Wie internet hier thuis voor privé via de sataliet. Ik wil weten of dat er veel zijn. In de search heb ik er een paar kunnen vinden maar volgens mij moeten dat er veel meer zijn.
Verwijderd
Maar misschien heeft het meer nut om daar, deze vraag te stellen! SlimmerikOp maandag 23 juli 2001 17:49 schreef Tido het volgende:
Zoveel heb ik aan dat forum niet.
Verwijderd
jah ik wil hier ook meer over weten, maar nergens zijn goede sites te vinden die duidelijk zijn en een prijs geven.. ik praat nu over 2 WAY.. als je wat weet, kun je me dan ffies iop de hoogte houden?
Dat heb ik nou ook. Op tweakers.net zijn al een heel stel topics geweest over internet via de sataliet maar er komen zoveel verschillende antwoorden enzo. De ene zegt dit, de ander zegt dat maar intussen wordt er volgens mij niemand iets wijzer van. Ik zit nog te twijfelen of ik het wel zal doen of niet, en als je dan op tweakers.net gaat zoeken dan wordt je er dus echt niks wijzer van. Moet je nou wel een abonnement bij Bysky nemen, of nou bij EON. En hoe zit het nu met de upstream met sataliet. Down gaat via de sataliet maar UP?? Dat gaat gewoon via de telefoonlijn, maar maakt het nou nog wat uit qua provider, wish/hetnet/planet internet??
Ik heb internet via satteliet bij Bysky....maar vindt het niet echt een aanrader.
Upstream moet je dus bij een andere provider zoeken want 2 way sateliet is echt niet te betalen. Als je iets download, moet je het eerst bij EON ingeven, waarna het na een dag voor je klaar staat.....als je binnenkrijgt is het wel knettersnel(zo'n 2 mb/s)...maar ja ik vindt het niet echt een aanrader
Upstream moet je dus bij een andere provider zoeken want 2 way sateliet is echt niet te betalen. Als je iets download, moet je het eerst bij EON ingeven, waarna het na een dag voor je klaar staat.....als je binnenkrijgt is het wel knettersnel(zo'n 2 mb/s)...maar ja ik vindt het niet echt een aanrader
Verwijderd
jahmaar ik wil wetuh hoeduur 2way =.. dus als iemand me dat zou kennuh vertellen zou ik heel blij zijn... (of nie)
das toch ook zo debiel als wat, lol 2mb\s downen en met een 56k ofzow uplinken.. wat een systeem..
echt je kunt zo toch ook nie online gamen enzo? wat heb je er dan aan? pfff..
satteliet is echt ruk zonder 2way..
2 way is hier in europa nog steeds onbetaalbaar...
Ik praat hier dan over enkele honderden guldens per maand, en dan ook nog betalen per MB.
Alleen downstream is wel betaalbaar. Je moet alleen dus wel een upstream verbinding hebben. Welke provider je daarvoor gebruikt maakt niet uit, je connect naar een proxy (bij eon), of je legt een VPN verbinding (starspeeder). Uitzondering hierop is Bysky, waarbij je inbelt via Bysky, die alle upstream naar eon stuurt. Hiervoor heb je echter wel een (duurder dan direct bij eon) abo nodig bij Bysky.
Ik zelf heb ook een abo bij eon. De unicast (het echte internetten) snelheden vallen best tegen (max. 300kbit/s).
Je kan echter ook download-on-demand doen: je geeft dan op welk bestand je wilt, eon download het voor je, en daarna wordt het (offline) naar je toe gestuurd. Dit kan met max. 4 x 2,5mbit/s.
Dit duurt echter wel vrij lang: Eerst moet eon het downloaden (duurt enkele uren), en daarna moet het in een wachtrij gezet worden (duurt ook weer enkele uren).
Het is echter ook mogelijk om bestanden die andere aanvragen te ontvangen
Ik praat hier dan over enkele honderden guldens per maand, en dan ook nog betalen per MB.
Alleen downstream is wel betaalbaar. Je moet alleen dus wel een upstream verbinding hebben. Welke provider je daarvoor gebruikt maakt niet uit, je connect naar een proxy (bij eon), of je legt een VPN verbinding (starspeeder). Uitzondering hierop is Bysky, waarbij je inbelt via Bysky, die alle upstream naar eon stuurt. Hiervoor heb je echter wel een (duurder dan direct bij eon) abo nodig bij Bysky.
Ik zelf heb ook een abo bij eon. De unicast (het echte internetten) snelheden vallen best tegen (max. 300kbit/s).
Je kan echter ook download-on-demand doen: je geeft dan op welk bestand je wilt, eon download het voor je, en daarna wordt het (offline) naar je toe gestuurd. Dit kan met max. 4 x 2,5mbit/s.
