Grote of kleine versterker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDennis95
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-07 17:41
Goede middag,
Ik heb een tijd geleden een beste geluidsinstallatie gekocht.

pricewatch: Pioneer S-HS100 (Zwart) 5.1
met deze versterker:
pricewatch: Pioneer VSX-330

Maar nu gebruik ik de versterker alleen om spdif om te zetten naar 5.1 en verder niet, het is echt een enorm ding

Nu ben ik deze toevallig tegengekomen op AliExpress:
https://nl.aliexpress.com...naloge-3/32887016823.html

een kleinere 5.1 versterker op USB.

Zullen deze echt een enorm verschil hebben met geluid?
Heeft iemand persoonlijke ervaringen tussen een grote / kleine versterker?

Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank,
Dennis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

als er niemand voor het doel staat en je schiet een bal .. die als hij zijn traject vervolgt zonder weerstand er in beland .. zal de bal er ingaan ja of nee ?

Kortom wat denk je zelf ?

echter een betere vraag = hoor jij zelf het verschil tussen A en B ?

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-06 00:43

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Misschien vergis ik me, maar volgens mij is dat ding op aliexpress geen versterker, maar een omvormer / doorgever. Zonder versterker heb je daar nog steeds niet veel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:25

KneoK

Not in a million lightyears

Ligt een beetje aan de gebruikte DAC en het vermogen dat dat USB apparaatje kan uitsturen. Ik gok dat dat niet in de buurt komt van de 50Watt per kanaal die je nu ter beschikking hebt en ik betwijfel of er uberhaupt een versterker in dat ding zit die je speakers aan kan sturen.

Je huidige versterker beschikt over een behoorlijke ESS Sabre ES9006S DAC. Ik denk dat dat USB apparaat een goedkopere DAC gebruikt. Of je dat verschil zou merken zal liggen aan jouw oren, aan de kwaliteit van de speakers en je persoonlijke voorkeur voor geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDennis95
Allen, bedankt voor de reacties. Kabeltje van A naar B lukt mij wel maar van versterkers op zich heb ik geen verstand.
Als een van jullie een compactere 5.1 versterker weet, hoor ik het graag van je :)

(Hij hoeft echt alleen van SPDIF naar 5.1 te gaan. mijn subwoofer is een actieve sub. Daarvoor vind ik mijn huidige amp iets wat aan de grote kant)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:20
Alleen de subwoofer van die luidsprekerset is actief.
De rest van de luidsprekers is passief. Dan wordt de versterker toch ook gebruikt om het signaal te versterken?
Als je iets kleiners wil, dan zou je op zoek moeten gaan naar een versterker zonder videoaansluitingen. Maar die hebben ws. geen surround.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:52

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat dit met computerhardware te maken heeft, is mij onduidelijk. Schopje naar AUD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Tja,

Je geeft erg weinig informatie en je haalt een versterker en DAC door elkaar, 2 totaal verschillende apparaten.

Zelf ben ik een absolute stereo freak en in deze prijsklasse kan ik je niet echt adviseren, behalve dan door de googlen, maar dat kun je zelf ook. Mijn versterker is namelijk 2x zo groot en weegt meer dan 25 kilo, dus aan mij heb je niks :> Humor wordt hier niet gewaardeerd....

De Marantz NR1509 is ietsje platter, verder niet veel kleiner.

[ Voor 13% gewijzigd door Fairy op 10-01-2019 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:10
Versterkers zijn vaak groot omdat:
1) er een super stabiele voeding in zit die zijn warmte kwijt moet kunnen
2) de versterkers hun warmte kwijt moet kunnen
3) omdat je nou eenmaal ruimte nodig hebt voor knopjes en stekkers.

Punt 3 vind je schijnbaar niet boeiend. Punt 2 ligt een beetje aan wat je wilt. Veel versterkers zijn gigantisch geoverdimensioneerd (5x 50+ W is geen uitzondering... als je dat in een normale woonkamer voluit draait rammelt bij de buren nog het porcelijn kapot....)
Daarnaast zijn (in steeds mindere mate) HiFi versterkers vaak Class A, wat gewoon lomp veel warmte produceert. Als je class D versterkers ook prima vindt en genoegen neemt met een brick voeding, moet het idd wel kleiner kunnen. Of zoiets ook op de markt te krijgen is betwijfel ik alleen, anders zou je zelf wat moeten klussen met de DAC die je zelf al linkt en losse versterkermoduletjes.

Edit:
Je zou ook eens in de auto-audio hoek kunnen zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door mcDavid op 09-01-2019 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Punt 2 kun je, zoals je al aangeeft ondervangen met klasse D, zoals NAD dat doet met de D3020. Maar dat is stereo.

[ Voor 9% gewijzigd door Fairy op 09-01-2019 15:30 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Fairy schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:43:
Zelf ben ik een absolute stereo freak en in deze prijsklasse kan ik je niet echt adviseren, behalve dan door de googlen, maar dat kun je zelf ook. Mijn versterker is namelijk 2x zo groot en weegt meer dan 25 kilo, dus aan mij heb je niks :>
En wat voegt een opmerking als deze dan toe voor de TS? Als je wilt patsen met je eigen apparatuur zijn daar andere topics voor.

Edit:
En dan wel patsen met de echte waardes:
Rotel RC-1590: NET WEIGHT: 9.2kg (20lbs.)
Rotel RB-1582 mk2: NET WEIGHT 17.6kg (39lbs.)

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 09-01-2019 17:20 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07 20:15

Jag

Dank je, dat dacht ik nou ook al :)

Edit: om nog wat toe te voegen; een slimline about receiver van idd Marantz of Pioneer kan een optie zijn

[ Voor 60% gewijzigd door Jag op 09-01-2019 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:28
Pioneer heeft idd wel leuke slimlime receivers:
https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=Pioneer+vsxs
Onkyo heeft ze ook, maar dat is van binnnen stiekem hetzelfde apparaat als de pioneer. Of helemaal goed gezegd de pioneer is dezelfde als onkyo, daar onkyo pioneer heeft over genomen

Yamaha heeft ook een leuke: (heb ik zelf....bevalt goed)
https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=Rxs601

Al deze receivers hebben ruim voldoende vermogen om een huiskamer te vullen.

[ Voor 3% gewijzigd door ronnie vd op 10-01-2019 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDennis95
Ik wil jullie hartelijk danken voor de informatie!

Had gehoopt dat het een leuk dingetje was om te proberen maar zulke kleine amps zullen er dus niet (goed) zijn.

Misschien later ooit kijken voor een slimline als mijn portemonnee het toelaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:28
Yamaha 10 a 15 jaar geleden een lief klein vertikaal receivertje. 5.1 spdif en zelfs USb om als geluidskaart te gebruiken.
Wellicht kun je die 2e hands kopen.
Ik kan alleen geen typenummer meer vinden.
Pagina: 1