Webhosting in Nederland of Amerika

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulianSL
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-09 12:01
Hallo,

Op het moment heb ik een Pro shared hosting plan van een jaar bij Inmotion hosting. In verband met limitatie en problemen van shared hosting ben ik van plan om over te stappen naar een VPS. Onlangs ben ik bij verschillende Nederlandse webhosting providers gaan kijken en het valt me op dat de prijzen enorm verschillen met die uit Amerika.

De VPS wordt voornamelijk gebruikt om de forumsoftware Xenforo op te draaien. De meeste bezoekers zullen nog wel uit Amerika komen. Shared hosting is over het algemeen al zeer traag en met name voor Xenforo wat veel vereist.

Nu is het voor mij de vraag:
1) Waarom de prijzen zo verschillen.
2) Hoeveel inpact het heeft als mensen uit voornamelijk amerika een website/forum bezoeken gehost in Nederland.
3) Wat het slimst is om te doen, hosting in Nederland of Amerika.

Ik ben niet helemaal thuis met webhosting dus als ik iets vergeet laat het me weten!

Bedankt,
Jul

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DhoTjai
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Prijzen verschillen door het aantal toegekende CPU-cores, ram, opslag, dataverkeer, locatie, systeem specs en support.

Heb je meer bezoekers uit Nederland of uit Amerika? Over het algemeen maakt het niet zoveel uit, ik host in Nederland voor gebruikers uit Azië en heb ze nog niet horen klagen.

Let wel op dat als je een VPS neemt, je dan alles zelf moet opzetten en onderhouden. Of je betaalt extra voor een managed dienst.

[ Voor 18% gewijzigd door DhoTjai op 09-01-2019 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 10:02

Foamy

Fulltime prutser

Wat je keuze ook is: houd er ook rekening mee dat een US hoster wellicht slecht bereikbaar is op voor jou gewenste tijden als je ze nodig hebt in verband met problemen ;)

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 11:36

Kek

3flix

Hosten in Amerika of NL zal een beetje latency verschil geven, gelukkig niet zoveel aangezien er een vrij directe verbinding van NL naar de US is (mits je een provider aan de juiste kust kiest)

Prijzen zullen divers zijn door het soort pakket wat je kiest en de soort VPS die je af neemt, KVM is duurder dan een containerized VPS zoals openVZ, maar geeft ook meer mogelijkheden.
Je zou eens op https://lowendbox.com kunnen kijken of daar iets tussen zit wat je kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:35

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Nog iets om rekening mee te houden, maar wat echt geen bottleneck is.
De tijd op je server. Die staat natuurlijk gelijk met die van de vele tijdzones die Amerika kent. Dus na installatie moet je wel even de juiste tijdzone instellen. ;)

Niet echt superspannend, maar toch even de moeite waard om te vermelden, omdat je dat hier in Nederland niet hoeft te doen :)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:30

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Als je vooral bezoekers uit Amerika hebt zou ik vooral een VPS nemen in Noord Amerika. West coast bewoners hebben al een latency van bijna 200ms naar een Nederlandse VPS, dat is zonde.

Ik heb goede ervaringen met Linode en OVH (Canada), maar er is veel keuze.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulianSL
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-09 12:01
DhoTjai schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:31:
Prijzen verschillen door het aantal toegekende CPU-cores, ram, opslag, dataverkeer, locatie, systeem specs en support.

Heb je meer bezoekers uit Nederland of uit Amerika? Over het algemeen maakt het niet zoveel uit, ik host in Nederland voor gebruikers uit Azië en heb ze nog niet horen klagen.

Let wel op dat als je een VPS neemt, je dan alles zelf moet opzetten en onderhouden. Of je betaalt extra voor een managed dienst.
Bedankt for you reply!

Voor de prijsvergelijking bedoel ik meer de gemiddelde vraagprijs van webservice providers uit amerika ten opzichte van Nederland.

Als voorbeeld:

Hostgator, Inmotionhosting, Bluehost, GoDaddy, etc...
Allemaal voorbeelden van populaire bedrijven met servers in Amerika die met VPS plans allemaal beginnen bij 30 dollar per maand. Over het algemeen krijg je bij allen als starter VPS: 2 kernen, 2gb werkgeheugen (sommige 4gb), 60gb-100gb opslag, bandwidth 1-2TB, etc...

Kijk je in Nederland naar populaire webhost rond de 25 euro per maand:
Strato: 8vCores, 16gb werkgeheugen, 600gb SSD, bandwidth onbeperkt
Neostrada: 5vCPU, 10gb werkgeheugen, 250gb SSD, bandwidth onbeperkt
Versio (18 euro pm): 4vCores, 5gb werkgeheugen, 200gb opslag, bandwidth 10TB

Vandaar de vraag over de prijsverschillen.
Foamy schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:37:
Wat je keuze ook is: houd er ook rekening mee dat een US hoster wellicht slecht bereikbaar is op voor jou gewenste tijden als je ze nodig hebt in verband met problemen ;)
Bedankt voor je reply, inderdaad een goed puntje.
Kek schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:41:
Hosten in Amerika of NL zal een beetje latency verschil geven, gelukkig niet zoveel aangezien er een vrij directe verbinding van NL naar de US is (mits je een provider aan de juiste kust kiest)

Prijzen zullen divers zijn door het soort pakket wat je kiest en de soort VPS die je af neemt, KVM is duurder dan een containerized VPS zoals openVZ, maar geeft ook meer mogelijkheden.
Je zou eens op https://lowendbox.com kunnen kijken of daar iets tussen zit wat je kan gebruiken
Bedankt voor je reply. Het is inderdaad nog de vraag wat het beste voor mij is, op het moment denk ik aan Managed VPS.

Lowendbox ziet er nogal shady uit met prijzen, vanwaar de lage prijzen?
AW_Bos schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:02:
Nog iets om rekening mee te houden, maar wat echt geen bottleneck is.
De tijd op je server. Die staat natuurlijk gelijk met die van de vele tijdzones die Amerika kent. Dus na installatie moet je wel even de juiste tijdzone instellen. ;)

Niet echt superspannend, maar toch even de moeite waard om te vermelden, omdat je dat hier in Nederland niet hoeft te doen :)
Bedankt voor de tip!
Kanarie schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:17:
Als je vooral bezoekers uit Amerika hebt zou ik vooral een VPS nemen in Noord Amerika. West coast bewoners hebben al een latency van bijna 200ms naar een Nederlandse VPS, dat is zonde.

Ik heb goede ervaringen met Linode en OVH (Canada), maar er is veel keuze.
Bedankt voor je reactie, dus het kan toch wel veel invloed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 11:36

Kek

3flix

JulianSL schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:29:

Lowendbox ziet er nogal shady uit met prijzen, vanwaar de lage prijzen?
Het zijn allemaal unmanaged VPS'en met soms weinig resources. wel specifiek gericht op mensen die voor een klein budget een VPS zoeken. Echter als je overweegt om een Managed server te nemen zal dit inderdaad niet interessant voor jou zijn. Managed diensten zijn veelal meerdere keren duurder.
Pagina: 1