Omdat mijn vorige wifi-adapter niet geschikt was voor Win10 heb ik afgelopen week een nieuwe aangeschaft. Ik ging er vanuit dat het installeren een kwestie zou zijn van drivers installeren en gaan... maar het lijkt allemaal nog niet goed te werken. Ik heb wél wifi, maar mijn download-snelheid is om te huilen. Met speedtest.net haal ik snelheden onder de 1Mbps down, terwijl de upload 16-20 Mbps haalt. Dit is op 2.4 GHz, maar op 5GHz is de situatie niet veel beter.
Wanneer ik vanaf dezelfde locatie test met mijn laptop Dell Latitude (2.4 GHz) is de snelheid wél beter (14 Mbps down, 8 MBps up). Overigens staan beide systemen op zolder en staat de router beneden in de meterkast.
Hoe kan ik de snelheid van mijn verbinding weer op normaal niveau krijgen?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
* Windows 10 (versie 1803, build 17134.472) 64-bits
* TP-Link Archer AC600 T2UH ver. 2
* Connectbox van Ziggo (Arris TG2492LG-ZG)
* Internet van Ziggo (100Mbit)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
* Nieuwste versie van de drivers (Archer T2UH(EU/US)_V2_180522_Wins) installeren vanaf de site van TP-Link: https://www.tp-link.com/us/download/Archer-T2UH.html#Driver
* Chatten met support van TP Link. Geen succes, ze deden net of dit probleem bij hen niet bekend was, terwijl even Googlen op T2UH, Windows 10 en slow enorm veel resultaten geeft.
Wanneer ik vanaf dezelfde locatie test met mijn laptop Dell Latitude (2.4 GHz) is de snelheid wél beter (14 Mbps down, 8 MBps up). Overigens staan beide systemen op zolder en staat de router beneden in de meterkast.
Hoe kan ik de snelheid van mijn verbinding weer op normaal niveau krijgen?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
* Windows 10 (versie 1803, build 17134.472) 64-bits
* TP-Link Archer AC600 T2UH ver. 2
* Connectbox van Ziggo (Arris TG2492LG-ZG)
* Internet van Ziggo (100Mbit)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
* Nieuwste versie van de drivers (Archer T2UH(EU/US)_V2_180522_Wins) installeren vanaf de site van TP-Link: https://www.tp-link.com/us/download/Archer-T2UH.html#Driver
* Chatten met support van TP Link. Geen succes, ze deden net of dit probleem bij hen niet bekend was, terwijl even Googlen op T2UH, Windows 10 en slow enorm veel resultaten geeft.
[ Voor 21% gewijzigd door Martin.ddv op 09-01-2019 11:31 . Reden: ontbrekende informatie toegevoegd ]