dat jullie niet over me heen vallen nu. Ik ben gewoon erg kritisch hierin en neem niet zomaar aan dat een consument niet in zn recht staat. Ik heb geen wetsartikelen geciteerd omdat het dan meer lijkt op een dissertatie dan een forumpost.

Ik wil alleen maar duidelijk maken dat je niet zomaar alles hoeft te accepteren (worst case scenario). Er zijn niet altijd beren op de weg en normaliter zullen mensen eerlijk handelen, daar ziet mijn post niet zozeer op.

Begrijp mijn kritische houding hierin niet verkeerd, het is niet iets wat met fatsoen etc te maken heeft en hoe je "netjes" handelt. Gaat puur om feiten en recht. Fatsoen is wat je altijd in acht hoort te nemen, toch?

Veel dank voor jullie comments!

[ Voor 4% gewijzigd door LucyLG op 10-01-2019 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SixFo schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:37:

Afwachten in de zin, wat in je brievenbus valt..

wat is je huidige communicatie met de verkopende ?
\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixFo
Hackus schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:40:
[...]

Afwachten in de zin, wat in je brievenbus valt..

wat is je huidige communicatie met de verkopende ?
\
Op 4 januari heb ik een mail gekregen met de vraag of mijn adres correct is waar zij het naartoe hebben gestuurd. Hier heb ik meteen op gereageerd dat dat correct is. Geen reactie meer op gehad. 8 januari gebeld en toen zei hij dus dat ik moest wachten op een reactie via mail. Op 9 januari nog een reminder gestuurd. Niks meer op terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SixFo schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:47:
[...]

Op 4 januari heb ik een mail gekregen met de vraag of mijn adres correct is waar zij het naartoe hebben gestuurd. Hier heb ik meteen op gereageerd dat dat correct is. Geen reactie meer op gehad. 8 januari gebeld en toen zei hij dus dat ik moest wachten op een reactie via mail. Op 9 januari nog een reminder gestuurd. Niks meer op terug.
Dan zou ik nu de 11e nog even bellen, voor de laatste keer en duidelijk maken dat je hier niet van gediend bent.
(wijze van communicatie) stel dat je ze tot maandag de tijd geeft te leveren en anders je geld terug eist.
(kunnen ze vandaag nogmaals opsturen). Zet dit ook in de e-mail.en stuur die vlak voor je belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixFo
Hackus schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:58:
[...]

Dan zou ik nu de 11e nog even bellen, voor de laatste keer en duidelijk maken dat je hier niet van gediend bent.
(wijze van communicatie) stel dat je ze tot maandag de tijd geeft te leveren en anders je geld terug eist.
(kunnen ze vandaag nogmaals opsturen). Zet dit ook in de e-mail.en stuur die vlak voor je belt.
Ik dacht ik bel nu vast even op, omdat je anders weer met het weekend en de maandag zit (waarop PostNL niet bezorgd). De klantenservice gaf aan dat ze gisteren een onderzoek in hebben gesteld bij PostNL en dat ik dat af moet wachten.

Op mijn opmerking over het feit dat het morgen twee weken geleden is dat ik de bestelling heb gedaan, zei hij dat het "slechts" een week plus één dag is na de bezorgdatum. Dat is ondertussen ook een week en twee dagen, maar vooruit.

Nu maar wachten op het onderzoek. Eerder wil hij geen oplossingen aandragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SixFo schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:29:
[...]

Ik dacht ik bel nu vast even op, omdat je anders weer met het weekend en de maandag zit (waarop PostNL niet bezorgd). De klantenservice gaf aan dat ze gisteren een onderzoek in hebben gesteld bij PostNL en dat ik dat af moet wachten.

Op mijn opmerking over het feit dat het morgen twee weken geleden is dat ik de bestelling heb gedaan, zei hij dat het "slechts" een week plus één dag is na de bezorgdatum. Dat is ondertussen ook een week en twee dagen, maar vooruit.

