RAM uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• yungmango
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-05-2025
Hallo!

Ik heb al twee jaar een pc en ik wil graag mijn RAM uitbreiden. Op dit moment heb ik twee sticks van 4GB, en wil nu uitbreiden naar een totale geheugen van 16GB.

Is het het beste om uit te breiden met nog twee sticks van 4GB of de twee sticks eruit halen en die te vervangen met 2 sticks van 8GB?

Ik vroeg mij af wat het beste is om te doen, en of er betere RAM beschikbaar zijn.

Mijn systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 194,99€ 194,99
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 0,-€ 0,-
1Sapphire Nitro R9 380 4G D5 met backplate€ 0,-€ 0,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 39,25€ 39,25
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8€ 70,04€ 70,04
1Cooler Master GM G450M€ 62,50€ 62,50
1Crucial BX200 240GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 500,70

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door yungmango op 09-01-2019 15:11 ]

Alle reacties

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 14:40

Praetextatus

the dutch_paki

Ik ben wel benieuwd waarom je meer ram nodig hebt eigenlijk :p Loop je ergens tegen aan of wil je gewoon wat vernieuwen? :p Daarnaast, ik zou er gewoon 2x 4 gb bij doen. Je hebt 4 sloten in totaal en 2 zijn al bezet, dus gewoon 2 erbij proppen.
Qua betere ram, ik zou gewoon hetzelfde type erbij doen, qua performance zul je helemaal niets merken en je zult dan hoe dan ook er 2x 8 gb van moeten maken.

Dus de voor de hand liggende keuze is, 2x 4 erbij doen, van het zelfde type.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• yungmango
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-05-2025
Praetextatus schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:10:
Ik ben wel benieuwd waarom je meer ram nodig hebt eigenlijk :p Loop je ergens tegen aan of wil je gewoon wat vernieuwen? :p Daarnaast, ik zou er gewoon 2x 4 gb bij doen. Je hebt 4 sloten in totaal en 2 zijn al bezet, dus gewoon 2 erbij proppen.
Qua betere ram, ik zou gewoon hetzelfde type erbij doen, qua performance zul je helemaal niets merken en je zult dan hoe dan ook er 2x 8 gb van moeten maken.

Dus de voor de hand liggende keuze is, 2x 4 erbij doen, van het zelfde type.
Bedankt voor je antwoord! Ik heb vaak last dat mijn computer traag werkt of soms zelfs vastloopt als ik in de achtergrond meerdere programmas open heb staan terwijl ik aan het gamen ben. Aangezien ik mijn pc al 2 jaar heb vind ik het wel weer tijd voor een upgrade :p

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 14:40

Praetextatus

the dutch_paki

yungmango schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:26:
[...]

Bedankt voor je antwoord! Ik heb vaak last dat mijn computer traag werkt of soms zelfs vastloopt als ik in de achtergrond meerdere programmas open heb staan terwijl ik aan het gamen ben. Aangezien ik mijn pc al 2 jaar heb vind ik het wel weer tijd voor een upgrade :p
Je kunt natuurlijk even onderzoeken of je het Ram ook echt wel vol trekt. Zoja dan is 't inderdaad makkelijk opgelost.

Wellicht dat je ook je harde schijven moet checken of ze niet te vervuild zijn, of dat je wellicht processen hebt draaien op de achtergrond die daar niet horen. Zoals een torrent miner of een virusscanner of iets dergelijks.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:39
Dat kan inderdaad ram zijn, maar ook een SSD die aan het doodgaan is. Temperaturen zijn ook niet uitgesloten.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!