Custom maps voor Age of Empires III worden niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Topicstarter
Ik probeer voor Age of Empires III nieuwe kaarten ("custom maps") toe te voegen die ik kan downloaden van bijv. http://aoe3.heavengames.c...s/lister.php?category=rms

Echter, wanneer ik de gedownloade zip-files unzip en een xs bestand + een xml bestand toevoeg aan de RM map van mijn AoE III directory dan kan het spel de nieuwe kaarten uiteindelijk niet vinden.

Voorbeeld: voor de kaart getiteld "Finland" heb ik twee bestanden uitgepakt, Finland.xml (1kb) en Finland.xs (37kb) en deze beide toegevoegd aan C:/Users/Username/Documents/My Games/Age of Empires 3/RM

Wat vreemd is is dat in de RM map wel bestanden zijn te vinden met een dmp.txt extensie zoals bijv. Age3RMCaribbean.dmp.txt, maar geen andere xml of xs bestanden...

Het maakt niet uit of ik de kaarten plaats in de map RM, RM2 of RM3. Herstarten van het volledige spel en/of de PC maakt ook geen verschil.

Het gaat om de Complete collection van AoE III dus incl. Warchiefs en Asian Dynasties. Ik heb het spel gekocht op cd (dus niet via Steam) en heb het spel werkend gekregen onder Windows 10 i.c.m. een 4K monitor waarbij ik speel in FullHD. Dat laatste ging overigens via het runnen in Compatibility mode voor Windows 7 (maar ik verwacht niet dat het probleem daar iets mee te maken heeft).

Edit: op mijn PC staan de standaard-al-meegeleverde kaarten in een andere directory, namelijk:
C:/Program Files (x86)/Microsoft Games/Age of Empires III/RM
In die RM map zie ik dus wel alle xml en xs bestanden staan. Wanneer ik echter mijn Finland bestanden daarnaast bijzet worden ze helaas nog steeds niet gevonden...

[ Voor 11% gewijzigd door choogen op 08-02-2021 15:58 ]

Beste antwoord (via choogen op 16-04-2019 17:20)

• Ywa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

Ywa

Afhankelijk van welke uitbreiding(en) je gebruikt kan je de bestanden in de volgende mappen zetten.
  • Zonder uitbreidingen:
    code:
    1

%UserProfile%\Documents\My Games\Age of Empires 3\RM
  • The WarChiefs:
    code:
    1

%UserProfile%\Documents\My Games\Age of Empires 3\RM2
  • The Asian Dynasties:
    code:
    1

%UserProfile%\Documents\My Games\Age of Empires 3\RM3
Vergeet niet in het spel de "Custom Maps" checkbox aan te vinken. Deze staat bij de map-keuze.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Ywa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

Ywa

Afhankelijk van welke uitbreiding(en) je gebruikt kan je de bestanden in de volgende mappen zetten.
  • Zonder uitbreidingen:
    code:
    1

%UserProfile%\Documents\My Games\Age of Empires 3\RM
  • The WarChiefs:
    code:
    1

%UserProfile%\Documents\My Games\Age of Empires 3\RM2
  • The Asian Dynasties:
    code:
    1

%UserProfile%\Documents\My Games\Age of Empires 3\RM3
Vergeet niet in het spel de "Custom Maps" checkbox aan te vinken. Deze staat bij de map-keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Topicstarter
Ywa schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 16:49:

[..]

Bedankt! Ik had inderdaad over het hoofd gezien dat ik de Custom Maps nog apart aan moest vinken in het Single Player - Skirmish menu. Nu werkt het eindelijk!

[ Voor 25% gewijzigd door choogen op 16-04-2019 17:23 ]