Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Topicstarter
Ik zoek een?
Grafische kaart

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De vraag is hier vandaag nog al op het forum gesteld, maar IBOOD heeft vandaag een deel lopen voor de Gigabyte Radeon RX 580 Videokaart | 8G MI. Dat de prijs (170 euro) goed zit voor deze kaart, maakt de pricewatch wel duidelijk. Ik maak me echter zorgen over mijn moederbord dat enkel beschikt over PCI-e 2.0 (de kaart maakt gebruik van PCI-e 3.0) en mijn processor (Core i7 2600) ... gaat dit geen bottleneck vormen?

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus P8Z68-V PRO€ 0,-€ 0,-
1MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F4 EG HD204UI, 2TB€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define R3 (Zwart)€ 0,-€ 0,-
2Dell Ultrasharp U2311H Zwart€ 0,-€ 0,-
1Logitech G15 Gaming Keyboard€ 0,-€ 0,-
1Logitech G9 Gaming Laser Mouse€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A160C10R€ 0,-€ 0,-
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 48,99€ 48,99
1Creative Fatal1ty Gaming Headset€ 67,20€ 67,20
1Sony Optiarc AD-7261S Zwart€ 0,-€ 0,-
1XFX 650W Semi Modular XXX Edition----
2Samsung 850 EVO 500GB€ 129,-€ 258,-
1Sandisk Ultra II SSD 240GB€ 80,90€ 80,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 455,09

Mijn gewoonlijk gebruik zal absoluut geen probleem vormen. Nu klaagt mijn zoon af en toe van lag als hij Fortnite speelt (het is dus vooral hiermee in het achterhoofd dat ik de vraag stel).

Wat vraag ik precies?
  1. gaat mijn moederbord (Asus P8Z68-V PRO) geen bottleneck vormen (o.w.v. enkel PCI-e 2.0 en geen 3.0)?
  2. gaat mijn processor (Core i7 2600) geen bottleneck vormen?
Samengevat: is dit een goede investering?

Zoals altijd: hartelijk bedankt! _/-\o_

Beste antwoord (via edeboeck op 09-01-2019 16:09)

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 15:20

Praetextatus

the dutch_paki

Sorry, maar hoe komen jullie erbij dat de i7-2600 een bottleneck gaat zijn voor Fortnite?
Dat is allemaal onzin jongens. @edeboeck je systeem zal vrijwel geen lag hebben met deze videokaart. Je oude was wel aan vervanging toe. En ook de PCI-2.0 vs 3.0 heeft ook vrijwel geen invloed op de benodigde performance.
Kijk dit eens even, een i7 2600: YouTube: Fortnite I7 2600 gtx 1050ti Epic settings
En dit is een kaart die echt stukken trager is dan de RX580.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:31

Dynazap

Go Hard Or Go Home

De iBood RX580 is een prima deal en kan zeker een boost geven.

Je CPU en mobo zijn echter een grotere bottleneck qua 'Fortnite performace'. Wanneer je nu de RX580 erin stopt gaat deze niet tot z'n recht komen.

[ Voor 41% gewijzigd door Dynazap op 09-01-2019 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

Topicstarter
Dynazap schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:35:
De iBood RX580 is een prima deal en kan zeker een boost geven.

Zelf denk ik dat je CPU en mobo een flinke bottleneck gaan zijn en dat de nieuwe videokaart niet tot z'n recht gaat komen.
Bedankt al voor de supersnelle reactie! Als ik snel eventjes redeneer, dan zou dat betekenen dat ik dus (naast de videokaart) naar een upgrade kijk van processor en moederbord (ik neem aan dat de rest van mijn componenten nog wel voldoet), correct?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Correct! Met een nieuwe CPU / Mobo en wellicht ook je RAM kan je i.c.m. de RX580 voorlopig weer voort :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

Topicstarter
Thx!!
Nieuwe RAM? Bedoel je dat omwille van lagere kloksnelheden momenteel (hoeveelheid zal geen issue zijn, neem ik aan)? Ik dacht dat dat enkel een echte rol zou spelen als ik voor een AMD-processor zou gaan... stel dat ik een Intel-CPU zou nemen (keuze ADM/Intel helemaal nog niet gemaakt), dringt zich dan toch een RAM-upgrade op?

