G400 Max of Geforce DDR

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Als alles goed gaat heb ik binnenkort de beschikking over 'n IIyama Vision Master Pro 450. Zo'n kijkbuis kun je natuurlijk niet afschepen met 'n S3 Virge 2 MB en 'n Helios Voodoo II 12 MB.
Dus ik koop er ook 'n andere videokaart bij. Nu vroeg ik me af, er wordt steeds gezegd dat Matrox hogere beeldkwaliteit heeft, maar hoe zit het met 3D-prestaties? Ik wil of 'n GeForce DDR Pure kopen of 'n G400 Max (dual monitor niet nodig,TV-in/out ook niet). Wat zijn de verschillen, en welke zou je me aanraden en waarom?

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ik heb ze beide gehad op (toevallig) ook een Iiyama Vision Master Pro 450. De GeForce beeldkwaliteit is vooral in 2D een stuk slechter (resolutie die ik gebruik is 1280*960). Het beeld is een beetje wazig vergeleken met de Matrox (ik had de G400 Max). In 3D is de beeldkwaliteit van de G400 wel beter, maar de prestaties van de GeForce DDR zijn echter veel beter. De betere beeldkwaliteit van de Matrox weegt daarom in 3D niet op tegen de snelheid van de GeForce. Ik zou dus zeggen als je af en toe een spel speelt en de rest van de tijd in Windows (of welke andere OS dan ook ;)) zit, neem de Matrox. Absoluut de beste 2D kwaliteit die er is (en reken maar dat je het verschil duidelijk ziet!). Als je veel 3D spellen speelt, vooral in 32-bit, dan is de G400 geen match voor de GeForce. Ligt aan wat je ermee wilt doen dus.

Suc6!

PC Specs

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
16-bits is voor mij op zich zat.
Ik was gewend te spelen op 'n Voodoo II dusseh, beeldkwaliteit is voor mij al gauw goed :o.
Ik vind 't iig wel fijn als 2D goed is, want mijn Voodoo II verslijt ook niet zo hard de laatste tijd (speel niet vaak spellen, alleen wel es UT, en dat moet gewoon in 1x goed gaan en 'n beetje snel).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
De Matrox staat voor op 't op moment :).
Welke is eigenlijk duurder, de GeForce of de Matrox?

• Bomberman
Ik weet het niet precies (kijk ff in PriceWatch voor exacte prijzen), maar ik denk dat de GeForce DDR en de G400 Max ongeveer even duur zijn ...

PC Specs

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

anders neem je toch een G400 32MB DH (dus geen Max), die zijn weer flink goedkoper :D

• Bomberman
Yep, da kan ook natuurlijk ...

PC Specs

Pagina: 1