grote lijst van geldige NL postcodes en huisnummers

Pagina: 1
Acties:
  • 767 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-06 15:55
Hoi,

ik ben op zoek naar een grote lijst (txt) bestand met hierin geldige postcodes en huisnummer combinaties in NL.

Nu is mijn eerste vraag: is het legaal te vragen naar zo'n lijst? (zijn dit privacy gevoelige gegevens ??)

En dan, vraag 2: indien het antwoord op vraag 1 "Ja" is, weet iemand waar ik zo'n lijst kan vinden? Het hoeft geen volledige / up-to-date lijst te zijn (mag wel :)), maar een flinke lijst zou goed zijn.

Nu vraag je misschien: wat moet je met zo'n lijst: ik heb zo'n lijst nodig om tests uit te voeren op een interne site die ik test (waarbij geldige postcodes/huisnummer combinaties nodig zijn), ik ben dus niet van plan te gaan spammen oid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Deze zijn gewoon te koop en dit zijn geen privacy gegevens.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-06 16:38
Ik heb ergens nog een dergelijke lijst liggen tevens kan je met die lijst afstanden t.o.v. van elkaar berekenen. Ik weet niet zeker of ik deze mag doorsturen, mocht dat zo zijn dan stuur ik je een prive berichtje als ik hem gevonden heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:47

orf

Tegenwoordig hoef je niet meer te betalen omdat de BAG (basis administratie gebouwen) open data is.
Hier kun je bijvoorbeeld CSV's downloaden: https://data.nlextract.nl/bag/csv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23:07
postcode.nl heeft een API waar je tegen kunt praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-05 13:00
pastafan schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:04:
En dan, vraag 2: indien het antwoord op vraag 1 "Ja" is, weet iemand waar ik zo'n lijst kan vinden? Het hoeft geen volledige / up-to-date lijst te zijn (mag wel :)), maar een flinke lijst zou goed zijn.
Heb je eigenlijk al enige moeite gedaan om dit zelf via Google op te zoeken? }:|

Zesde hit op Google Laat je al alle postcodes al zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Panini op 09-01-2019 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zoals je al vaker is gezegd: we verwachten hier op Tweakers enige eigen inzet. Dit topic gaat dan ook op slot.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.