[ Voor 97% gewijzigd door edeboeck op 09-01-2019 15:50 . Reden: RAM ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Je huidige RAM kan je zeker meenemen naar een 'simpel' upgrade setje van Intel (Voorbeeld: 2e hands Intel 4770K ). Mocht je gaan voor een AMD Ryzen CPU kan je beter sneller DD4 geheugen erbij bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:22
edeboeck schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:48:
Thx!!
Nieuwe RAM? Bedoel je dat omwille van lagere kloksnelheden momenteel (hoeveelheid zal geen issue zijn, neem ik aan)? Ik dacht dat dat enkel een echte rol zou spelen als ik voor een AMD-processor zou gaan... stel dat ik een Intel-CPU zou nemen (keuze ADM/Intel helemaal nog niet gemaakt), dringt zich dan toch een RAM-upgrade op?
Als je nieuw koopt zul je DDR4 nodig zijn. Voor AMD liefst wat snellere en goedgekeurd voor het moederbord dat je wilt, voor intel maakt dat minder uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
Voor Fortnite heb je echt geen betere cpu nodig hoor. Je gamed op 1080p. Videokaartje erin en klaar. Upgraden naar een ander DDR3 platform heeft ook geen zin, dan beter doorsparen en AMD Ryzen 5 kopen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Sorry, maar hoe komen jullie erbij dat de i7-2600 een bottleneck gaat zijn voor Fortnite?
Dat is allemaal onzin jongens. @edeboeck je systeem zal vrijwel geen lag hebben met deze videokaart. Je oude was wel aan vervanging toe. En ook de PCI-2.0 vs 3.0 heeft ook vrijwel geen invloed op de benodigde performance.
Kijk dit eens even, een i7 2600: YouTube: Fortnite I7 2600 gtx 1050ti Epic settings
En dit is een kaart die echt stukken trager is dan de RX580.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:06
Uuh...ik heb laats een pc in elkaar gezet met een i7 2600 en een gtx 1060. Draait alle games soepel. Ik zou idd eerst maar es die rx 580 er in zetten en kijken hoe dat gaat. Ik vermoed namelijk dat je er gewoon een prima speelervaring mee gaat hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

n0elite schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:00:
Voor Fortnite heb je echt geen betere cpu nodig hoor. Je gamed op 1080p. Videokaartje erin en klaar. Upgraden naar een ander DDR3 platform heeft ook geen zin, dan beter doorsparen en AMD Ryzen 5 kopen.
Baloes schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:03:
Uuh...ik heb laats een pc in elkaar gezet met een i7 2600 en een gtx 1060. Draait alle games soepel. Ik zou idd eerst maar es die rx 580 er in zetten en kijken hoe dat gaat. Ik vermoed namelijk dat je er gewoon een prima speelervaring mee gaat hebben.
Wat deze heren zeggen klopt als een bus. Je zult Fortnite vloeiend kunnen spelen en je hebt geen upgrade nodig om op 1080p te kunnen spelen.

@Dynazap en @reiniero hoe komen jullie erbij dat hij een enorme bottleneck heeft voor Fortnite? Waar hebben jullie deze informatie vandaan? Want nu geven jullie incorrecte informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:22
Praetextatus schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:06:
[...]

[...]

Wat deze heren zeggen klopt als een bus. Je zult Fortnite vloeiend kunnen spelen en je hebt geen upgrade nodig om op 1080p te kunnen spelen.

@Dynazap en @reiniero hoe komen jullie erbij dat hij een enorme bottleneck heeft voor Fortnite? Waar hebben jullie deze informatie vandaan? Want nu geven jullie incorrecte informatie.
Dat heb ik nooit gezegd? Ik heb alleen gezegd dat àls hij een nieuwe cpu zou kopen er DDR4 RAM bij moet. Maar ik zou inderdaad ook eerst de videokaart kopen en kijken hoe het werkt. Grote kans dat het prima werkt, zeker omdat je maar op 1080P speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

Topicstarter
Ok, bedankt allemaal voor de input! Ik apprecieer de argumenten hier ten zeerste!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baloes
Wel fijn dat ibood er 2 jaar garantie op geeft. Het gaat hier namelijk om de mining edition. Dat is de gaming maar dan zonder RGB en backplate. Gigabyte geeft daar zelf maar 3 mnd garantie op.

https://www.gigabyte.com/...AMING-8GD-MI-rev-10-11#kf

Misschien toch ff navragen bij ibood of dat nog gevolgen kan hebben.
De shopreviews op tweakers zijn erg wisselend. Vooral de klantenservice is een puntje van aandacht bij ibood : https://tweakers.net/shopreview/7861/ibood/shopreviews/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

Topicstarter
Baloes schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:44:
Wel fijn dat ibood er 2 jaar garantie op geeft. Het gaat hier namelijk om de mining edition. Dat is de gaming maar dan zonder RGB en backplate. Gigabyte geeft daar zelf maar 3 mnd garantie op.

