Toon posts:

Mijn eiguh AMD of toch dual?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is al uitgebreid aan de orde geweest...ik heb utfs gedaan ;)

Waar het alleen omgaat..ik heb een abit kt7-raid met een 1333. Ik vind deze config. toch niet echt lekker stabiel.
Ik draai Win2k, wil beginnen met linux suse 7.2 (of winlinux2001) en doe vooral surfen, cds fikken, ga dvd's rippen...en veel klooien op de pc. Afentoe ook nog games.

De bedoeling is dan om een Abit VP6 met 2*800 (@933 ofzo) te nemen...

Nou las ik van iemand die zei: veel progs tegelijk of bepaalde progs, dan heb je het voordeel. Geld dit dan ook bij mij?
Ik wil het vooral voor de stabiliteit en de kracht die erin zit...dat ik lekker vloeiend alles tegelijk kan doen.

Als ik zeg dat ik een deal heb waarbij ik misschien 100 piek hoef bij te leggen, zouden jullie het dan doen?

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ik zelf zou voor die amd gaan

die amd is al heel snel
ik speel toch meestal games die geen dual ondersteunen
en verder werk ik gewoon eenbeetje
webdisgn of surfen

het ligt er aan wat je gaat doen he
photosoep enzo

Verwijderd

Topicstarter
idd...beetje photo's bewerken, maar het gaat me vooral om het aspect dat je alles tegelijk doet!
er werd dus gezegd over dat alles vloeiend blijft lopen, terwijl je dus aan het multitasken bent...dat idee beviel me wel..

of praat ik nou echt onzin? >:)

edit: ook ga ik xp draaien...dat doe ik nl nu ook al...

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Als ik zeg dat ik een deal heb waarbij ik misschien 100 piek hoef bij te leggen, zouden jullie het dan doen?
Je hebt een abit kt7-raid met een 1333 en voor 100 piek erbij heb je een Abit VP6 met 2*800? Lijkt me duidelijk :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
Euh...zo reageerde een vriend ook, maar die amd-junkie... ;)

Ben toch wel even benieuwd wat je denkt..denk vooral hardop, hehe.

Zou je ook kunnen onderbouwen waarom je vind dat ik het moet doen (afgezien van het geld)?

tnx!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

1. Lees deze review eens! :)
2. 2 CPU's is gewoon stoer!
3. Lekker voor je }:O
4. Nog beter is een Dual Athlon MP, maar ja: ping ping $$$$$$ :(

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 03:19 schreef Tachyon het volgende:
1. Lees deze review eens! :)
2. 2 CPU's is gewoon stoer!
3. Lekker voor je }:O
4. Nog beter is een Dual Athlon MP, maar ja: ping ping $$$$$$ :(
punt 2 = 8-)
verder is het met photopoep en zo idd sneller, en je kan quake 3 en internetten tegelijk.. (kon bij mij)

Verwijderd

misschien is het een tikfoutje van je, maar ik moet het toch ff kwijt.

je hebt een Abit KT7-Raid (via KT133) Je hebt ook een AMD 1333 ( 10x133 ).

HET IS WONDER DAT DAT DRAAIT. En jij zegt dat hij niet helemaal stabiel is |:(

zet hem voor de lol eens op 12.5x105( 1313Mhz ) ofzo, als hij dan nog instabiel is ( wel alle via drivers geinstalleert? ) dan weet ik het niet meer.

Heb hier een duron 600@850 en een T-bird 800@981 beide gebruiken w2k en ik heb geen van twee kunnen crashen de laatste 3~4 maanden. En dat met een gewone FEP32's.`

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt? Ik heb nl gewoon de final bios update gedaan en dan krijg je gewoon automatisch dat je voor 1333kunt kiezen ....ik ga dat van jou wel ff proberen en nog ff met de voltages klooien, maar ik heb de reacties gehoord...zelf heb ik ook het idee dat dit het beste voor mij is....het is gewoon ongelooflijk, ik heb in de search meerdere mensen gevonden die dezelfde problemen hebben...en met hetgeen wat ik doe, is een dual niet gek!

bedankt allemaal...ik ga alles proberen!

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 13:52 schreef The Rapier het volgende:

je hebt een Abit KT7-Raid (via KT133) Je hebt ook een AMD 1333 ( 10x133 ).

HET IS WONDER DAT DAT DRAAIT.
waarom is dat een wonder?
KT133 is toch 266 MHz fsb + 266 MHz fsb TB gaat toch goed? :?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op donderdag 26 juli 2001 14:08 schreef Daimonet het volgende:

[..]

waarom is dat een wonder?
KT133 is toch 266 MHz fsb + 266 MHz fsb TB gaat toch goed? :?
Nope KT133 is 100MHz FSB...
KT133A is 133MHz FSB..
(en dan ddr..)

En als je het op een KT133 voor elkaar krijgt om 133MHz FSB te draaien ben je erg knap ;)

Verwijderd

Hmm, lijkt mij sterk dat ze met een bios-update ineens 133 FSB ondersteunen. :)

Misschien hebben ze een 13x multiplier ingebouwd met die bios ofzo?

Weet je echt zeker dat je een kt7 hebt :?

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

hum Dual heeft alleen zin als je vaak Multithreaded apps draaien dan krijg je gemiddeld rond de 40 of 50% winst dus die Dual PIII 800 presteerd als 'n fictieve PIII1200.
Dual PIII 1Gig als 'n 1.5G

Dus die TB levert al die performanc met 'n single CPU oplossing plus als je maar soms dual apps draaied geeft deze singele meer performanc dan je dual PIII vooral bij niet dual apps games dus op Quake na.

PS is het nou 'n KT7 of KT7A

"A" staat voor 133FSB support dus zonder A alleen 100mhz FSB kan wel op 133 gezet worden maar de KT133 kan het niet aan of is dan onstabiel.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Stabiliteits problemen met een KT7(A) zijn meestal te wijten aan het Via chipset... en wat zit er op een VP6.... :)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

TB1333 single is in bijna alle gevallen dus wel stukken sneller dan een dual Intel 800 he... dus waarom je dan nog 100 piek TOE zou willen betalen is mij een raadsel...

Maar ik ben het met je eens dat die KT7(A?)'s niet erg makkelijk te configureren zijn. Maar begin eerst eens met de laatste via-drivers, bios-flash, en daarbij alle bios-opties op wat behoudender zetten. Bijna alle problemen die ik met het bordje heb gezien, konden worden opgelost door andere drivers, een bios-flash en/of wat gerommel met de bios-instellingen.
Wees niet eigenwijs en zet die memory-timings eens op z'n langzaamst, zet de AGP4x uit, fast-writes uit, Athlon-timings op normal ipv fast, de FSB op 100MHz, etc etc etc.
En ga dan eens kijken of ie wel stabiel draait. Vervolgens ga je één setting anders zetten en draai daar dan een paar dagen mee. Nog steeds stabiel? Volgende setting. Niet stabiel? Terug naar vorige setting.
Pagina: 1