Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-06 23:55
(geen idee of het hier thuis hoort dus verwijder het gerust)
Beste tweakers,

op het moment zit ik in de UK en ga over een klein maandje weer terug naar nederland(waar ik dan ook weer blijf) maar ik zit me een klein probleem.
Als gitarist is het nogal moeilijk om zonder gitaar te zitten, helaas kan ik mijn gitaar niet meenemen in het vliegtuig en moet hem dus met de post terug sturen naar nederland.

en dan nu dus de vraag:
wat is de goedkoopste (maar nog steeds veilig) manier om mijn gitaar vanuit engeland naar nederland te sturen?

ik heb al wat rond gezocht en heb al wel redelijk wat gevonden maar dat is allemaal zo rond de 35 pond en volgens mij kan het wel goedkoper vandaar dat ik graag hoor of jullie een idee hebben of het goedkoper kan en via welk bedrijf ik het beste mijn gitaar kan vertsturen.

de grootte van de doos is: (B/H/T) 49cm X 10cm X 112 cm en ongeveer 10kg.

Alvast bedankt,
energydrank

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:17
Probeer parcel2go.com eens daar kun je prijzen vergelijken en daar kom ik veel goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20
Volgens mij kan je muziekinstrumenten gewoon meenemen in het vliegtuig, danwel als bijzondere baggage, danwel door het boeken van een extra stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:41
DPD is redelijk goedkoop, wel heel goed verpakken, Royal mail kan ook en anders Hermes International

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:47
Je kunt als gitarist niet zonder, en toch wil je hem per pakket versturen? Die volg ik niet.
Over het algemeen gaan alle pakketvoerders met gelijke onzorgvuldigheid met de pakketen om.

Je kunt het vaak inchecken, of als bijzondere bagage.
Desnoods neem je de trein terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-06 23:55
Hielko schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:24:
Volgens mij kan je muziekinstrumenten gewoon meenemen in het vliegtuig, danwel als bijzondere baggage, danwel door het boeken van een extra stoel.
Dit kan inderdaad gewoon, het probleem is alleen dat het al duurder is dan met de post.
.Maarten schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:20:
Probeer parcel2go.com eens daar kun je prijzen vergelijken en daar kom ik veel goedkoper uit.
Goeie tip! dankjewel!
supayoshi schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:26:
DPD is redelijk goedkoop, wel heel goed verpakken, Royal mail kan ook en anders Hermes International
helaas geeft hij bij mij aan dat het pakket te groot is, alsnog bedankt!
jeroen3 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:26:
Je kunt als gitarist niet zonder, en toch wil je hem per pakket versturen? Die volg ik niet.
Over het algemeen gaan alle pakketvoerders met gelijke onzorgvuldigheid met de pakketen om.

Je kunt het vaak inchecken, of als bijzondere bagage.
Desnoods neem je de trein terug.
het is inderdaad een beetje tegenstrijdig maar thuis heb ik al een goeie gitaar staan, dat hij wat beschadigt wordt maakt mij niet zo heel veel uit aangezien ik al van plan was om hem een beetje om te bouwen.

de Vlucht terug is al geboekt dus de trein terug nemen is helaas geen optie

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:54

Nibbz

Postmaster General

Toen ik naar Peru vloog (Amsterdam -> Lima) waren er ook 2 personen met gitaren in het vliegtuig. Ik kreeg echter niet de indruk, dat ze dit aangegeven hadden, maar in het vliegtuig gaven de stewardessen hun gitaren wel een mooi plekje. (was een KLM vlucht btw)

Wellicht dat je contact kan opnemen met een vliegmaatschappij?

[ Voor 3% gewijzigd door Nibbz op 09-01-2019 14:31 ]

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-06 08:44
energydrank schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:17:
helaas kan ik mijn gitaar niet meenemen in het vliegtuig en moet hem dus met de post terug sturen naar nederland.
Euhm.. hoe denk je dat de posterijen je gitaar naar het vaste land gaan brengen? Dan gaat'ie ook gewoon het vliegtuig in hoor... Als je 'm dusdanig kunt verpakken dat'ie een ritje met de post overleeft, zal er net zo weinig (waarschijnlijk minder) mee gebeuren als je 'm zelf incheckt als bagage.

Maar de veiligste manier om een instrument te vervoeren is gewoon een extra ticket te boeken, voor een muziekinstrument is dat meestal toegestaan (wel ff goed uitzoeken voordat je boekt).

De enige andere optie (als vliegen echt niet mogelijk is) is denk ik een taxi en/of de trein nemen...

[ Voor 6% gewijzigd door mcDavid op 09-01-2019 14:41 ]

Pagina: 1