De shopreviews op tweakers zijn erg wisselend. Vooral de klantenservice is een puntje van aandacht bij ibood : https://tweakers.net/shopreview/7861/ibood/shopreviews/
Bedankt voor de bedenking Baloes. Deze opmerking was ook al aan bod gekomen in het topic op het forum van iBood. De garantie verloopt via hen volgens de normale procedure. Tot nu toe zijn mijn ervaringen met hen niet problematisch (een keer een issue gehad dat wat langer aansleepte, maar ook dat was uiteindelijk goed afgehandeld)... ik waag een poging omdat het echt een mooie deal is (ook al is de zogezegde korting uiteraard absolute nonsens)... nogmaals dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 18:38
Baloes schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:44:

Ze hebben zelf aangegeven op het forum dat zij de afhandeling van eventuele repataties e.d. doen. Ik durf het wel aan bij iBood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@edeboeck 1060 presteert beter op Fortnite. en de Gigabyte RX kun je beter in de winkel laten liggen !
Is niet voor niets in actie en prijsdaling.

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 09-01-2019 18:06 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
Hackus schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 18:05:
@edeboeck 1060 presteert beter op Fortnite. en de Gigabyte RX kun je beter in de winkel laten liggen !
Is niet voor niets in actie en prijsdaling.
https://www.techspot.com/article/1557-fortnite-benchmarks/

GTX1060 6GB is ~15% sneller dan RX580 in Fortnite. Goedkoopste aanbieding die ik kon vinden : pricewatch: KFA2 GeForce GTX 1060 OC 6GB (Retail). Ruim 50 euro duurder dan de RX580.

Dan kan je beter geld in je zak houden want 88FPS 1080p op high is echt meer dan genoeg.

Lijkt wel alsof de kennis hier met de dag minder wordt. TS wordt aangeraden om CPU en RAM te upgraden voor Fortnite. TS moet 50 euro meer neertellen zodat die 112 fps ipv 88 fps heeft. LOL. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

n0elite schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 18:24:
[...]

https://www.techspot.com/article/1557-fortnite-benchmarks/

GTX1060 6GB is ~15% sneller dan RX580 in Fortnite. Goedkoopste aanbieding die ik kon vinden : pricewatch: KFA2 GeForce GTX 1060 OC 6GB (Retail). Ruim 50 euro duurder dan de RX580.

Dan kan je beter geld in je zak houden want 88FPS 1080p op high is echt meer dan genoeg.

Lijkt wel alsof de kennis hier met de dag minder wordt. TS wordt aangeraden om CPU en RAM te upgraden voor Fortnite. TS moet 50 euro meer neertellen zodat die 112 fps ipv 88 fps heeft. LOL. :F
Gigabyte RX580 verbruikt ook meer stroom en is niet de beste keuze. Eerder de slechtste RX !

Als jij deze GPU goed vind en iemand dit wil laten kopen,. is dat jouw mening. Zullen we maar niet over kennis van hebben, want dat ontbreekt bij jou in dit geval.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

Topicstarter
Hackus schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 18:32:
[...]
Gigabyte RX580 verbruikt ook meer stroom en is niet de beste keuze. Eerder de slechtste RX !

Als jij deze GPU goed vind en iemand dit wil laten kopen,. is dat jouw mening. Zullen we maar niet over kennis van hebben, want dat ontbreekt bij jou in dit geval.
Alle argumenten worden op prijs gesteld, Hackus geen nood om te gaan schelden. Ik had in mijn OP misschien wat meer moeten verduidelijken dat ik eerder op zoek ben naar meer "bang for the buck" dan de absoluut beste "buck". Het stroom-argument vind ik zeker een punt. Nu heb ik een 650W-voeding, dus daar voorzie ik geen problemen. Deze GPU zal wel meer verbruiken, maar de prijs maakt veel goed.
Aangezien ik 2 1080p-schermen heb, ben ik enkel op zoek naar 1080p-performantie. 88fps is méér dan voldoende (schermen verversen toch maar op 60fps, nog los van wat het menselijke oog kan waarnemen). Het is ook niet zo dat ik een Fortnite-adept ben... er wordt enkel sporadisch eens gespeeld op de pc en het is fijn als dat dan kan, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@edeboeck schelden ?

