Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Allonvanuitert
  • Registratie: januari 2019
  • Nu online
Hoi,

Ik wil de Radion RX 580 8gb videokaart kopen, past deze in mijn pc? En is het zinvol of zit er een andere bottleneck in mijn hardware?

Dank alvast!

Mijn specs:

- Midi tower, 191mm X 468mm X 437mm ATX - USB / Audio
- INTEL Core I5-3470 3,2GHz LGA1155 Boxed Quad-Core - Inclusief Koeler
- 2X USB 3.0, 2X Sata600, 1X PCI-e x16(+1X x8, 1X x4 Intel Z77 - 4x DDR3 - SATA600/USB3.0
- 2 X 4GB CL9 DDR3 - 240 pin - 1,65V - CL9 - 2x 4GB Kit
- PCIe x16 HDMI/DVI-I/DVI-D/Displayport 1.2
- Fortron Source 700W Voeding ATX12V V2.3 Black ATX12V 2.3
- Sata600 Lezen: Tot 530MB/s - Schrijven: Tot 130MB/s
- Sata600 Barracuda
- Sata SATA
- HKC kaartlezer intern USB2.0 Zwart USB, MS/MS Duo, CF/MD, SD/MMC, XD, Micro SD
- COA + Licentie
- 64 bit
- Voedingskabel 230 VOLT 1.5 M Zwart

Allonvanuitert wijzigde deze reactie 09-01-2019 10:47 (4%)

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-01 16:58

nelizmastr

Goed wies kapot

Je kan beter een RX570 nemen in deze opstelling. De i5-3470 is aan de zwakke kant tegenwoordig.

Of hij past zal je zelf moeten uitzoeken. Zoek op hoe lang de kaart is die je wilt hebben en ga met een meetlint in je kast kijken of dat gaat. Het lijkt hier namelijk om een merkloze kast te gaan dus zonder foto's en door de fabrikant opgegeven maximale kaartlengte kunnen we daar weinig zinnigs over zeggen :)

I reject your reality and substitute my own

• KoningsGap
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 10:13
Als ik je maten van je behuizing google kom ik uit op de CM Elite 310. Specificaties hiervan geven een maximale lengte op van 27,5 cm voor je GPU.

categorie: Videokaarten

Dit rijtje zou moeten passen.

• Allonvanuitert
  • Nu online
Dank voor jullie advies!
Ik heb de RX580 goedkoop via ibood gevonden (160 euro), de 570 gaat ook voor die prijs online.
Loop ik tegen problemen aan als ik de 580 er in stop of haal ik er met mij i5 gewoon niet het maximale uit?
T.a.v. kast: ik zal m idd opmeten maar denk dat het wel gaat passen ;)

• Nemesizz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 21-01 21:01

Nemesizz

Untouchable

Allonvanuitert schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:58:
Dank voor jullie advies!
Ik heb de RX580 goedkoop via ibood gevonden (160 euro), de 570 gaat ook voor die prijs online.
Loop ik tegen problemen aan als ik de 580 er in stop of haal ik er met mij i5 gewoon niet het maximale uit?
T.a.v. kast: ik zal m idd opmeten maar denk dat het wel gaat passen ;)
Vraag ik me een beetje af; is het ook daadwerkelijk een échte RX580?

Als ik even snel een blik in V&A kijk, 2e hands kaarten gaan al vaak voor een hogere prijs dan dat.
Is het dan niet gewoon zo'n Chinese 'RX580' wat eigenlijk gewoon een RX570 is?

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21-01 22:10

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Het gaat wel om iBood, en die keet is tegenwoordig eigendom van dezelfde groep welke Mediamarkt in handen heeft: http://www.ibood.com/extra-nl/nl/

Zo heel veel goedkoper is die overigens ook niet, het kan prima een of andere flash sale zijn. pricewatch: Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB

Waar ze die originele prijs vandaan toveren is mij overigens een raadsel. _O-

D4NG3R wijzigde deze reactie 09-01-2019 16:17 (9%)

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• Boermansjo
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 09:14
D4NG3R schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:16:
Het gaat wel om iBood, en die keet is tegenwoordig eigendom van dezelfde groep welke Mediamarkt in handen heeft: http://www.ibood.com/extra-nl/nl/

Zo heel veel goedkoper is die overigens ook niet, het kan prima een of andere flash sale zijn. pricewatch: Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB

Waar ze die originele prijs vandaan toveren is mij overigens een raadsel. _O-
De juiste versie is deze : pricewatch: Gigabyte Radeon RX 580 Gaming 8G MI

Ibood bied de 'mining' versie aan. (Dus geen backplate, rgp, en active fans)
Maar staar je niet blind op die korting 8)7

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21-01 22:10

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Boermansjo schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:22:
[...]

De juiste versie is deze : pricewatch: Gigabyte Radeon RX 580 Gaming 8G MI

Ibood bied de 'mining' versie aan. (Dus geen backplate, rgp, en active fans)
Dan nog wijkt de prijs niet belachelijk ver af voor een flash sale, en de originele prijs slaat kant noch wal. Ze hebben schijnbaar de duurste bron gebruikt die ze konden vinden. :')

Maar goed, ik neem aan dat de MI versie verder prima werkt zoals de originele ook doet - dikke kans dat je de fans gewoon kan aansturen met een fanprofiel in afterburner.

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• Boermansjo
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 09:14
D4NG3R schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:24:
[...]

Dan nog wijkt de prijs niet al te ver af, en de originele prijs slaat kant noch wal. Ze hebben schijnbaar de duurste bron gebruikt die ze konden vinden. :')

Maar goed, ik neem aan dat de MI versie verder prima werkt zoals de originele ook doet - dikke kans dat je de fans gewoon kan aansturen met een fanprofiel in afterburner.
Dat kan wel zijn ja. Ik heb nog de MSI versie. Daar draaien de fans helemaal niet als ik niet zit te gamen.

De vraag is natuurlijk of je 2 weken en een half wil wachten tegen dat je kaart ontvangt (als er geen problemen zijn)

• reiniero
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21-01 20:42
D4NG3R schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:24:
[...]

Dan nog wijkt de prijs niet belachelijk ver af voor een flash sale, en de originele prijs slaat kant noch wal. Ze hebben schijnbaar de duurste bron gebruikt die ze konden vinden. :')

Of misschien zelfs de BIOS van de gewone versie er op zetten zodat hij als "normale" kaart werkt. Lijkt me opzich een prima deal zo, tweedehands vragen ze zelfs meer dan op amazon voor de RX580 8gb kaarten.

• Allonvanuitert
  • Nu online
Dank allemaal!
Is het lastig om in de bios de gewone versie te zetten? En wat is het nadeel dat er geen backplate, rgp (wat is dit?) en actieve fans op zitten? En is het lastig om de fans aan te sturen? Allemaal beetje nieuwe materie voor mij dit! :)
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True