Toon posts:

PCI slot 1 en Raid controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan ik in pci slot 1 een promisse ultra ata 100 raid controller plaatsen zonder problemen te krijgen. De config moet dus wel in staat zijn om vanuit deze raid schijven te kunnen booten.

Alternatief :
PCI slot 5.

Iemand een goede suggestie!!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Als de IRQ van PCI-slot 1 geshared is met de AGP-poort en je hebt die in gebruik voor een high-end 3D videokaart, dan zou ik dat slot zoveel mogelijk vrijhouden.

Mogelijke probleemgevallen voor IRQ's die worden geshared met je Videokaart:
- 3D Geluidskaart (zeer af te raden)
- Harddisk controller (mogelijke problemen)
- Netwerkkaarten (in noodgevallen kan dit nog de beste keuze kan zijn voor dat slot)

Check in de manual van je Mobo met welk PCI-slot die nummer 5 zijn IRQ shared. En natuurlijk is het best mogelijk dat het allemaal zonder problemen zal werken. Ik geef alleen een paar mogelijke probleemgevallen aan.

PSN-id: Chrasher

Verwijderd

Topicstarter
morgen inderdaad eens prob. dus.

Mu staat er op mijn bestaande hdd al win2k e.d. met 4 partities. Nu heb ik jl. eenzelfde ata100 type etc. gekocht en wil hem in RAID 1+0 zetten. Kan ik het RAID systeem zo opzetten dat ik neit alles opniwue hoef te installeren (het is mirror mode tenslotte!)

Of toch maar beter ghost op netwerk zetten en naderhand terugzetten met editing van win2000 drivers voor de promultra 100 card.

Thnkx alvast

Verwijderd

ik heb mijn FastTrak100 ook in slot 1 zitten(irq samen met geforce) en het werkt prima...ik heb dit gedaan omdat op mijn oude(maar wel erg fijne) BX-plankje alleen slot 1 gebruik kan maken van de busmaster, en daar heeft de raid-controller veel baat bij....

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=6] naar [forum=7] :).