Waarom is een cd doosje vierkant en een dvd doosje niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.780 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPNXZ
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:38
Ik heb van school een vraag gekregen over cd's en dvd's.

Je hebt cd's en je hebt een dvd's. Een cd wordt verkocht in een vierkant doosje
een dvd zit in een rechthoekige doosje. Waarom is dat?
Ik kon het nergens vinden op het internet weet iemand het antwoord hier op?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Marketing. Ze willen de DVD's (initieel voor films bedoeld) er anders uit laten zien dan CD's (initieel voor audio).

[ Voor 96% gewijzigd door Room42 op 09-01-2019 14:42 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Omdat filmposters rechthoekig zijn en oude platenhoezen vierkant?

/edit: wat voor verklaring hadden je klasgenootjes?

[ Voor 29% gewijzigd door MAX3400 op 09-01-2019 14:40 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-05 11:44
Cd's zijn overigens niet alleen voor muziek gebruikt, daarbij dan ook niet allemaal vierkant, maar ook rechthoekig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holygame
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:41
Zelfde vorm als het oude vhs?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

erhm is dit nog relevant ? de laatste keer dat ik ze aanraakte was bij een verhuizing en ging het mee met grof vuil ..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-05 16:53
vso schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:46:
erhm is dit nog relevant ? de laatste keer dat ik ze aanraakte was bij een verhuizing en ging het mee met grof vuil ..
erhm had jij vroeger wat tegen je school opdrachten in te brengen?
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:36
Om het meer op een VHS cassette hoes te laten lijken. Vierkant = muziek, rechthoek = beeld, mensen als in kooppubliek denken simpel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
De afmetingen van een DVD case zijn vastgelegd door de EMA, waarbij ze de breedte van een CD-case hebben genomen en de hoogte van een VHS-case

Wikipedia: Keep case
Daar staat het meeste wel uitgelegd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

234FaTaLiTy schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:48:
[...]

uit Algemene Zaken Beleid
Ik heb een heel klein vraagje, maar hij is wel heel serieus hoor!
Iedereen heeft met regelmaat vragen, soms ook heel serieus. Dat wil nog niet zeggen dat je hem dan maar “even” in AZ kunt stellen. We gaan er vanuit dat iedereen de telefoongids kan gebruiken of met een zoekmachine iets kan opzoeken. Vragen hoe laat de bakker opengaat, melden dat je niet kunt internetbankieren of navragen of website xyz.nl het niet doet heeft dus geen zin. Als je fysiek kunt internetten dan kun je zulke dingen ook gewoon zelf uitzoeken ;)

Liefst zien we hier een discussie over een vraag, probleem of stelling. Zorg er ook voor dat je duidelijk maakt waarom je een bepaalde vraag of mening hebt, hoe duidelijker je bent in je startpost hoe beter de antwoorden die je zult krijgen :)

Topics waarbij geen duidelijk inzet is getoond hebben dus grote kans om gesloten te worden.
De laatste regel ..is in deze wel belangrijk ..

aka ik mis hoe/wat de TS gezocht heeft ;)

Tja vanalles

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-04 23:00

Cio

Als voormalig docent baal ik dat mensen hier direct het antwoord geven. Het antwoord is nu precies niet het punt van zo'n opdracht, het punt is dat je leert zoeken.

@RPNXZ Volgende keer je vraag ook eens in het Engels googelen? Of via meerdere zoekwoorden? Of op Wikipedia? Ik verbaas me er over dat je zegt hier niks over te kunnen vinden, het komt niet over alsof je het echt hebt geprobeerd. Als het niet lukt moet je om hulp vragen, niet om het antwoord.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Cio schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:58:
Als voormalig docent baal ik dat mensen hier direct het antwoord geven. Het antwoord is nu precies niet het punt van zo'n opdracht, het punt is dat je leert zoeken.