als je de fps niet uitmaakt, kun je ook een 1060 3gb kopen. scheelt amper in prijs. maar je hebt je beslissing al genomen. ik vind het geen goede investering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

Topicstarter
Hackus schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 22:33:
@edeboeck schelden ?

als je de fps niet uitmaakt, kun je ook een 1060 3gb kopen. scheelt amper in prijs. maar je hebt je beslissing al genomen. ik vind het geen goede investering.
Misschien dat wij Vlamingen daar iets gevoeliger voor zijn, maar "Zullen we maar niet over kennis van hebben, want dat ontbreekt bij jou in dit geval." wordt bij ons toch wel als schelden gezien, maar soit, daar ging mijn vraag uiteraard niet over.

Aan jouw alternatief (geforce GTX 1060 3GB) had ik in alle eerlijkheid niet eens gedacht... ik vind die in de Pricewatch net onder de 220 euro: pricewatch: Inno3D GeForce GTX 1060 3GB Compact (N1060-6DDN-L5GM), terwijl deze laatste minder dan de helft geheugen heeft. Volgens UserBenchmarks presteert de GTX meestal minder dan de RX 580 (uitzondering is o.a. Fortnite, maar geen kat die het verschil tussen 95FPS en 88FPS, alleszins niet op een 60hz-scherm). Ik zie dus geen reden waarom ik 50 euro meer zou betalen voor over het algemeen mindere specs. Volgens HI scoort de GTX inderdaad beter dan de RX 480, maar daar gaat het over een 4GB-versie van de 480.

Zoals gezegd ben ik niet per se op zoek naar de allerbeste videokaart... van wat ik snel kon opzoeken, lijkt die RX 580 wel de beste keuze voor 170 euro.
Mijn keuze is inderdaad al gemaakt, maar ik apprecieer jouw input.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Baloes
Ik denk dat Hackus er op doelde dat de Gigabyte kwalitatief wat minder lijkt te zijn dan de andere rx 580's. Ook maken de fans wat meer geluid (maar is zeker niet de slechtste of luidruchtigste). De 1060 is zeker ook een goede kaart (ik heb er zelf 1) maar het prijsverschil is aanzienlijk aangezien de prijzen van die nvidia kaarten niet verder willen zakken, daar waar de AMD tegenhangers dat wel doen. Dit terwijl de speelervaringen gewoon identiek zijn. We gaan voor de prestaties nu uit van reviews waar alles op dezelfde settings getest wordt terwijl eigenlijk elke kaart zijn eigen optimale settings heeft. Indien nodig tweakje hier tweakje daar en gaan met die handel :)

Voor 170 euro en ervan uitgaande dat ibood zich netjes aan de afspraken houdt is het een prijs waar je het voor kunt wagen, Waar ik me dan zeker in zou verdiepen is het undervolten van de kaart. Hiermee kun je het stroomverbruik flink verminderen = minder warmte = minder koeling nodig = minder geluid = langere levensduur van iig de fans.

Het zou trouwens leuk zijn dat, zodra de kaart erin zit en de boel loopt, je nog ff je ervaringen zou plaatsen in je topic. Ben wel benieuwd en is altijd goed voor eventuele volgende adviezen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Baloes op 10-01-2019 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voor €180,- heb je al een 1060 3GB, maar goed. Ik ben direct in mijn reacties, en werd beschuldigd van 'ontbreken van kennis'. over het algemeen wil iemand die advies vraagt hier de beste (videokaart) bij zijn/haar gebruik. het klopt dat je kunt under-volt-en, niet iedereen weet hoe of wil dat proberen. blijkt vaak ook uit de vraag voor advies., maar @Baloes heeft daar wel een goed advies in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