Dit duurt echter wel vrij lang: Eerst moet eon het downloaden (duurt enkele uren), en daarna moet het in een wachtrij gezet worden (duurt ook weer enkele uren).
Het is echter ook mogelijk om bestanden die andere aanvragen te ontvangen
Eat my shorts !
Nou dan mag jij mij eens vertellen hoe je aan zo'n hoge snelheid komt...ik kom niet hoger dan 5 kbOp maandag 23 juli 2001 22:23 schreef dieFX het volgende:
Kijk, dat bedoel ik nou. De ene zegt dat het hardstikke snel is en super werkt, maar de ander zegt dan weer dat hij maar hele lage snelheden haalt en dat het gewoon KUT werkt.
Wat is het nou???
Wat is het nou???
zo als ik het lees hierOp dinsdag 24 juli 2001 00:43 schreef Tido het volgende:
Kijk, dat bedoel ik nou. De ene zegt dat het hardstikke snel is en super werkt, maar de ander zegt dan weer dat hij maar hele lage snelheden haalt en dat het gewoon KUT werkt.
Wat is het nou???
werkt het kut
dat je moet aanvragen als je iets wil downloaden en dat je er dan nog uren op moet w88 ook
dat is denk ik alleen voor mensen die geen adsl kunne krijgen of kabel
want om een 8 uur tew88 zonder geen 1ne data verkeer, of om 9 uur tewa88 en je download continue
geef mij maar die 9 uur. want gamen gaat ook al niet via de sat merk ik dus
AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0
Verwijderd
[quote]Op maandag 23 juli 2001 22:23 schreef dieFX het volgende:
jahmaar niemand weet percies hoeveel.. enkele honderden gulden per maand?? = da 500, 600?? hoeveel... niemand heeft et me nog kennuh vertellen!! en volgens mij kun je wel gamen over sat. als je 2 way heb.. omdat je dan ook een upstream hebt. 1 way = volgens mij echt kut idd.. ik wil et sat. internet om die tikken weg te krijgen, omdat we hier op de boerderij geen andere mogelijkheid hebben tot kabel of adsl.. JE MOT WAT HE... dus ik vraag et nog een keer: HOE DUUR = 2WAY internet en waar kan ik da aanvragen???
Ik hoop dat dit keer wel iemand een koei andwoord heeft..
Mzzls
jahmaar niemand weet percies hoeveel.. enkele honderden gulden per maand?? = da 500, 600?? hoeveel... niemand heeft et me nog kennuh vertellen!! en volgens mij kun je wel gamen over sat. als je 2 way heb.. omdat je dan ook een upstream hebt. 1 way = volgens mij echt kut idd.. ik wil et sat. internet om die tikken weg te krijgen, omdat we hier op de boerderij geen andere mogelijkheid hebben tot kabel of adsl.. JE MOT WAT HE... dus ik vraag et nog een keer: HOE DUUR = 2WAY internet en waar kan ik da aanvragen???
Ik hoop dat dit keer wel iemand een koei andwoord heeft..
Mzzls
Gamen met telefoonuplink gaat SNELLER dan met 2way internet. Dit omdat de pingtijd van en naar een sateliet gewoon al hoog is door de afstand.Op maandag 23 juli 2001 22:19 schreef Klubbheads het volgende:
das toch ook zo debiel als wat, lol 2mb\s downen en met een 56k ofzow uplinken.. wat een systeem..
De meeste communicatie en televisie satelieten bevinden zich tussen 32.000 en 45.000 km hoogte. Zo ook de satelieten die internet verzorgen boven europa. Het licht doet er 1 seconde om 300.000 kilometer te overbruggen, dus 100ms om 30.000 kilometer te overbruggen. Als we even van het meest gunstige geval uitgaan, en de sateliet staat inderdaad op 30.000 km:
Jij stuurt een pakketje data naar de sateliet: 100ms
Sateliet stuurt dat pakketje naar de hoofdschotel: weer 100 ms.
Pakketje wordt het internet op gezet, gaat bijv. naar quake2.xs4all.nl en het antwoord komt uiteindelijk weer terug bij de hoofdschotel: zal ook ong. 100 ms zijn.
Pakketje wordt weer de ruimte ingeschoten: 100ms
Sateliet stuurt jou weer dat pakketje: weer 100ms.
Met 2-way sateliet heb je in het MEEST GUNSTIGE GEVAL een BASIS ping van 500 ms.
Met 2-Way sateliet heb je dus in het meest gunstige geval een ping die tussen de 500 ms en 600 ms ligt.... en dan ga ik er even vanuit dat je op dat moment een toppie-joppie verbinding hebt, en er geen enkele andere vertraging plaatsvindt. Ik zou niet raar staan te kijken als in de prakrijk de ping meer tussen de 800 en de 1000ms zit.
