Ik heb een huis uit de jaren 90 met die we energiezuiniger aan het maken zijn, nieuwe kunstofkozijnen met triple glas LTV radiotoren met L/W warmtepomp en zonnepanelen. Nu vroeg ik mij af of de mechanische ventilatie die nu aanwezig is om te bouwen is naar ventilatie met WTW. We hebben nu nog roosters in alle ramen maar die komen niet meer terug met de nieuwe kozijnen en de afzuiging zit op de standaard plekken keuken/wc/badkamer.
Heb hier eigenlijk nog niet veel over terug gevonden behalve dat het duur en lastig is aan te passen achteraf. Of dat de ventilatiebox alleen maar word vernieuwt voor een beter en energiezuinigere versie op gelijkstroom.
Zelf zat ik te denk dat het misschien mogelijk is om de huidige kanalen te gebruiken om in te blazen en dan bijvoorbeeld via de gang/trappen gat alles af te zuigen. Anders om zou natuurlijk ook kunnen.
Heb hier eigenlijk nog niet veel over terug gevonden behalve dat het duur en lastig is aan te passen achteraf. Of dat de ventilatiebox alleen maar word vernieuwt voor een beter en energiezuinigere versie op gelijkstroom.
Zelf zat ik te denk dat het misschien mogelijk is om de huidige kanalen te gebruiken om in te blazen en dan bijvoorbeeld via de gang/trappen gat alles af te zuigen. Anders om zou natuurlijk ook kunnen.