Topicstarter
Baloes schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:55:
Ik denk dat Hackus er op doelde dat de Gigabyte kwalitatief wat minder lijkt te zijn dan de andere rx 580's. Ook maken de fans wat meer geluid (maar is zeker niet de slechtste of luidruchtigste). De 1060 is zeker ook een goede kaart (ik heb er zelf 1) maar het prijsverschil is aanzienlijk aangezien de prijzen van die nvidia kaarten niet verder willen zakken, daar waar de AMD tegenhangers dat wel doen. Dit terwijl de speelervaringen gewoon identiek zijn. We gaan voor de prestaties nu uit van reviews waar alles op dezelfde settings getest wordt terwijl eigenlijk elke kaart zijn eigen optimale settings heeft. Indien nodig tweakje hier tweakje daar en gaan met die handel :)
Aha, ok, bedankt... dat had ik inderdaad zo niet begrepen.
Baloes schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:55:Voor 170 euro en ervan uitgaande dat ibood zich netjes aan de afspraken houdt is het een prijs waar je het voor kunt wagen, Waar ik me dan zeker in zou verdiepen is het undervolten van de kaart. Hiermee kun je het stroomverbruik flink verminderen = minder warmte = minder koeling nodig = minder geluid = langere levensduur van iig de fans.
Nog nooit bezig geweest met overclocken/undervolten, maar als ik de tijd vind, wil ik zeker eens een poging doen.
Baloes schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:55:Het zou trouwens leuk zijn dat, zodra de kaart erin zit en de boel loopt, je nog ff je ervaringen zou plaatsen in je topic. Ben wel benieuwd en is altijd goed voor eventuele volgende adviezen :)
Heb herinnering in mijn agenda gezet... ik was zelf heel blij met jullie input hier, kan ik op die manier iets terugdoen.
Hackus schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:09:
Voor €180,- heb je al een 1060 3GB, maar goed.
Wow, blijkbaar zijn mijn simpele zoekskills nu ook al om zeep 8)7 :? ... die KFA2 was de goedkoopste die ik vond (het zou me verwonderen dat dat te maken heeft met het feit dat ik een "Belgisch" profiel heb)... ik ben het met jou eens dat een verschil van 10 euro een heel andere zaak is (al moet ik eerlijk zeggen dat ik, net zoals bij KFA2, nog nooit van Zotac gehoord heb... of kan me dat alleszins niet herinneren... uiteraard betekent dat niet dat het merk niet goed kan zijn).
Hackus schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:09:Ik ben direct in mijn reacties, en werd beschuldigd van 'ontbreken van kennis'. over het algemeen wil iemand die advies vraagt hier de beste (videokaart) bij zijn/haar gebruik. het klopt dat je kunt under-volt-en, niet iedereen weet hoe of wil dat proberen. blijkt vaak ook uit de vraag voor advies., maar @Baloes heeft daar wel een goed advies in
Ik weet inderdaad op dit moment helemaal niet hoe ik dat moet doen... nu ja, kaart wordt pas de 21e verzonden, dus heb nog wat inleestijd ;)

Conclusie: iedereen al heel erg bedankt voor de gewaardeerde input _/-\o_ ... kaart komt waarschijnlijk ergens rond 23 januari aan. Ik probeer tegen begin februari een review in elkaar te boksen en zal hier ook link plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-08 10:26
Als kijk naar https://nl.hardware.info/...sen-gigabyte-rx-580-aorus dan lijkt de MI variant verdacht veel op de laatste Aorus variant.

Hij verbruikt flink wat meer dan andere kaarten, produceert daarom meer geluid, maar presteert ook nog eens een stukje minder dan de overige kaarten.

Ik vraag mij af of undervolten dan niet de prestaties negatief beïnvloeden? Mogelijk door slechtere chips? Want hoe kan het anders dat deze kaarten meer energie verbruiken?

Desalniettemin lijkt undervolten de enige manier om deze kaarten een beetje stil te maken. Is het heel gemakkelijk om deze te undervolten vanuit AMD overdrive? Of kan ik simpelweg in de Gigabyte GUI het voltage wat lager zetten?

[ Voor 9% gewijzigd door Bliksem B op 17-01-2019 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
Ik had er zo 2 besteld. Helaas RMA mogen aanmaken.
iBOOD had ze niet goed ingepakt.
Zaten met 2 op elkaar in een doos met enkel papiertje erom heen :/
Gevolg: 1 kaart zijn verschillende onderdelen van de printplaat losgekomen, andere is een stukje gebogen. Wat bezielde de inpakker? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

memento__mori schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:17:
Ik had er zo 2 besteld. Helaas RMA mogen aanmaken.
iBOOD had ze niet goed ingepakt.
Zaten met 2 op elkaar in een doos met enkel papiertje erom heen :/
Gevolg: 1 kaart zijn verschillende onderdelen van de printplaat losgekomen, andere is een stukje gebogen. Wat bezielde de inpakker? :s
Zonde, hopelijk krijg je wel werkende terug

Pagina: 1