@RPNXZ Volgende keer je vraag ook eens in het Engels googelen? Of via meerdere zoekwoorden? Of op Wikipedia? Ik verbaas me er over dat je zegt hier niks over te kunnen vinden, het komt niet over alsof je het echt hebt geprobeerd. Als het niet lukt moet je om hulp vragen, niet om het antwoord.
Tja; als we een Google-linkje plaatsen met correcte en resultaatgerichte keywords, is dat soms ook weer niet goed.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:50
maar waarom worden worstjes per 10 stuks verkocht en de broodjes per 8? (/Animaniacs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

Maar TS zoekt toch ook? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkUnreal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:18

DarkUnreal

Postmaster General

Helemaal mee eens. Ik kan toch op google aardig wat search terms bedenken, waarbij ik wel op een pagina kom, waar het verschil goed uitgelegd word.

Jongens, doe het huiswerk niet voor hem ;) (of haar :p)

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-05 15:13
Dit is toch juist het uiltieme moment om de regel "Alles wat op internet staat is waar." toe te passen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-04 23:00

Cio

TS zoekt niet, TS vraagt. Net als dat chinees bestellen geen koken is.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
234FaTaLiTy schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:48:
[...]

Niet direct, maar ik moest ze wel zelf maken en uitzoeken.

Maar zelfs dat hoeft tegenwoordig kennelijk niet meer :(
Cio schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:45:
[...]Net als dat chinees bestellen geen koken is.
Sstt niet tegen mijn vrouw vertellen, dan doet ze de afwas niet meer ...

[ Voor 27% gewijzigd door FreshMaker op 09-01-2019 15:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-05 15:18

Soggney

Zeekomkommer

Ach uiteindelijk is het antwoord gegeven en heeft TS zijn managementcapaciteiten bewezen: delegeren ipv het werk zelf doen.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

MAX3400 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:04:
[...]

Tja; als we een Google-linkje plaatsen met correcte en resultaatgerichte keywords, is dat soms ook weer niet goed.
ik ben per persoonlijk wel erg blij mee, als je mij op die manier zou helpen. soms weet ik niet wat ik zoek en omschrijf ik het zo goed mogelijk (en dan soms gaat het topic op slot zonder dankjewel te kunnen zeggen)

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Sebas1979 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:20:
maar waarom worden worstjes per 10 stuks verkocht en de broodjes per 8? (/Animaniacs)
Omdat er op een broodje ook kaas kan en die zitten meestal per 6 plakjes in een pakje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-05 22:45

De les kan ook zijn: Antwoorden die je op een forum krijgt kunnen ook complete bullshit zijn :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:08

Typhone

Who Dares Wins

RocketKoen schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:20:
[...]

De les kan ook zijn: Antwoorden die je op een forum krijgt kunnen ook complete bullshit zijn :P
Meestal zijn de antwoorden die dat zijn een direct resultaat van de bullshit die de vragen eigenlijk zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 16:43

MrMonkE

★ EXTRA ★

Wat is de meerwaarde voor ze om het zelf te googlen?
Zeg tegen die kinderen dat het is omdat filmposters rechthoekig zijn en oude platenhoezen vierkant.
Dan weten ze het in 10s in plaatst dat ze een half uur voor niets op google rondstruinen.
Laat die kinderen lekker spelen in plaats van al dat huiswerk. Is veel beter.

Maar als je nu googled.. :)
KOM JE HIER!!

Dus vanaf nu kunnen al zijn lotgenoten snel klaar zijn :)

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online

Het doel is het oplossen van de vraag, of hij het dan zelf zoekt of via een forum zoekt maakt imo niet uit.
Net als het doel van eten, of je dat nu kookt of besteld, uiteindelijk kan je eten en daar gaat het imo om.

De TS was een beetje lui met zoeken, maar hij heeft nu wel geleerd dat hij het ook via een forum kan vragen en zal de volgende keer eerder op de aangewezen plekken zoeken. Soms is wat hulp best handig ipv iemand maar laten zweven wat veel leraren doen. (ik had er ook zo één en kon die vent wel schieten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Dit is wel heel basic. Hoe zijn school het wel zou moeten doen kan tijdens een van de vele stakingen besproken worden. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.