Nu maar wachten op het onderzoek. Eerder wil hij geen oplossingen aandragen.
Je kunt eisen dat ze nu nogmaals leveren, jij als consument hebt niets te maken met de kwestie tussen verkoper en bezorger. Ze geven je geen T&T dus kan er niets onderzocht worden. ze lijken je aan het lijntje te willen houden, daar moet je niet mee akkoord gaan. nogmaals, jij staat buiten het geschil van verkoper met bezorger. Verkopende partij moet leveren, en jij hoeft daar niet de dupe van te worden als consument !
Vertel ze netjes dat je volledig meewerkt(mocht dat nodig zijn met info verstrekken of dergelijks, maar dat ze ondertussen moet leveren) mocht onverhoopt toch de 1e levering aankomen, dat je die netjes terugstuurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Hackus schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:40:
[...]

Je kunt eisen dat ze nu nogmaals leveren, jij als consument hebt niets te maken met de kwestie tussen verkoper en bezorger. Ze geven je geen T&T dus kan er niets onderzocht worden. ze lijken je aan het lijntje te willen houden, daar moet je niet mee akkoord gaan. nogmaals, jij staat buiten het geschil van verkoper met bezorger. Verkopende partij moet leveren, en jij hoeft daar niet de dupe van te worden als consument !
Vertel ze netjes dat je volledig meewerkt(mocht dat nodig zijn met info verstrekken of dergelijks, maar dat ze ondertussen moet leveren) mocht onverhoopt toch de 1e levering aankomen, dat je die netjes terugstuurt
Nee, je moet ze tot 30 dagen de tijd geven om te leveren. Ze hebben nog tijd zat om het recht te zetten. Laten we nou niet gaan overdrijven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
LucyLG schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:02:
[...]

Die game past waarschijnlijk door de brievenbus. Ik vermoed dat ze wel een T&T code hebben.
juist omdat het een brievenbus zending is zal er geen T&T code zijn, brievenbus pakje kost meer en daar heeft TS zeer waarschijnlijk niet voor betaald;quote vanaf de site:
Reguliere games worden verzonden in een bubbelenvelop die door de brievenbus past; dit betekent dat u niet thuis aanwezig hoeft te zijn op het moment dat het product geleverd wordt
ga er maar gerust vanuit dat er geen T&T op deze zendwijze zit, kost relatief veel te veel geld

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Room42 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:43:
[...]

Nee, je moet ze tot 30 dagen de tijd geven om te leveren. Ze hebben nog tijd zat om het recht te zetten. Laten we nou niet gaan overdrijven.
Hou aub op met deze bewering, je interpreteert het verkeerd. Dit geldt alleen als er geen levertijd is afgesproken, en er is al een afleverpoging gedaan volgens de verkopende. nu zit TS'er in een ander situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
mschol schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:49:
[...]

juist omdat het een brievenbus zending is zal er geen T&T code zijn, brievenbus pakje kost meer en daar heeft TS zeer waarschijnlijk niet voor betaald;quote vanaf de site:

[...]

ga er maar gerust vanuit dat er geen T&T op deze zendwijze zit, kost relatief veel te veel geld
Brievenbuspost kan ook met T&T code verzonden worden, weet niet of de naam brievenbuspost eigenlijk van toepassing is. Het is gewoon een levering die door brievenbus past welke geen handtekening behoeft. De informatie van de site zegt eigenlijk niets. Je kan wel eens kijken wat de verzendkosten waren, indien die nog steeds EUR 10 waren mag je je afvragen waar dat voor betaald is.

Ongeacht dat blijf ik bij mijn eerdere mening.

@mschol dank voor je reactie. Je mening is niet ongefundeerd en net als ik deel jij ook een mening. No offense dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:36

OMD

mwah, beetje webshop op gebied van games geniet van staffelkorting op brievenbuspakket. Dat kost dan zo een € 3,10 -> € 3,40 per brievenbuspakket. Verzenden via post zit zo tussen de €1,50 en €2,00 indien je veel mixed games hebt. Ik weet niet wat de marges zijn op games maar ik mag toch hopen dat het meer is dan 1 euro, inkoop zijn ze dan namelijk best prijzig en is het risico via brievenbus post erg groot. Brievenbuspost met T&T is nutteloos voor deze situatie en te duur.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SixFo
Ik heb vrijdag terugkoppeling gekregen van de webshop: PostNL is de zending kwijt en ik kon nu kiezen om mijn geld terug te krijgen of ze konden de game nogmaals opsturen mét tracking. Gekozen voor het laatste.
Pagina: 1