Voor downloaden is een sateliet ideaal. Voor gamen NIET. Je wordt door iedereen met een 56k modem of ISDN finaal aan flarden gefragged. Laat staan dat je een confrontatie met een ADSL gebruiker, of snelle kabelgebruiker overleefd.
In de praktijk gaat gamen met de 56k upload (of ISDN upload) een stuk beter, omdat er veel minder vaak die 30.000 km overbrugt moet worden. Het is nog niet echt geweldig heb ik wel eens gehoord, nog steeds pings tussen de 400 en 500 ms.
Met alleen ISDN kun je pings <100 ms halen, dus voor gamen kun je beter DEMON 24Connect nemen.
Verder meen ik me te herrinneren dat een 2-wat sateliet verbinding iets van 600 piek per maand kost, en DEMON 24Connect is daarmee goedkoper met 525 piek per maand. Moet je wel ISDN hebben natuurlijk, met analoge modems ben je nog steeds op telefoonkosten aangewezen.
Nog ff een EDIT:
www.ision.nl heeft sateliet internet. Staan geen prijzen bij vermeldt, maar je kunt ze altijd even bellen.
Snelheid van de goedkoopste verbinding is 64 kbit/s up en 300 kbit/s down, met 3 Gb datalimiet. Met een 64 kbit/s ISDN verbinding a-la DEMON 24Connect kun je in een maand makkelijk 10 Gb binnentrekken, dus eignelijk is zo'n sateliet een waardeloze investering. Je standaard schotel werkt niet, je hebt een speciale 90cm schotel nodig, en een DVB kaart in je PC.
Heb je nog geen ISDN, dan is het door de KPN laten aanleggen van ISDN goedkoper, en DEMON 24Connect dus ook.
De kracht van sateliet internet zit em voornamelijk in het feit dat je met een generator, een laptop, en een schotel dus overal een internetverbindinging kunt opzetten bij bijvoorbeeld evenmenten, en zoeits als het in de andere posting genoemde CampZone. Ideaal voor tijdelijke internetverbindingen dus.
Sateliet is naar mijn mening eigenlijk waardeloos voor de consument.
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Verwijderd
Kijk daar hebik nou wat aan.. er staan geen prijzen op, maar een mailtje sturen kan altijd natuurlijk.. bedankt,,
Tsjah... toch haal ik die snelheid echt... Met downloaden in segmenten (5) haal ik toch een snelheid van rond de 30 kbyte/s, met uitschieters naar 50 kbyte/s...Op maandag 23 juli 2001 23:05 schreef Peter1978Thuis het volgende:
[..]
Nou dan mag jij mij eens vertellen hoe je aan zo'n hoge snelheid komt...ik kom niet hoger dan 5 kb
Alleen met surfen gaat het niet echt snel, komt vooral omdat het een paar sec. duurt, voordat je ook echt wat gaat ontvangen (dit komt door de afstand die de pakketjes moeten afleggen..)
Eat my shorts !
Het hangt er een beetje vanaf wat ik ga downloaden...Op dinsdag 24 juli 2001 00:49 schreef Bass64 het volgende:
[..]
zo als ik het lees hier
werkt het kut
dat je moet aanvragen als je iets wil downloaden en dat je er dan nog uren op moet w88 ook
dat is denk ik alleen voor mensen die geen adsl kunne krijgen of kabel
want om een 8 uur tew88 zonder geen 1ne data verkeer, of om 9 uur tewa88 en je download continue
geef mij maar die 9 uur. want gamen gaat ook al niet via de sat merk ik dus
Kijk, als ik 1 mp3'tje van 3mb wil, dan download ik die wel met me isdn lijntje ja. Maar als ik een iso'tje van 600 mb wil gaan downloaden, dan is dat offline download systeem wel handig, en dan wil ik er ook best een paar uren op wachten...
Vergeet ook niet dat je nog altijd tel. kosten hebt (als je via modem uplink hebt), dus dan is het offline downloaden ook wel handig...
Eat my shorts !
Verwijderd
anderhalf jaar geleden hadden wij prive ons internet via sateliet....heerlijk, met superweb toen nog als provider....haalden per computer met gemak 300 kb, maar al binnen een half jaar werd trager, toen we overstapten op kabel hebben we de sateliet gelaten voor wat het was...we waren toen al blij als we met sateliet 20 kb haalden...
Klopt... die tijd van 300 kbyte/s heb ik ook nog meegemaakt... Maar helaas... tijden veranderen 
Maar ja, aangezien ik nu nog steeds geen adsl of kabel kan nemen, vind ik het toch een redelijk alternatief...
Maar ja, aangezien ik nu nog steeds geen adsl of kabel kan nemen, vind ik het toch een redelijk alternatief...
Eat my shorts !
Pagina: 1